احرار: رتبه دو کنکور سراسري تجربي با بيان اينکه با علاقه رشته تجربي را براي ادامه تحصيل در مقطع دبيرستان انتخاب کردم، گفت: اگر علاقه نباشد، مطالعه يک مبحث خاص نيز به جاي لذت بخش بودن، عذاب آور خواهد بود.
محسن راستکاربا بيان اين مطلب اظهار کرد: متولد 79 هستم و مقطع دبيرستان را در مدرسه تيزهوشان علامه طباطبايي ناحيه يک مشغول به تحصيل بودم و نقش مدرسه از نظر معلمان و برنامهريزي تحصيلي بسيار کمک کننده بود.
وي با بيان اينکه در کلاسها و آموزشگاههاي کنکور شرکت نکردهام، افزود: نميتوانم به طور افراطي شرکت در کلاسهاي کنکور را نفي کنم، اما با توجه به اينکه ضعفي نداشتم و تدريس در مدرسه هم کفايت ميکرد، نيازهاي آموزشيام را با مراجعه به کتب کمک درسي برطرف ميکردم.
وي با اشاره به زمان مطالعهاش براي شرکت در کنکور سراسري ادامه داد: براي شرکت در اين آزمون، دانش پايه بايد قوي باشد؛ اما دوران دبيرستان و شروع مطالعه از دوره دهم نيز مهم بوده و من هم مطالعاتم را از همين مقطع شروع کردم و روزهاي تعطيل 10 ساعت و روزهايي که به مدرسه ميرفتم حدود شش الي هفت ساعت مطالعه ميکردم.
راستکار تاکيد کرد: شيوه مطالعهام براي دروس مختلف، متفاوت بود به عنوان مثال براي درسهايي مانند فيزيک و شيمي اول کتاب درسي بعد کتب کمک درسي را مطالعه ميکردم و پس از مدت کوتاهي، تست زني ميکردم، اما تست زني دروس حفظي مانند زيست شناسي را به چند روز بعد موکول ميکردم؛ چرا که تست زني دروس حفظي نوعي مرور دوباره به شمار ميآيد.
وي با تاکيد بر نقش خانواده در موفقيت دانش آموزان گفت: نقش خانواده نه تنها در دوران کنکور بلکه در تمامي مراحل زندگي مهم بوده و خانواده من هم در فراهم کردن محيطي آرام و اميد و انگيزه دهي در شرايط سخت کنکور را داشتند و خواهرم که رتبه 45 کنکور تجربي سال 91 بود هم مشاوره زيادي به من داد.
وي با اشاره به درصد پاسخ دهياش به دروس مختلف در کنکور سراسري تجربي بيان کرد: درصد پاسخ دهيام در درس ادبيات 68 درصد، عربي 84 درصد، دين و زندگي 84 درصد، زبان انگليسي 89 درصد، علوم زمين 94 درصد، رياضي 91 درصد و زيست شناسي 94 درصد و فيزيک و شيمي 100 درصد درصد بود.
رتبه دو کنکور تجربي بيان کرد: هنوز تصميم قطعي در خصوص انتخاب رشته نگرفتهام، اما فعلا تصميم دارم رشته پزشکي دانشگاه تهران را انتخاب کنم.
وي در پايان با ارائه توصيههايي به دانش آموزان کنکوري خاطرنشان کرد: دانش آموزان به هيچ عنوان وارد فضاي حاشيه، جو منفي کنکور و فضاي رقابتي ناسالم نشوند و به آموزشگاهها يا کلاسهاي وقت گيري که اکثر اوقات نيز مخرب هستند، اتکاء نکنند.