1393/10/23 - 15 : 01
کد خبر: 2067
طرح جامع گردشگري روستاي تاريخي کندوان تصويب شد
احرارنيوز:طرح جامع گردشگري روستاي تاريخي کندوان در نشست کار گروه ميراث فرهنگي و گردشگري آذربايجان شرقي تصويب شد.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومي استانداري، در اين نشست موانع و مشکلات اين طرح در زمينه هاي فرهنگي، زيست بوم، جا به جايي و نيز ساير ملاحظات محلي دسترسي مورد بررسي قرار گرفت و راهکارهاي عملي و زمان بندي شده براي عملياتي کردن آن اتخاذ شد.

معاون عمراني استاندارآذربايجان شرقي در اين نشست با ابراز تاسف از تاخير و وقفه در اجراي اين طرح اظهار کرد: با توجه به اهميت و آمادگي دستگاه هاي اجرايي از اين به بعد هيچ گونه تعلل و تاخيري در خصوص اين طرح پديرفته نخواهد بود و سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان درکنار ساير دستگاه هاي اجرايي موظف به عملياتي کردن فرايند هاي اجرايي آن در اولين فرصت است.

محمدصادق پورمهدي اضافه کرد: اين همه نعمات و ظرفيت هاي بالقوه طبيعي و خدادادي در روستاي کندوان معطل مانده درحالي که در همسايگي ما، کشور ترکيه از منطقه مشابه اين روستا و به مراتب ضعيف تر و خالي از سکنه سالانه ميليون ها دلار درآمد کسب مي کند.

وي گفت: در صورت مديريت و برنامه ريزي، روستاي تاريخي کندوان به دليل پتانسيل هاي بالقوه گردشگري قادر است نه تنها اقتصاد خود، بلکه اقتصاد بسياري از روستاهاي اطراف را هم تامين کند.

معاون عمراني استاندارآذربايجان شرقي خاطرنشان کرد: با توجه به محدوديت منابع دولتي، مديران ما بايد با اعتماد به مردم و بخش خصوصي از توان و ظرفيت هاي آن براي توسعه مناطق خود و اجراي طرح هاي عمراني از جمله طرح هاي گردشگري استفاده کنند.

پورمهدي بااشاره به برخي از ناهماهنگي هاي مديريتي دراجراي طرح جامع گردشگري کندوان که موجب تاخير درآن شده بر اعمال مديريت يک پارچه دراين طرح تاکيد کرد و گفت: لازم است هر يک از نهادهاي مسوول از جمله ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان به وظايف و مسووليت هاي سازماني خود عمل کنند و دهيار و شوراي اسلامي روستا تحت نظارت بخشدار و فرماندار نسبت به اين طرح توجيه شوند.

وي افزود: ما شورا و دهيار را به عنوان نماينده دولت مسوول حسن اجراي امور روستا مي دانيم و لازم است تمامي ضوابط، اصول و معيارهاي گردشگري دراين روستا به طور کامل اعمال شود.

معاون عمراني استاندار آذربايجان شرقي گفت: ما از هرگونه سرمايه گذاري در روستاي تاريخي کندوان استقبال مي کنيم و از مسوولان مي خواهيم با احصا و ارايه طرح هاي گردشگري و عمراني از طريق فراخوان عمومي نسبت به جذب سرمايه گذار اقدام کنند.

دراين نشست مقرر شد شورايي به رياست بخشدار اسکو براي هماهنگي و وحدت مديريتي در باره اجراي طرح جامع گردشگري کندوان تشکيل و نسبت به توجيه و همراهي شورا و دهيار اقدام شود.

روستاي کنداون واقع در40 کيلومتري جنوب غرب تبريز به دليل بافت سرزميني و طبيعي و نيز سبک معماري آن از جاذبه هاي مهم و منحصر به فرد گردشگري و فرهنگي برخوردار است که با اجراي اين طرح به يکي از قطب هاي بزرگ گردشگري در کشور تبديل خواهد شد.

در اجراي اين طرح علاوه بر ساماندهي بعد فرهنگي روستا، تمامي امکانات و لوزام موردنياز گردشگران از جمله مکان هاي اقامتي، فرهنگي، ورزشي، سرگرمي، خدماتي، تجاري، کمپينگ، کارگاه هاي عرقيات سنتي، فروشگاه ها و نمايشگاه هاي صنايع دستي، رستوران هاي سنتي و مدرن ديده شده است.

کندوان يکي از سه روستاي شگفت انگيز جهان است که فقط دو نمونه از آن در آمريکاي شمالي و ترکيه وجود دارد اما معماري روستاي کندوان از يک سو و جاري بودن زندگي مردم در قالب بافت قديمي آن از ديگر سو آن را در جهان استثنا و نسبت به دو رقيب خود بي همتا کرده است.

کاپادوکيه ترکيه و داکوتاي آمريکا که معماري آنها شبيه کندوان است خالي از سکنه هستند.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 6 + 5

  آخرین اخبار
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.