1393/10/24 - 07 : 42
کد خبر: 2108
سرگرد شعبانپور:
جرايم مالي بيشترين جرم فضاي مجازي در زنجان است
احرارنيوز:رئيس پليس فتا استان زنجان بيشترين جرايم در فضاي مجازي در استان زنجان را جرايم مالي اعلام کرد و گفت: متاسفانه کلاهبرداران از سادگي مردم سوء استفاده مي کنند.

به گزارش احرارنيوز، سرگرد جواد شعبانپور، افزود: آموزش هاي پليس فتا تخصصي است و در اين راستا اين ارگان نظامي با تربيت کار شناسان متخصص در فضاي مجازي رصد روزانه از سايت ها دارد.

وي به جرايم رخ داده در فضاي مجازي در استان زنجان اشاره کردو اظهار داشت: طي نه ماهه سالجاري بيشترين جرايم رخ داده در فضاي مجازي برداشت اينترنتي از حساب بانکي افراد بوده و ميزان اين برداشت ها از 20 هزار تومان تا مبالغ ميليوني بوده است.

رئيس پليس فتا استان زنجان گفت: متاسفانه برخي همشهريان زنجاني در برداشت از حساب دقت نمي کنندو افرادي سود جو هم از موقعيت استفاده کرده و اقدام به برداشت غير قانوني از حساب افراد مي کنند.  

سرگرد شعبانپور از افزايش کشف جرايم اينترنتي طي نه ماهه سالجاري در استان زنجان خبر دادو گفت: خوشبختانه پليس فتا زنجان در اين زمينه با وجود کار شناسان مجرب در اين حوزه در اين مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته در کشفيات جرايم اينترنتي موفق تر بوده است.

وي افزود: طي نه ماهه سالجاري وقوع برداشت غير مجاز از حساب بانکي افراد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 درصد افزايش داشته و اين مهم باعث شده پليس فتا برنامه هاي آموزشي را در سطح مدارس، دانشگاهها اجرا کند و همچنين اين آموزش از طريق رسانه هاي شنيداري و مکتوب هم انجام شده است.

رئيس پليس فتا استان زنجان يکي از ماموريت هاي پليس سايبري را در حوزه فضاي مجازي رصد اينترنتي عنوان کرد و ياد آورشد: پليس فتا در راستاي شناسايي سايت هاي داراي محتواي مجرمانه فعاليت مي کند که در اين راستا پليس فتا از زمان شروع تاکنون اقدامات خوبي داشته و توانسته سايت هاي محتواي مجرمانه را شناسايي کند و در برخورد با مجرمين اقدامات قانوني به عمل آمده است.

سرگرد شعبانپور گفت:پليس فتا ماموريتهايي هم به تناسب جامعه و ارائه هشدارها و راهکارهاي پيشگيري از اين آسيب ها ويژه بحث حوزه امنيت اطلاعات و پست الکترونيکي در دستور کاردارد.

وي تاکيد کرد: اقدامات پيشگيرانه از برنامه هاي مهم پليس فتا است و آگاه سازي در طول سال انجام مي شود.

سرگرد شعبانپور، پايين بودن سطح آگاهي و دانش را عامل مهم جرايم اينترنتي اعلام کرد و گفت: با جلسات توجيهي اين جرايم رفع خواهد شد چرا که پليس فتا زنجان کارشناسان متخصص در اين زمينه دارد.

وي افزود: با توجه به کارکردهايي که اينترنت دارد و اشرافيتي که در فضاي واقعي در سه مقوله پيش بيني، پيشگيري و مقابله وجود دارد مجرمان اين فضا را امن نمي ببينند و به لحاظ اينکه فضاي سايبري ويژگي هاي خاص خود را دارد بستر لازم براي ارتکاب جرم را دارد بنابراين ايجاد امنيت همانطور که در فضاي واقعي مهم است بنابراين در فضاي مجازي ايجاد امنيت بهم قابل توجه است که در اين راستا بايد همه مشارکت لازم را در ايجاد امنيت اين فضا را داشته باشند.

رئيس پليس فتا استان زنجان به رنج سني مجرمين در فضاي مجازي اشاره کرد و گفت: بيشترين قشري که در فضاي مجازي مرتکب جرم مي شوند قشر جوان مي باشند و سن بين 24 تا 30 سال دارند.

سرگرد شعبانپور تصريح کرد: اکثر مجرمان اينترنتي تحصيلات دانشگاهي دارندو تنها 20 درصد ازمجرمان اينترنتي تحصيلکرده نيستند ولي به فضاي مجازي اشرافيت کامل دارند.

وي به مردم توصيه کرد به پيامک هايي که برايشان ارسال مي شود اعتماد نکنندو با وعده هدايا وجايزه هاي مختلف ميليوني فريب افراد سود جو را نخورند و همچنين به هنگام استفاده از ايميل هم رمز عبور خود را محرمانه نگه دارند و رمز عبور برداشت از حساب بانکي را در گوشي خود ذخيره نکنند چرا که ممکن است با گم شدن گوشي کليه اطلاعات شما دست افراد کلاهبردار بيفتد.

رئيس پليس فتا استان زنجان تصريح کرد: در استان زنجان موارد اخلاقي و منافي عفت و استفاده از فايل شخصي افراد در فضاي مجازي بسيار پايين بوده است.

سرگرد شعبانپور همچنين از شهروندان زنجاني خواست فايل هاي شخصي و عکس هاي خانوادگي خود را در سيستم کامپيوتري ذخيره نکنندو به هنگام خرابي سيستم نرم افزاري آن را به افرادي که مورد اعتماد هستند بدهيد تا درست کنند چرا که ممکن است از فايلهاي شخصي کارهاي غير اخلاقي ومنافي عفت انجام دهند.

 

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 4 + 2

  آخرین اخبار
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.