1393/10/24 - 15 : 15
کد خبر: 2091
جذب نيرو در شهرداري تبريز براساس قانون باشد/ آمار نامشخص استخدام‌ها
احرارنيوز:جذب نيرو در شهرداري تبريز بر اساس آنچه برخي ها از آن به عنوان استخدام از طريق روابط نام مي برند، موجب اعتراض اعضاي شورا و تأکيد آنها بر ضرورت جذب نيرو بر اساس مجوزهاي قانوني شده است.

به گزارش احرارنيوز به نقل از مهر، رئيس کميسيون فرهنگي شوراي اسلامي کلانشهر تبريز در گفتگويي اظهار داشت: بر اساس آمار اعلام شده از سوي شهردار کلانشهر تبريز ??? نفر وارد بدنه شهرداري شدند و ??? نفر نيز بازنشسته شدند و جذب افراد نيز بر اساس نياز مديران شهرداري بوده که البته اين افراد بعد از بررسي در کميته جذب وارد شهرداري شده اند.

اکرم حضرتي افزود: شهرداري در جذب افراد بايد از طريق برگزاري آزمون يا مصاحبه اقدام کند تا از اين طريق تمام افراد متخصص جامعه امکان حضور در اين مشاغل را بر اساس تخصص هاي خود داشته باشند.

وي همچنين گفت: جذب نيرو بايد بر اساس تخصص افراد صورت گيرد و جوانان لايق و شايسته وارد مشاغل شوند و لازمه اين امر اين است که استخدام ها بر اساس رابطه نباشد بلکه به صورت برگزاري آزمون اتفاق بيافتد.

حضرتي ادامه داد: بر اساس اعلام شهردار تبريز??? نفر جذب شده در بدنه شهرداري در مجموع رؤساي دفاتر و کارشناسان هر يک از اعضاي شورا بوده و تعدادي نيز بر اساس نيازهاي مديران شهرداري جذب شده اند.

وي با بيان اينکه جذب افراد در بدنه شهرداري با برگزاري دوره هاي استخدام و بدون رابطه باشد، اظهار داشت: جذب افراد در شهرداري بايد از طريق فيلترهاي تعريف شده انجام شود و در استخدام ها ضابطه حاکم شود و معيارها و شاخص هاي مورد نياز شفاف سازي شود تا افراد بر اساس رشته هاي تخصصي خود در آزمون ها شرکت کنند و در حق هيچ کس اجحاف صورت نگيرد.

هرگونه جذب در بدنه شهرداري بايد با اخذ مجوزهاي قانوني انجام شود

سخنگوي شوراي اسلامي کلانشهر تبريزبا بيان اينکه هرگونه جذب در بدنه شهرداري بايد با اخذ مجوزهاي قانوني انجام شود، اظهار داشت: بر اساس آمار اعلامي شهردار تبريز ??? نفر به بدنه شهرداري جذب شده و اين در حالي است که ??? نفر نيز بازنشسته شده اند و در مقابل بازنشسته ها تنها ?? نفر مازاد جذب شده اند.

سعيد حاجي زاده اضافه کرد: بنا به گفته شهرداري، افراد جذب شده به عنوان مامور شهرداري مشغول بکار هستند.

آمار دقيق و موثق از استخدام افراد در بدنه شهرداري وجود ندارد

يکي ديگر از اعضاي شوراي اسلامي کلانشهر تبريز اظهار داشت: آمار ارائه شده براي جذب افراد در شهرداري ??? نفر است و اين آمار مجموع کارکنان براي اعضاي شورا است، در صورتيکه شنيده ها بيش تر از آمار ارائه شده است.

علي شياري ادامه داد: در سال گذشته از سوي کميسيون تحقيق و نظارت آماري در خصوص جذب افراد در شهرداري را خواستار شديم که متاسفانه هيچ سندي از سوي شهرداري به اعضاي شوراي شهر ارائه نشد و پيگيري ها نيز بي نتيجه ماند.

وي تصريح کرد: اعضاي شوراي اسلامي کلانشهر تبريز بايد با تحقيق هاي مورد نياز آمار دقيق نفرات را از شهرداري مطالبه کنند.

بدعت عدم نظارت بر فعاليت هاي شهرداري ميراث شوراي سوم

يکي ديگر از اعضاي شوراي اسلامي کلانشهر تبريز با بيان اينکه بدعت عدم نظارت بر فعاليت هاي شهرداري از زمان شوراي سوم گذاشته شد، اظهار داشت: به علت اينکه در زمان شوراي دوم برخي درگيري ها ميان اعضا اتفاق افتاده بود، اين امر باعث شد که شوراي سوم را شوراي تعامل نامگذاري کنند و اين تعامل منجر به اين شد که از آن زمان تا کنون بدعت عدم نظارت بر فعاليت هاي شهرداري گذاشته شود.

محمد حسن اسوتچي افزود: فلسفه وجودي شوراي اسلامي سياست گذاري و نظارت بر اقدامات شهرداري است، اما از شوراي سوم تاکنون امر نظارت از سوي اعضا مورد غفلت قرار گرفته است.

وي همچنين در ادامه گفت: زمانيکه هيچ گونه نظارتي از سوي شوراي اسلامي کلانشهر تبريز انجام نگيرد، شهرداري نيز پاسخگو نخواهد بود.

اين عضو شوراي اسلامي کلانشهر تبريز علت در دسترس نبودن آمار دقيق را عدم نظارت شوراي اسلامي شهر بر اجراي مصوبات دانست و تصريح کرد: زماني که اعضاي شوراي اسلامي هيچ گونه نظارتي نداشته باشند، پس نبايد انتظار داشت که شهرداري هم پاسخگو باشد.

وي ابراز داشت: در سال گذشته نيز از سوي کميسيون تحقيق و نظارت آمار دريافتي مديران را از شهرداري پيگير بوديم که برخي اعضاي شورا نيز در اين پيگيري ها حضور داشتند، اما پيگري به نتيجه اي نرسيد و بنده بعد از هشت ماه پيگيري مستمر موفق به دريافت آمار دقيق از شهرداري شدم.

اسوتچي اضافه کرد: اگر مطالبات شوراي شهر از شهرداري در خصوص ارائه آمار بر اساس چارچوب قانوني مشخص شده باشد و رئيس شوراي شهر نيز پاي مطالبات اعضا را امضا کند، شهرداري مجبور است پاسخگو باشد

 

شمار استخدام نسبت به گذشته به ?? نفر تقليل يافته است

صادق نجفي شهردار کلانشهر تبريز نيز در گفتگويي با بيان اينکه از اول مديريت وي تاکنون ??? نفر استخدام و ??? نفر از شهرداري خارج شده اند، اظهار داشت: آمار مذکور قبلا ?? نفر مامور به خدمت در شهرداي بودند که اکنون اين ميزان به ?? نفر تقليل يافته که دو نفر از آنها اعضاي شورا و دو نفر از کارکنان شوراست

گزارش از زهر ناصران

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 9 + 3

  آخرین اخبار
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.