1392/11/15 - 11 : 30
کد خبر: 1501
معضل توزيع ناعادلانه اعتبارات
آخرين وضعيت راه‌آهن اروميه-مراغه، از وعده تا اجرا
توزيع ناعادلانه اعتبارات عمراني و سوءمديريت‌ها سبب شده است که پروژه راه‌آهن اروميه-مراغه ناتمام بماند.

به گزارش احرار نيوز، ادرقاضي پور در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري خانه ملت، با يادآوري اينکه عمليات اجرايي و کلنگ زني راه آهن شيراز- اصفهان و مراغه –اروميه دريک تاريخ و به صورت همزمان 12 سال پيش آغاز شده است، تصريح کرد: با وجود اينکه طول مسير راه آهن مراغه- اروميه يک سوم راه آهن شيراز اصفهان است، متاسفانه به دليل توزيع ناعادلانه اعتبارات و نبود مسئول وظيفه شناس در وزارت راه و شهرسازي راه آهن آذربايجان غربي هنوز تکميل و بهره برداري نشده است.

نماينده اروميه در مجلس شوراي اسلامي با تاکيد بر اينکه جاده و مسير راه آهن مراغه-اروميه مسطح است و مثل مسير شيراز-اصفهان کوه و دره ندارد، افزود: طول مسير راه آهن آذربايجان غربي 184 کيلومتر يعني يک سوم مسير 524 کيلومتري شيراز-اصفهان است به دليل تزريق نشدن اعتبارات لازم و سوء مديريت وزارت راه و شهرسازي هنوز به پايان نرسيده است.

تکميل راه آهن مراغه-اروميه 200 ميليارد تومان اعتبار نياز دارد

عضو کميسيون صنايع و معادن در مجلس با يادآوري اينکه طبق وعده مسئولان قراربود سال 88  راه آهن مراغه- اروميه  تمام شود، تصريح کرد: سال  92 هم به پايان رسيد اما اين اتفاق نيافتاد.

وي اعتبار مورد نياز براي تکميل و بهره برداري از راه آهن مراغه-اروميه را 200 ميلياردتومان اعلام و تصريح کرد: اگر مسئولان راه و شهرسازي اين بودجه را تامين نکنند تا سال آينده هم اين طرح ملي به بهره برداري نخواهد رسيد.

نماينده اروميه در مجلس  گفت:  پروژه ملي  راه آهن  مراغه- اروميه  جز طرح هاي اولويت دار سفرهاي اول تا سوم دولت هاي نهم ودهم به استان است که متاسفانه علي رغم تمام تاکيدات و تذکرهاي داده شده براي تکيمل فوري آن اقدامي نمي شود.

قاضي پور نبود مسئول کاردان و وظيفه شناس در وزارت راه و شهرسازي و توزيع ناعادلانه اعتبارات از سوي اين وزارتخانه را عامل اصلي تاخير در تکميل و بهره برداري از پروژه ملي راه آهن مراغه-اروميه عنوان کرد.

ساخت راه آهن اروميه – ترکيه فقط يک شعار و حرف است

عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس در ادامه  بر لزوم تسريع در ساخت راه آهن بين المللي اروميه به ترکيه  تاکيد کرد و گفت: آذربايجان غربي تنها استاني است که از طريق ترکيه به اروپا وصل مي شود بنابراين با ساخت راه آهن اروميه به ترکيه  تردد ها و تبادلات بين ايران و اروپا با سهولت بيشتري انجام خواهد گرفت.

قاضي پور تصريح کرد: متاسفانه ساخت راه آهن بين المللي اروميه – ترکيه با وجود تمام محاسني که دارد در حد شعار و حرف باقيمانده است و حتي کلنگ آن هم زده نشده است.

نمانيده اروميه در مجلس با تاکيد بر اينکه آذربايجان غربي تنها استاني است که يک متر اتوبان و تونل ندارد، تاکيد کرد: راه اروميه به مهاباد، اروميه به مرز ترکيه و اروميه به تبريز  قتلگاه مردم است و روزي نيست که تصادف و حادثه نداشته باشد.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 7 + 1

  آخرین اخبار
برخورد صاعقه در جلفا جان مرد 50 ساله را گرفت
سد نهند تبريز سرريز شد
تقويت روابط عمومي يک ضرورت است/ رونمايي از نسخه جديد سايت نظام مهندسي استان
دوران تحصيل دانشجويان سابقه کار مي شود
بيانيه هيات رييسه شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي آذربايجان شرقي
جشنواره 26 آذربايجان شرقي الگويي براي سال هاي آتي خواهد بود
حمل زباله بر روي اتومبيل باز هم حادثه آفريد/ شهروندان از باکس‌هاي زباله استفاده کنند
مناطق 6 و 7 تبريز به بافت ارزشمند شهر تبديل مي‌شود
نتايج قطعي انتخابات در حوزه تبريز، آذرشهر و اسکو مشخص شد
فعاليت مدارس سه حوزه انتخابيه آذربايجان شرقي، فردا با 2 ساعت تاخير
  پربازدیدترین اخبار
نتايج قطعي انتخابات در حوزه تبريز، آذرشهر و اسکو مشخص شد
مناطق 6 و 7 تبريز به بافت ارزشمند شهر تبديل مي‌شود
تاسيس انجمن اسلامي دانشجوبان آرمانخواه تبريز
جشنواره 26 آذربايجان شرقي الگويي براي سال هاي آتي خواهد بود
حمل زباله بر روي اتومبيل باز هم حادثه آفريد/ شهروندان از باکس‌هاي زباله استفاده کنند
بيانيه هيات رييسه شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي آذربايجان شرقي
برخورد صاعقه در جلفا جان مرد 50 ساله را گرفت
تقويت روابط عمومي يک ضرورت است/ رونمايي از نسخه جديد سايت نظام مهندسي استان
دوران تحصيل دانشجويان سابقه کار مي شود
سد نهند تبريز سرريز شد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.