1393/10/25 - 15 : 53
کد خبر: 2124
بسکتبال آذربايجان شرقي، نيازمند حمايت / ثبت نتايج عالي با دستان خالي
احرارنيوز: بسکتبال آذربايجان شرقي با وجود همه کم و کاستي هايي که به لحاظ امکانات دارد، توانسته يک سال بسيار درخشان ديگر در کارنامه موفق خود طي سال هاي اخير رقم بزند.

به گزارش احرارنيوز به نقل از مهر، هيئت بسکتبال آذربايجان شرقي با وجود اينکه يک تيم در ليگ دسته اول مردان دارد و تيم ليگ يکي بانوان اين هيئت نيز اخيرا به سوپرليگ باشگاه هاي کشور راه يافته است، يکي از هيئت هايي است که به لحاظ امکانات وضعيت نامطلوبي دارد و ورزشکاران اين رشته حتي براي تمرين کردن، فضا و تايم لازم را در اختيار ندارند.

با اين حال، هيئت بي پول و کم امکانات بسکتبال آذربايجان شرقي طي سال هاي اخير موفقيت هاي زيادي را در چه در رده هاي پايه و چه در رده بزرگسالان به دست آورده و نشان داده است که اگر مديريت خوب و آينده نگرانه وجود داشته باشد، کمبود امکانات مانعي براي پيشرفت اين رشته دانشگاهي نخواهد بود. البته بايد اين نکته را نيز يادآور شد که سازمان ورزش شهرداري تبريز با حمايت هاي اخير خود از بسکتبال، در پيشرفت و نتيجه گيري مقبول تيم هاي بانوان و آقايان نقش داشته است

اين شرايط بيانگر اين نکته مهم است که چنانچه بسکتبال آذربايجان شرقي از حمايت مادي و معنوي لازم بهره مند باشد، مي تواند در ثبت موفقيت در موارد مختلف از جمله نتيجه گيري تيم هاي بزرگسالان بانوان و آقايان و همچنين استعداديابي به مراتب بهتر از وضعيت مطلوب کنوني عمل کرده و بسيار بهتر از ساير هيئت ها براي ورزش استان افتخارآفريني کند. توفيق تيم هاي بسکتبال بانوان و آقايان با حمايت مالي شهرداري تبريز، نمونه اي از پتانسيل بالقوه بسکتبال استان است که نشان داد براي تبديل شدن به پتانسيل بالفعل و رقم زدن نتايج درخشان، فقط نياز به حمايت دارد.

عملکرد مقبول تيم آقايان در ليگ يک

در سال جاري نيز بسکتبال آذربايجان شرقي در قالب تيم هاي بانوان و آقايان شهرداري تبريز در مسابقات مختلف درخشان ظاهر شده و نتايج خيره کننده اي کسب کرده است.

در بخش آقايان، تيم بسکتبال شهرداري تبريز توانسته تا به اينجاي رقابت هاي ليگ دسته اول باشگاه هاي کشور، عملکرد مقبولي داشته باشد. شهرداري در ?? بازي خود در اين مسابقات، ?? امتياز کسب کرده و در جايگاه هفتم قرار دارد، جايگاهي که با دو امتياز بيشتر مي تواند تا رده چهارم نيز ارتقا يابد چراکه تيم رده چهارمي نفت اميديه يک بازي بيشتر انجام داده و ?? امتيازي است و از اين رو شهرداري چنانچه بتواند از بازي چهاردهم خود امتيازات کامل را کسب کند، جايگاه هفتمي اش را بهبود خواهد بخشيد.

اما اوج کار بلندقامتان شهرداري تبريز در فصل جاري رقابت هاي ليگ دسته اول بسکتبال باشگاه هاي کشور زماني بود که اين تيم موفق شد در هفته چهاردهم در خانه تيم صدرنشين و بدون باخت شيمي دُرسلف تهران به يک پيروزي ارزشمند دست پيدا کرده و با اين برد شيرين و با ارزش، ضمن پاره کردن نوار پيروزي هاي متوالي تيم بدون باخت شيمي دُرسلف، به رتبه چهارم جدول مسابقات بسکتبال دسته يک کشور صعود کند.

تيم شهرداري تبريز در ادامه رقابت هاي ليگ دسته اول بسکتبال باشگاه هاي کشور فردا جمعه ?? دي در خانه از تيم رده سومي کاله مازندران پذيرايي خواهد کرد. در اين بازي که از چارچوب رقابت هاي هفته شانزدهم به انجام مي رسد، تيم شهرداري اين فرصت را پيش روي خود مي بيند تا با برتري برابر حريف مازني اش، فاصله خود را با تيم هاي بالاي جدولي کاهش دهد.

کاله تيم ?? امتيازي و رده سومي جدول است و در رديف تيم مدعيان نيز قرار دارد. اين تيم برخلاف شهرداري تبريز، از شرايط مالي بهتري بهره مند است و تاکنون نيز توانسته نتايج قابل قبولي کسب کند

.

موفقيت بي سابقه بسکتبال بانوان

اما همپاي تيم مردان، در بخش بانوان نيز بسکتباليست هاي آذربايجان شرقي در قالب تيم شهرداري تبريز حضوري بسيار خوب در رقابت هاي ليگ دسته اول داشتند. تيم بسکتبال بانوان شهرداري تبريز بعد از چندين ماه برگزاري مسابقات دسته يک باشگاه هاي بانوان کشور که بصورت متمرکز در استان هاي تهران، گلستان، اروميه، کرمان و تبريز برگزار شد پس از رقابت هاي نزديک و حساس سرانجام توانست در عين شايستگي و غلبه بر تيم هاي قدرتمند تهراني در طول مسابقات با کسب مقام چهارمي همراه دو تيم تهراني ستايش و سماء و تيم گرگاني صنايع غذايي عاليا(رعنا) به مسابقات بسکتبال سوپر ليگ باشگاه هاي کشور در سال ?? راه پيدا کند.

موفقيتي در سايه همکاري جمعي

در خصوص آخرين وضعيت بسکتبال استان، کريم پاداش اصل رئيس هيئت و مدير فني تيم شهرداري تبريز گفت: تمامي موفقيت هاي اخير بسکتبال استان مرهون حرکت جمعي و هماهنگ شده مسئولان باشگاه شهرداري و هيئت بسکتبال و اداره کل ورزش و جوانان حاصل شده که همگي با يک هدف مشخص براي اعتلاي ورزش شهر و ديارمان در تلاش و پشتيباني مالي و معنوي تيم ها بويژه تيم بسکتبال شهرداري هستند.

وي ادامه داد: بزودي درخواستي به مديريت باشگاه شهرداري آقاي دکتر سهرابي مرد پر تلاش ورزش شهرمان ارائه خواهيم داد تا در صورت موافقت نسبت به تشکيل تيم جوانان شهرداري که پشتيبان تيم بزرگسالان در سال هاي آينده خواهد بود، اقدام شود. چنانچه اين تيم شکل بگيرد، نسبت به جذب بازيکنان با انگيزه و مستعد با تشکيل کارگروهي توانمند برنامه ريزي خواهيم داشت.

لزوم تداوم حمايت از تيم بانوان

پاداش اصل در ادامه با اشاره به صعود تيم بانوان شهرداري تبريز به رقابت هاي سوپرليگ باشگاه هاي کشور، گفت: براي تداوم موفقيت هاي اين تيم، نياز به يک برنامه ريزي مناسب و همچنين حمايت هاي لازم وجود دارد. در مورد اين موفقيت بايد از مديريت محترم باشگاه شهرداري تبريز آقاي دکتر مير معصوم سهرابي و اعضاء محترم هيئت مديره باشگاه تشکر و قدرداني کنم که موجبات حضور و شرکت بانوان را در مسابقات کشوري فراهم کردند.

پاداش اصل عنوان کرد: همچنين بازيکنان ارزشمند شهرمان که قهرماني مسابقات اميدها و نيز نائب قهرماني جوانان کشور را در سال جاري در پرونده افتخارات خود داشتند، توانستند به اين موفقيت مهم دست پيدا کنند

وي افزود: به دنبال توجه هيئت بسکتبال استان به بخش بانوان در کنار بخش آقايان، بانوان بسکتباليست شهرمان با حمايت هاي مالي باشگاه شهرداري و همکاري هاي صميمانه اداره کل ورزش و جوانان پس از پيروزي در مسابقات دسته دوم و موفقيت در دسته يک براي اولين بار در تاريخ ورزش بسکتبال استان به مسابقات سوپر ليگ باشگاه هاي کشور راه پيدا کرده اند.

رئيس هيئت بسکتبال استان که نماينده استان هاي منطقه هفت کشور نيز است، يادآور شد: اين موفقيت در واقع براي اولين بار در منطقه شمالغرب کشور بود که بسکتباليست هاي شايسته ما توانستند با صعود به مسابقات قهرماني سوپر ليگ باشگاه هاي کشور، راه را براي پيشرفت هرچه بيشترستارگان بسکتبال استان هموار کنند.

وي با اشاره به لزوم برنامه ريزي صحيح براي ادامه فعاليت بسکتباليست هاي بانوي استان و همچنين تداوم موفقيت هاي آنها اين بار در مسابقات سوپرليگ باشگاه هاي کشور، گفت: درخواست ما از مديريت محترم باشگاه شهرداري صدور دستورات لازم و موافق جهت برنامه ريزي شايسته براي حضور مقتدرانه بازيکنان شهرمان در مسابقات سوپرليگ باشگاه هاي کشور که اهميت خاص خود را دارد، است و اميدواريم با حمايت مسئولان اين تيم بتواند به روند موفقيت هاي خود همچنان ادامه دهد.  

سالن اختصاصي، مهم ترين نياز بسکتبال استان

کريم پاداش اصل در ادامه با تاکيد بر اينکه يکي از نيازهاي اصلي بسکتبال استان نبود سالن اختصاصي است، عنوان کرد: اينکه بسکتبال استان سالن اختصاصي ندارد، يک مشکل اساسي براي ما است و به عقيده من چنانچه اين مشکل برطرف شود، مي توان شاهد تحولي بزرگ در پيشرفت و توسعه اين رشته ورزشي در استان بود و در مجموع اختصاص يک چنين سالني مي تواند در آينده ثمرات خوبي براي ورزش استان درپي داشته باشد.

وي ادامه داد: البته از سال گذشته قرار بود که بسکتبال آذربايجان شرقي صاحب سالن اختصاصي شود و در واگذاري اين سالن به هيئت بسکتبال استان، شخص مديرکل ورزش و جوانان آذربايجان شرقي نيز تلاش و مساعدت ويژه اي داشت اما متاسفانه تاکنون اين امر مهم محقق نشده است. با در اختيار داشتن يک سالن اختصاصي، بسکتبال استان ديگر از نظر کمبود سالن براي تمرين و برگزاري مسابقات مشکلي نخواهد داشت.

رئيس هيئت بسکتبال آذربايجان شرقي با اشاره به موفقيت ورزشکاران رده پايه اين رشته، يادآور شد: يکي از اولويت هاي مهم و اساسي براي هيئت بسکتبال استان، توجه ويژه به استعدادها و بازيکنان رده پايه است و از اين رو طي سال هاي اخير در بخش پسران، همه تيم هاي استان در رده هاي سني نونهالان، نوجوانان و جوانان و همچنين در ميني بسکتبال موفق به حضور در جمع هشت تيم برتر کشور شده اند

برگزاري دوره هاي آموزشي براي داوران و مربيان
پاداش اصل در ادامه به برگزاري کلاس هاي آموزشي، داوري و مربيگري در استان اشاره کرد و گفت: پيش از اين و در سال ?? کلينيک مربيگري با حضور آقاي ماريو بلازونه ايتاليايي برگزار شده بود که مربيان زيادي طي مدت يک هفته زير نظر اين مدرس بين المللي آموزش هاي لازم در خصوص آخرين روش ها و تاکتيک هاي مربيگري در بسکتبال را فرا گرفتند. البته پس از اين کلينيک، دوره هاي آموزشي متعددي براي داوران و مربيان استان برگزار شده و اخيرا نيز به منظور دانش‌افزايي مربيان بسکتبال آموزشگاه‌هاي استان، کلينيک تخصصي بسکتبال را با همکاري کميته مربيان و مشارکت معاونت تربيت‌بدني اداره کل آموزش و پرورش برگزار کرديم.

وي در اين خصوص اظهار کرد: مدرس اين کلاس بهزاد افرادي سرمربي تيم بسکتبال شهرداري تبريز و مربي تيم ملي نوجوانان فدراسيون بسکتبال کشور بود که به اتفاق علي جامبرسلامتي مسئول کميته مربيان منطقه هفت کشور آخرين تکنيک‌ها و تمرينات جديد بسکتبال به مربيان تدريس شدمديريت اين کلاس که در سالن قطران اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد، به عهده علي رجبي مسئول انجمن بسکتبال آموزشگاه‌ها بود و مقرر شد اين کلاس‌ها در فاصله‌هاي زماني محدود مجددا برگزار شود.

رئيس هيئت بسکتبال آذربايجان شرقي عنوان کرد: داشتن مدرک مربيگري به منزله پاسپورت يا سندي ارزشمند براي ورود به دنياي تعليم و تربيت و کساني که عاشق کار و تلاش و سازندگي و تعليم و تربيت هستند، است. همچنين به زودي ترتيب برگزاري کلاس ارتقاء درجه مربيگري با مجوز فدراسيون داده خواهد شد.

به گفته وي، هيئت بسکتبال استان در نظر دارد با جمع‌بندي نظرات مربيان نسبت به تشکيل کميته‌هاي مختلف ميني، نونهالان، نوجوانان وجوانان و کميته‌هاي استعداديابي استان اقدام کند.

گفتني است هيئت بسکتبال آذربايجان شرقي با وجود عدم بهره مندي از امکانات اوليه از جمله سالن تمرين، به عنوان يکي از موفق ترين هيئت هاي استان شناخته شده و در بين هيئت هاي بسکتبال کشور نيز از اعتبار و توفيق مطلوبي بهره مند است.

گزارش از: محمود نصيرپور

.

.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 6 + 6

  آخرین اخبار
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.