1393/10/23 - 07 : 38
کد خبر: 2077
معاون برنامه‌ريزي استاندار آذربايجان‌شرقي:
توليد فولاد آلياژي يکي از محورهاي توسعه آذربايجان‌شرقي است
احرارنيوز:معاون برنامه‌ريزي استاندار آذربايجان‌شرقي توليد فولاد آلياژي را يکي از محورهاي توسعه استان اعلام کرد و گفت: مديريت استان تا جايي که امکان دارد براي حل مشکلات اين بخش تلاش مي‌کند.

به گزارش احرارنيوز به نقل از روابط عمومي استانداري آذربايجان‌شرقي، داود بهبودي در نشست مشترک با مديران مجتمع فولاد صنعت بناب، اظهار داشت: صنعت فولاد صنعت بزرگي است که فعاليت‌هاي بزرگ اقتصادي به آن وابسته هستند و رکود اين صنعت فعاليت‌هاي پس از آن را نيز به رکود مي‌کشد.

وي با تاکيد بر اينکه بايد از مرحله رکود عبور کنيم، افزود: در شرايط کنوني حضور در سنگر توليد کاري ارزشمند و در عين حال سخت و طاقت‌فرساست.

معاون استاندار آذربايجان‌شرقي با قدرداني از مديران و کارکنان مجتمع فولاد بناب، به زمينه‌هاي صادرات توليدات اين مجتمع و وجود بازار مصرف در کشورهاي همسايه اشاره کرد و بر هماهنگي اين مجتمع با صادرکنندگان بزرگ تاکيد کرد.

وي با بيان اين که در حال حاضر توليد فولاد به اندازه کافي انجام مي‌شود، افزود: بايد به سمت توليد محصولات فراوري‌شده برويم که لازمه آن احصاي نيازهاي بخش‌هاي مختلف مانند صنعت نفت است.

بهبودي در خصوص تامين نقدينگي واحدهاي بزرگ صنعتي نيز گفت: در شرايط فعلي بانک‌ها توان اين کار را ندارند، لذا بايد تقاضاي مالي اين واحدها را از مسير سيستم بانکي خارج کرده و به سمت منابع نوين ببريم.

وي با اشاره به ظرفيت‌هاي مجتمع فولاد بناب براي طرح‌هاي توسعه اين صنعت، ابراز اميدواري کرد با همکاري مديران اين مجتمع و مسوولان استان شاهد تحول در فعاليت‌هاي آن و حل مشکلات باشيم.

نجاتي رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربايجان شرقي نيز در اين جلسه گفت: اگر واحدهاي قطعه‌سازي استان و برخي از واحدهاي صنعتي بتوانند نياز خود را از مجتمع فولاد بناب تامين کنند بخش بزرگي از مشکلات اين مجتمع حل خواهد شد.

فرماندار بناب هم مجتمع فولاد بناب را يک ظرفيت ملي و استاني ذکر کرد و گفت: يقينا مديريت استان مصمم به حل مشکلات اين مجتمع است.

فرج‌اللهي ايجاد بازار فروش در داخل استان و تامين نقدينگي مورد نياز اين مجتمع از منابع صندوق توسعه ملي را براي حل مشکلات اين مجتمع خواستار شد.
تقي‌زاده، مديرعامل مجتمع فولاد صنعت بناب نيز از آغاز توليد شمش فولاد آلياژي با ظرفيت توليد 12 هزار تن در ماه در اين مجتمع خبر داد و با اشاره به مشکلات مجتمع از جمله نوسانات بازار و کمبود نقدينگي، خواستار حمايت دولت در حل مشکلات اين مجتمع شد.

معاون برنامه‌ريزي استاندار آذربايجان شرقي پس از اين نشست از قسمت‌هاي مختلف مجتمع فولاد صنعت بناب از جمله خط توليد فولاد آلياژي بازديد کرد و با توضيحات مديران و کارشناسان فني مجتمع در جريان نحوه فعاليت‌هاي آن قرار گرفت. -

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 4 + 9

  آخرین اخبار
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
  پربازدیدترین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.