1393/10/23 - 16 : 19
کد خبر: 2072
معرفي زنجان براي اخذ ميزباني کنوانسيون جهاني گردشگري سال 2017
احرارنيوز:بازرس کانون راهنمايان گردشگري ايران با بيان اينکه گروهي شش نفره در جمهوري چک حضور خواهند داشت تا براي گرفتن ميزباني کنوانسيون جهاني گردشگري سال 2017 به دفاع بپردازند، تأکيد کرد: در اين جلسه دفاع، استان زنجان نيز معرفي خواهد شد.

به گزارش احرارنيوز، بهنام افتخاريان در جلسه هماهنگي ميزباني ايران در کنوانسيون راهنمايان گردشگري جهان در سال 2017 و نقش زنجان در اين ميزباني، گفت: در کشور 20 استان عضو کانون راهنمايان تور ايران هستند که به ‌صورت جدي در بحث گردشگري وارد شده‌اند، به ‌گونه‌اي که هشت سال متوالي است که در روز جهاني گردشگري در ايران برنامه اجرا مي‌شود.

وي افزود: سال گذشته مراسم روز جهاني گردشگري با توجه به اينکه نگاه گردشگري خارجي استان زنجان پايين است در اين محل برگزار شد تا نگاه‌ها به سمت آن جلب شود.

اين مسوول خاطرنشان کرد: کانون‌هاي گردشگري هر کشوري در فدراسيوني جهاني سازمان‌دهي شده‌اند که اين فدراسيون هر دو سال يک ‌بار در کنوانسيوني جهاني دور يکديگر جمع مي‌شوند و به تبادل‌ نظر مي‌پردازند.

اين فعال عرصه گردشگري تصريح کرد: انجمن راهنمايان گردشگري ايران براي ميزباني کنوانسيون جهاني گردشگري راهنمايان گردشگر دنيا در سال 2017 اعلام آمادگي کرده است، چرا که سالانه نگاه‌ها در دنيا به محل برگزاري اين کنوانسيون جلب مي‌شود و دنيا با خدمات و راهنمايان و مکان‌هاي گردشگري اين کشور آشنا مي‌شود.

وي يادآور شد: در مراحل مختلف بررسي ميزباني اين کنوانسيون از بين 70 کشور ابتدا هشت کشور و پس از آن سه کشور کانديدا شده‌اند که علي‌رغم تبليغات منفي در آنجا ايران توانست در کنار دانمارک و سنگاپور قرار گيرد.

اين مسوول تأکيد کرد: در گام بعدي لازم است نمايندگان ايراني براي دفاع از ميزباني خود به جمهوري چک رفته و با اسلايدها و فيلم‌هاي مختلف توجه مسوولان کنوانسيون را به کشور خود جلب کنند، لذا جلسات مختلفي براي اعلام حمايت دستگاه‌هاي مختلف در استان‌هايي مانند شيراز، اصفهان و همدان برگزار شد که قدم بعدي استان زنجان بود و در جلسه دفاع نيز استان زنجان معرفي خواهد شد.

 

افتخاريان اعلام کرد: براي گرفتن ميزباني اين کنوانسيون نيازمند حمايت‌هاي تشکل‌هاي مختلف هستيم، چرا که انجمن صنفي راهنمايان گردشگري اولين انجمن صنفي است که توانسته است در مجامع بين‌المللي آراي مختلفي را به خود جلب کند.

وي عنوان کرد: همدلي‌ها در استان زنجان بسيار قوي است، به ‌طوري‌ که دغدغه‌ گردشگري بسيار در بين مسوولان مطرح است، از سوي ديگر مديرکل ميراث‌فرهنگي استان نيز در زمينه حمايت از انجمن‌هاي غيردولتي و صنفي در بين مديران کل ساير استان‌ها بي‌نظير عمل کرده است.

مديرکل ميراث‌فرهنگي استان زنجان نيز در اين جلسه گفت: گردشگران خارجي با ذهنيتي منفي به ايران آمده بودند ولي با آمدن به ايران و ديدن واقعيت‌ها ذهنيت آن‌ها تغيير کرد.

يحيي رحمتي افزود: با پيگيري‌هاي مستمر انجمن صنفي راهنمايان گردشگري امتياز خوبي براي ايران کسب‌ شده است که بر اساس اين پيگيري‌ها ايران جزو سه کشور کانديداي اصلي براي ميزباني کنوانسيون جهاني گردشگري در سال 2017 شده است.

وي خاطرنشان کرد: سه کشور براي ميزباني اين کنوانسيون معرفي‌شده‌اند که براي گرفتن ميزباني لازم است بسته‌اي حمايتي کامل از اين برنامه تهيه ‌شده و در جمهوري چک ارائه شود تا نمايندگان ايراني براي گرفتن ميزباني اين کنوانسيون امتياز مناسبي کسب کنند که استان زنجان نيز يکي از پايلوت‌هاي اين برنامه است.

اين مسوول اظهار کرد: اين حمايت‌هاي مادي و معنوي با تکيه ‌بر توان سازمان‌هاي مردم‌نهاد انجام مي‌شود و دولت نقش مشاوره‌اي و حمايتي دارد.

دبير انجمن صنفي راهنمايان گردشگري استان زنجان نيز در اين جلسه گفت: راهنمايان گردشگري پيشاني فرهنگ جامعه هستند و مي‌توانند در اين نقش مؤثر باشند و حتي در صادر کردن فرهنگ نيز تأثير به سزايي دارند.

اويس کياني تصريح کرد: در 22 استان کشور انجمن صنفي راهنمايان گردشگري فعال است که هر ساله در ابتداي اسفند روز راهنمايي گردشگري را جشن مي‌گيرند که امسال هشتمين دوره آن در مشهد برگزار خواهد شد.

وي يادآور شد: امسال براي برگزاري کنوانسيون جهاني گردشگري در ايران نيز اقدامات گسترده‌اي انجام ‌شده است که ايران توانست با عبور از مراحل مختلف جز سه کشور مطرح براي ميزباني قرار گيرد.

اين راهنماي گردشگر عنوان کرد: گروهي شش نفره از ايران براي ارائه بسته حمايتي و معرفي ايران به چک خواهند رفت تا با دفاع از ميزباني ايران اعلام کنند که تبليغات منفي دنيا عليه ايران واقعيت ندارد.

در ادامه اين جلسه انجمن‌ها و دستگاه‌هاي اجرايي مختلف حمايت‌هاي خود را از برگزاري اين کنوانسيون در ايران اعلام کردند.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 4 + 5

  آخرین اخبار
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
  پربازدیدترین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.