1393/10/23 - 08 : 00
کد خبر: 2082
از ابتداي امسال تاکنون
اردبيل 50 بار لرزيد
احرارنيوز:مديرکل مديريت بحران استان اردبيل گفت: از ابتداي امسال تاکنون شهرهاي مختلف اين استان بيش از 50 بار لرزيده‌اند.

به گزارش احرارنيوز، علي اسلامي صبح امروز در نشست اعضاي شوراي تخصصي مديريت بحران در اردبيل اظهار کرد: ما با عضويت دانشگاه پيام‌نور و دانشگاه محقق اردبيلي در شوراي هماهنگي مديريت بحران تلاش مي‌کنيم تا از ظرفيت‌هاي علمي، تحقيقي و تخصصي آنها استفاده کنيم.

وي الزامي شدن بيمه منازل را يکي از اقدامات خوب در کاهش آسيب‌ها و خطرات ناشي از حوادث غيرمترقبه اعلام کرد و گفت: بايد بيمه منازل با حداقل سقف تعيين شده انجام شود که در اين باب نياز به آگاه‌سازي و فرهنگ‌سازي دقيق و درست داريم.

مديرکل مديريت بحران استان اردبيل گلايه‌هاي کشاورزان و باغداران در اعمال نشدن قانون استمهال بدهي کشاورزان را يادآور شد و افزود: با توجه به اينکه اغلب کشاورزان استان از محل خشکسالي و سرمازدگي در سال زراعي گذشته خسارت ديده‌اند ما جمع‌بندي نهايي را در اين زمينه با دستگاه‌هاي مربوط به ويژه سازمان مديريت بحران اعلام کرديم که ضروري است با همکاري بانک‌ها استمهال بدهي و همچنين پرداخت تسهيلات جديد جبراني به انجام برسد.

اسلامي بيان کرد: قانون جديد مديريت بحران در مجلس در حال بررسي است که در اين قانون برخي از حوادث نظير زلزله و خشکسالي قرار است از رديف حوادث غيرمترقبه خارج شود که در جبران خسارات احتمالي در اين حوزه وزارت جهاد کشاورزي و وزارت نيرو با سازمان‌هاي زيرمجموعه تلاش خود را انجام مي‌دهند تا ارائه خدمات و پيشگيري‌هاي مربوط به کم شدن آسيب‌ها در زلزله و خشکسالي به حداقل برسد.

اين مسئول مستندسازي حوادث غيرمترقبه را بسيار ضروري اعلام کرد و ادامه داد: در بحث ‌آموزش‌هاي عمومي و تخصصي ما با حضور اساتيد مجرب در شهرهاي مختلف برنامه‌هايي را برگزار کرديم و در نيمه دوم امسال نيز اين آموزش‌ها همچنان با مطلوبيت ادامه داد.

مديرکل مديريت بحران استان اردبيل اجرايي شدن طرح جامع خطرپذيري سيل، زلزله و خشکسالي را با توجه به وقوع اين حوادث در مناطق مختلف استان يادآور شد و تصريح کرد: سازمان مديران بحران مصمم است تا هر چه سريع‌تر طرح جامع خطرپذيري اجرايي و عملياتي شود.

اسلامي ثبت 75 حادثه غيرمترقبه را در 26 استان کشور در 9 ماه امسال يادآور شد و گفت: 60 نفر بر اثر اين حوادث فوت کرده‌اند که دو نفر فوتي مربوط به استان اردبيل است که بر اثر رعد و برق اين مرگ و ميرها اتفاق افتاده است.

وي خسارت 560 ميليوني اين حوادث و ضرورت جبران آن را يکي از اولويت‌هاي سازمان مديريت بحران اعلام کرد و افزود: بيشترين خسارت از محل خشکسالي، زلزله و سرمازدگي به کشور وارد شده است.

مديرکل مديريت بحران استان اردبيل وقوع يک‌هزار و 150 مورد زلزله را با قدرت 3 تا 4 ريشتر در سراسر کشور بيان کرد و يادآور شد: در استان اردبيل 50 مورد زلزله در سال‌جاري به ثبت رسيده که قدرت آن بين 2 تا 4 ريشتر بوده است.

اسلامي در پايان عنوان کرد: بالاتر از اين با قدرت 4 تا 5 ريشتر 174 زلزله، 5 تا 6 ريشتر 23 مورد زلزله و 6 تا 8 ريشتر يک مورد زلزله در سال اخير در کشور رخ داده است.
 

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 1 + 3

  آخرین اخبار
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.