1393/10/24 - 13 : 01
کد خبر: 2121
جبارزاده خبر داد:
راه‌اندازي منطقه ويژه اقتصادي بستان آباد
احرارنيوز:استاندار آذربايجان شرقي از راه‌اندازي منطقه ويژه اقتصادي بستان آباد خبر داد و اين مهم را در اولويت توسعه اين شهرستان عنوان کرد.

به گزارش احرارنيوز، اسماعيل جبارزاده عصر چهارشنبه در جلسه مشترک شوراي برنامه‌ريزي و توسعه استان و کميته برنامه‌ريزي شهرستان بستان‌آباد با اشاره به شرايط قانوني مناطق ويژه گفت: منطقه ويژه اقتصادي از نظر تسهيلات قانوني شبيه مناطق آزاد است و اميدوارم با راه‌اندازي هرچه سريع‌تر اين منطقه در بستان‌آباد از تسهيلات قانوني آن براي جذب سرمايه‌گذاري استفاده کنيم.

ضرورت توجه به حوزه گردشگري

وي همچنين با اشاره به پتانسيل هاي بالاي بستان آباد در حوزه گردشگري بر ضرورت توسعه اين صنعت تاکيد کرد و اظهار داشت: بيشتر پروژه‌هاي گردشگري شهرستان توسط بخش خصوصي انجام مي‌شود و لازم است با ايجاد زيرساخت‌هاي لازم، بخش خصوصي را به سرمايه‌گذاري در اين زمينه تشويق کنيم.

جبارزاده ايجاد تسهيلات و امکانات مناسب را راهگشاي جذب گردشگر عنوان کرد و  در اين راستا تکميل سد کلقان را از برنامه‌هاي اولويت‌دار شهرستان بستان‌آباد اعلام و بر بسيج امکانات دستگاه‌هاي ذيربط در اين حوزه تاکيد کرد.

وي با اشاره به زمينه توسعه فعاليت‌هاي معدني در بستان‌آباد گفت: بايد براي جذب سرمايه‌گذار در اين بخش برنامه ويژه‌اي داشته باشيم، البته بايد توجه داشت که شرط واگذاري معادن، بهره‌برداري از آنهاست و در صورتي که تا يک سال از واگذاري، فعاليتي صورت نگيرد واگذاري لغو خواهد شد.

اتمام جاده چهاربانده بستان آباد تبريز در اولويت قرار گيرد

جبارزاده از اداره کل راه و شهرسازي استان نيز خواست چهاربانده کردن قسمت باقي‌مانده از راه قديم بستان‌آباد به تبريز به طول هشت کيلومتر را در اولويت کاري قرار دهد.

وي با اشاره به ضرورت تکميل نواقص آزادراه پيامبر اعظم در محدوده شهرستان بستان‌آباد، اين موضوع را يک موضوع فراشهرستاني دانست و پيگيري ويژه براي تحقق آن را مورد تاکيد قرار داد.

استاندار آذربايجان شرقي همچنين توجه ويژه به بحث گازرساني روستايي، اجرا و بازنگري در طرح‌هاي هادي روستايي، مشکلات بهداشتي و درماني و بحث امداد جاده‌اي، احداث مصلا و آنتن‌دهي شبکه‌هاي صدا و سيما در مناطق روستايي شهرستان بستان‌آباد را از مديران ذيربط خواستار شد.

برگزاري جشنواره حيدربابا به صورت سالانه

وي به برگزاري جشنواره حيدربابا در اوايل سال جاري در بستان‌آباد اشاره کرد و خواستار برگزاري سالانه اين جشنواره شد.

استاندار آذربايجان شرقي همچنين در بخش ديگري از سخنان خود تدوين سند تدبير توسعه را استفاده از عقل و خرد جمعي در اداره استان دانست و گفت: اين سند پس از نظرخواهي از صاحب‌نظران در دهه فجر سال جاري اجرايي مي‌شود.

وي تاکيد کرد: همه فرمانداران بايد با دعوت از کارشناسان و نخبگان شهرستاني اين سند را در معرض قضاوت و اظهار نظر آنها قرار دهند.

جبارزاده افزود: در سند تدبير توسعه به امور جاري و وظايف ذاتي دستگاه‌ها ورود نکرده‌ايم، بلکه کارهاي ويژه‌اي که در مدت باقي‌مانده از دولت براي توسعه استان لازم است در اين سند مورد توجه قرار گرفته است.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 7 + 1

  آخرین اخبار
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.