1398/03/21 - 17 : 32
کد خبر: 18892
رشته کارشناسي ارشد حسابداري در دانشگاه تبريز ايجاد شد
احرار: - رئيس دانشکده اقتصاد و مديريت دانشگاه تبريز گفت: رشته کارشناسي ارشد حسابداري در راستاي ايجاد رشته هاي کاربردي، علمي و به روز در اين دانشگاه ايجاد شد.

مرتضي آبدار روز سه شنبه در جمع خبرنگاران، افزود: متاسفانه در سال‌هاي گذشته مرمت و نجات بخشي غيرعلمي و غيرتخصصي برج خلعت پوشان تبريز توسط دانشکده کشاورزي صورت گرفت که به دنبال آن شاهد ايجاد رينگ بتني در سقف طبقه اول، اجراي پوشش مسطح به جاي پوشش گنبدي، تعويض درب و پنجره‌هاي آن با تغيير تعريف معماري ورودي بناها، اجراي سفيد کاري ديواره‌ها بر روي آثار تاريخي و نقاشي‌ها و تزيينات گچي، پوشاندن طاقچه‌ها و شومينه‌هاي بنا و حذف کنگره آجري پشت بام بوديم.

وي اظهار داشت: مرمت تخصصي اين بناي تاريخي پس از ورود اداره کل ميراث فرهنگي استان بين سال‌هاي 94تا 94آغاز شد و اين مجموعه اقدام به استحکام بخشي بنا و دوخت و دوز ترک هاي ايجاد شده در طاق‌هاي طبقه همکف نموده و قسمت‌هايي از نماي بنا را مرمت و همچنين اقدام به ايزوگام پشت بام بنا کرد.

آبدار زمان آغاز احيا و بازسازي رسمي برج خلعت پوشان توسط ميراث فرهنگي را از سال96 و 97اعلام کرد و گفت: ميراث فرهنگي استان براساس قرارداد منعقده در سال 96اقدام به مرمت مقرنس‌هاي گچي و تزيئنات گچي وابسته به معماري، بازسازي درب‌هاي ورودي و اروسي هاي طبقه همکف، احياء و بازسازي طاقچه‌هاي داراي قطار بندي و مقرنس کاري و نيز شومينه‌هاي آجري، بازسازي و اجراي کف اصلي بنا در داخل طبقه همکف کرد.

وي به کاوش‌هاي باستان شناسي در محوطه اين برج اشاره و يادآوري کرد: با کاوش باستان شناسي در دور تا دور بنا خطوط معماري استخر دور تا دور بنا و نيز جرزهاي طبقه اول به دست آمده و به دنبال آن طرح مرمت و بازسازي گنبد طبقه اول و استخر محوطه، همراه با مکان صحيح پل دسترسي به برج ارايه گرديد.

آبدار با بيان اينکه طرح محوطه سازي و بازسازي استخر با برآوردهاي اوليه جهت اجرا در اختيار دانشکده کشاورزي قرار گرفته است، اظهار داشت: اداره کل ميراث فرهنگي استان در نظر دارد با تهيه طرح مرمت خود برج نسبت به تکميل مرمت آن در سال جاري اقدام کند و لازم است در راستاي توافقات سه جانبه به عمل آمده، شهرداري و دانشگاه تبريز نيز به تعهدات خود عمل نمايند.

رج خلعت پوشان متعلق به اواخر دوره صفويه و اوايل دوره قاجار است که در 10کيلومتري جاده شرقي تبريز قرار گرفته است.

عمارت آجري زيباي خلعت پوشان به عنوان يکي از جاذبه‌هاي گردشگري تبريز در جنوب محله کرکج در 5کيلومتري مرکز اين شهر و در جوار رودخانه ميدان چايي واقع شده است.

اين عمارت در دره‌اي سرسبز در سمت چپ جاده تبريز - باسمنج قرار گرفته و در دوران صفويه و قاجاريه به کارگزاران اين حکومت‌ها اختصاص داشت و محلي براي اهداي خلعت، مقام، نشان و هديه از سوي وليعهدان مقيم تبريز به خدمتکاران حکومتي بود.

عمارت خلعت پوشان در وسط بوستان خلعت پوشان از معروف ترين بوستان‌هاي دارالسلطنه تبريز در زمان وليعهد نشيني در دوره قاجار قرار گرفته و داراي معماري و تزييناتي نفيس است که داراي سه طبقه و به شکل يک منشور بلند با قاعده‌اي 16ضلعي و قطر 95متر است.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 6 + 5

  آخرین اخبار
برخورد با خودروهاي دود زا و فاقد معاينه فني در تبريز تشديد شود
نشست خبري رئيس‌جمهوري برگزار مي‌شود
نصب روزشمار بزرگترين مجموعه تئاتر و سينما در مرکز شهر/ زنگ نمايش «حيدر بابايه سلام» به صدا درآمد
ساماندهي اتباع خارجي در کشور آغاز مي شود
بار ناترازي برق در آذربايجان شرقي بر دوش توليد
طرح توسعه نيروگاه تبريز را با جديت پي گيري مي کنيم
تغيير ساعات کاري ناوگان اتوبوسراني تبريز از شنبه 17 شهريور
پابه‌رکاب شدن دختر دهه هفتادي با کاميونت‌هاي توليد تراکتورسازي
رئيس هيات بوکس آذربايجان شرقي به قتل رسيد
انفجار گاز شهري در تبريز 6 نفر را روانه بيمارستان کرد
  پربازدیدترین اخبار
بار ناترازي برق در آذربايجان شرقي بر دوش توليد
طرح توسعه نيروگاه تبريز را با جديت پي گيري مي کنيم
تغيير ساعات کاري ناوگان اتوبوسراني تبريز از شنبه 17 شهريور
ساماندهي اتباع خارجي در کشور آغاز مي شود
نصب روزشمار بزرگترين مجموعه تئاتر و سينما در مرکز شهر/ زنگ نمايش «حيدر بابايه سلام» به صدا درآمد
نشست خبري رئيس‌جمهوري برگزار مي‌شود
استاندار جديد آذربايجان شرقي زودتر معرفي شود
برخورد با خودروهاي دود زا و فاقد معاينه فني در تبريز تشديد شود
پروژه تقاطع غيرهمسطح حيدرآباد به پيشرفت 90 درصدي رسيد
مهاجم سابق تراکتور در مسير بازگشت به خانه؛ ستاره مغضوب استقلال در راه اصفهان
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.