1393/10/23 - 09 : 32
کد خبر: 2086
معاون استاندار آذربايجان‌غربي:
?? راهکار براي افزايش سطح آب درياچه اروميه در اولويت قرار گرفت
احرارنيوز:معاون امور عمراني استاندار آذربايجان‌غربي گفت: ?? راهکار اجرايي براي افزايش سطح آب درياچه اروميه در اولويت برنامه‌هاي ستاد استاني احياي درياچه اروميه قرار گرفته است.

به گزارش احرارنيوز به نقل از روابط عمومي  استانداري آذربايجان غربيهادي بهادري امروز در جلسه مشترک با مجري مطالعه و طراحي طرح نجات درياچه اروميه و مديران کل دستگاههاي اجرايي مربوطه در استان اظهار داشت: 12 راهکار اجرايي براي افزايش سطح آب درياچه اروميه در اولويت برنامه‌هاي ستاد استاني احياي درياچه اروميه قرار گرفته است.

وي اصلاح الگوي کشت، اجراي شبکه‌هاي آبياري تحت فشار در مزارع و باغات، مقابله با برداشتهاي غير مجاز، تجميع و ساماندهي چاههاي کشاورزي، برنامه‌ريزي براي بارورسازي ابرها، کشت نهال‌ها و درختچه‌هاي مقاوم به کم‌آبي و جايگزيني با کشت‌هاي آببر و آغاز مطالعات طرح کاهش تبخير از سطح درياچه را از جمله اين اقدامات عنوان کرد.

معاون امور عمراني استاندار آذربايجان‌غربي به اجراي برنامه‌هاي فرهنگي در سطح استان و افزايش مشارکتهاي مردمي و سازمانهاي مردم نهاد بخصوص در حوضه جنوبي آبريز درياچه اشاره کرد و افزود: 28 پروژه فرهنگي در کميته فرهنگي اجتماعي ستاد استاني احياي درياچه اروميه به تصويب نهايي رسيده است که با همکاري مدارس، دانشگاهها، گروههاي مردمي و مجامع فرهنگي در استان به اجرا درمي آيند.

بهادري به افزايش مشارکت‌هاي مردمي در اجراي طرح‌هاي نجات بخشي درياچه نيز اشاره و تصريح کرد: با افزايش آگاهي مردم نسبت به وضعيت درياچه و برنامه‌هاي دولت براي نجات آن شاهد مشارکت بيش از پيش مردم با مسئولين در پيشبرد طرح‌ها بخصوص در مديريت و کاهش مصرف آب در بخش‌هاي عمومي و کشاورزي هستيم.

وي در خصوص آخرين گزارش‌هاي رسيده از سطح تراز درياچه نيز گفت: سطح تراز آبي درياچه با ارتفاع 1270.60 متر از سطح آب‌هاي آزاد در مقايسه با سال گذشته 5 سانتي‌متر و نسبت به مهرماه امسال 45 سانتي‌متر افزايش سطح دارد که علاوه بر تاثير بارشهاي فصلي نتيجه اقدامات انجام شده در لايروبي انهار و مديريت مصرف آب بخش هاي کشاورزي است.

در اين جلسه مديرکل جهاد کشاورزي و مديرعامل شرکت آب منطقه اي و سرپرست اداره کل حفاظت محيط زيست استان گزارشي از ميزان اعتبارات تخصيص يافته به پروژه‌هاي مصوب ستاد ملّي احياي درياچه از محل اين اعتبارات ارائه کردند.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 7 + 4

  آخرین اخبار
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.