1393/10/9 - 15 : 00
کد خبر: 1790
مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي آذربايجان‌شرقي
تدوين طرح صدور نيروي کار به خارج از کشور / 100 هزار نيروي کار به خارج کشور اعزام مي‌شوند
احرارنيوز:مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي آذربايجان‌شرقي از تدوين طرح صدور نيروي کار به خارج از کشور خبر داد و گفت: در صورت نهايي شدن طرح، قريب به 100 هزار نفر نيروي کار از کشور به خارج اعزام مي‌شوند.

به گزارش احرارنيوز، ميراحد حسيني ظهر امروز در جلسه ستاد ساماندهي امور جوانان استان اظهار داشت: مقوله جوان در کل دنيا از اهميت فوق‌العاده‌اي برخوردار است و اگر وزارت ورزش و جوانان را با هم تلفيق کرده‌اند به اين دليل است که جوانان به شکل جدي علاقمند ورزش هستند و مي‌توان رشد و تعالي جوان را با ورزش تامين کرد.
وي افزود: بر همين اساس بايد فرهنگ ورزش را در جوانان تقويت کنيم تا از لحاظ روحي و جسمي موثرتر باشند و زمينه‌اي را فراهم کنيم که اين قشر در مسائل مختلف اقتصادي نقش داشته باشد چرا که هر قدر مشارکت جوانان در اقتصاد بيشتر باشد رشد اقتصادي بيشتر و سريع‌تر رخ مي‌دهد.

90 درصد جوانان بيکار طالب استخدام در بخش دولتي هستند
حسيني با بيان اينکه 90 درصد جواناني که به کاريابي‌ها مراجعه مي‌کنند طالب استخدام در سازمان‌ها و نهادهاي دولتي هستند، ادامه داد: استخدام در بخش دولتي بر اساس مفاد قانوني مراحل و شرايط خاص خود را مي‌طلبد و حتي رئيس جمهور هم نمي‌تواند بدون طي تشريفات قانوني يک نفر را مشغول به کار کند.
مدير کل تعاون، کار و رفاه اجتماعي استان آذربايجان‌شرقي اظهار داشت: پست‌هاي خالي هم داراي محدوديت‌هاي خاصي هستند و در قانون برنامه پنجم توسعه به ازاي هر دو نفر خروجي تنها يک نفر استخدام مي‌شود؛ البته تعدادي از افراد مي‌توانند در بخش خصوصي طبق قانون کار استخدام شوند که اين هم زمينه‌ها و سرمايه‌گذاري‌هاي خاص خود را مي‌طلبد.
حسيني گفت: جوانان ما هم داراي روحيه خاصي هستند که به محض فارغ‌التحصيلي انتظار دارند وارد عرصه توليد و فعاليت شوند که بعضا در مراجعه به برخي از مديران که با پاسخ‌هاي سر بالا مواجه مي‌شوند راه ياس و نااميدي را در پيش مي‌گيرند که در اين ارتباط جا دارد مديران با برخورد صحيح با اين جوانان مسير درست را به ايشان نشان دهند و از نااميد کردن آنها بپرهيزند.

تدوين طرح صدور نيروي کار به خارج از کشور
وي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود از تدوين طرح صدور نيروي کار به خارج از کشور خبر داد و گفت: در صورت نهايي شدن طرح قريب به 100 هزار نفر نيروي کار از کشور را به خارج اعزام خواهيم کرد.
حسيني اعزام جوانان متخصص به خارج و يا ورود متخصصان مورد نياز داخل به کشور را بلااشکال خواند و گفت: دو موسسه کاريابي بين‌المللي در آذربايجان‌شرقي آغاز به فعاليت کرده‌اند که اقدام به اعزام رسمي نيروي کار به خارج مي‌کنند.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 4 + 4

  آخرین اخبار
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.