1393/10/8 - 08 : 35
کد خبر: 1787
امام جمعه تبريز:
تلخ ترين توطئه عليه انقلاب اسلامي فتنه ي 88 بود
احرارنيوز:امام جمعه تبريز گفت: در تاريخ پر فراز و نشيب 35 ساله ي جمهوري اسلامي ايران، تلخ ترين توطئه عليه انقلاب اسلامي فتنه ي 88 بود.

به گزارش احرارنيوز به نقل از ايسنا، آيت الله محسن مجتهد شبستري در مراسم راهپيمايي مردم تبريز به مناسبت بزرگداشت حماسه هشتم دي مردم تبريز و نهم دي مردم ساير استان هاي کشور، اظهار کرد: در تاريخ انقلاب اسلامي همواره افراد معاند داخلي به کمک اپوزوسيون هاي بيگانه سعي در طرح توطئه عليه نظام جمهوري اسلامي داشته اند و مردم بزرگ ايران نيز در مقابل آنها همواره با بصيرت خود نشان داده اند اين انقلاب هيچ گاه زمين نمي خورد و تا ظهور امام زمان (عج) پا برجا خواهد ماند.

وي با اشاره به وقايع فتنه 88، اظهار کرد: تشکيل کميته ي صيانت از آراء، اعلام پيروزي يکي از نامزد ها قبل از اتمام شمارش آراء و ادعاي تقلب در انتخابات، سه کليد فتنه گران بود که با استفاده از آنها علي رغم نصايح دلسوزانه و پدرانه رهبر انقلاب، با صدور بيانيه ها مردم را به خيابان ها دعوت مي کردند.

وي افزود: فتنه گران با رفتار توهين آميز خود در روز عاشوراي حسيني و آتش زدن پرچم هاي حسيني، نشان دادند که شعار آن ها اين است که آن ها يزيدي هستند نه حسيني.

امام جمعه تبريز با بيان اينکه، هدف فتنه گران، بدبين کردن مردم و جامعه اسلامي نسبت به نظام جمهوري اسلامي و ايجاد تفرقه در جامعه اسلامي بود، گفت: وقاهت و جسارت اين افراد خود فروخته به اندازه اي رسيد که نه تنها به نصيحت هاي رهبري و بزرگان گوش ندادند بلکه با کارهاي خود به مقدسات مردم نيز توهين کردند و اين اعمال، خون مردم غيور ايران را به جوش آورده و کاسه صبر آن ها را لبريز کرد و بدين ترتيب حماسه عظيم 9 دي رقم خورد.

وي ادامه داد: مردم غيور و هميشه در صحنه آذربايجان شرقي، دوباره مانند هميشه پيش قدم شدند و روز 8 دي بيزاري خود را از فتنه و فتنه گران اعلام کردند و پس از آنها در روز 9 دي مردم ديگر شهر هاي ايران اسلامي با حضور خود به آمريکا و صهيونيست ها فهماندند که زير بار ذلت فتنه گران نمي روند.

آيت الله شبستري با اشاره به اينکه، افراد دستگير شده در اعترافات خود اقرار کرده اند که دست بيگانگان در ايجاد فتنه دخيل بود، گفت: مردم با حضور خود در 8 و 9 دي سال 88نشان دادند که اگر باز فتنه گري بخواهد توطئه اي عليه نظام انجام دهد، مردم با اقتدار جلوي آن ها را خواهند گرفت و مشت محکمي بر دهان بيگانگان خواهند کوبيد.

وي در ادامه به بحث مذاکرات هسته اي  ايران با گروه 1+5 اشاره کرد و افزود: آمريکا بداند که اگر احيانا ما با 1+5 توافق بکنيم باز هم هرگز امکان ندارد مثل کشور کوبا پس از سال ها دوباره با آمريکا روابط ديپلماتيک خود را برقرار کنيم، چون ملت غيور ايران هرگز جنايات آمريکا را فراموش نمي کنند.

امام جمعه تبريز در پايان خاطر نشان کرد: ملت حسيني ايران از امام مظلوم خود ياد گرفته اند که در برابر جهانيان هميشه شعار هيهات من الذله را فراموش نکنند و پيام اصلي تجمع امروز مردم با بصيرت تبريز اين است که هيچگاه امت اسلامي از رهبر خود جدا نمي شود و پيوند بين امت و رهبري پيوندي ناگسستني است.

بر اساس اين گزارش؛ تجمع کنندگان تبريزي در اين تجمع مسيرهاي منتهي به سه راهي مصلي تبريز را با سر دادن شعارهايي همچون “ هيهات من الذله، مرگ بر آمريکا، مرگ بر اسرائيل، ما اهل کوفه نيستيم علي تنها بماند و آذربايجان اوياخدي اينقيلابا داياخدي” را سر داده و حماسه هشتم  و نهم دي را گرامي داشتند.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 3 + 4

  آخرین اخبار
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.