1392/11/15 - 11 : 30
کد خبر: 1501
معضل توزيع ناعادلانه اعتبارات
آخرين وضعيت راهآهن اروميه-مراغه، از وعده تا اجرا
توزيع ناعادلانه اعتبارات عمراني و سوءمديريتها سبب شده است که پروژه راهآهن اروميه-مراغه ناتمام بماند.
به گزارش احرار نيوز، ادرقاضي پور در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري خانه ملت، با يادآوري اينکه عمليات اجرايي و کلنگ زني راه آهن شيراز- اصفهان و مراغه –اروميه دريک تاريخ و به صورت همزمان 12 سال پيش آغاز شده است، تصريح کرد: با وجود اينکه طول مسير راه آهن مراغه- اروميه يک سوم راه آهن شيراز اصفهان است، متاسفانه به دليل توزيع ناعادلانه اعتبارات و نبود مسئول وظيفه شناس در وزارت راه و شهرسازي راه آهن آذربايجان غربي هنوز تکميل و بهره برداري نشده است.
نماينده اروميه در مجلس شوراي اسلامي با تاکيد بر اينکه جاده و مسير راه آهن مراغه-اروميه مسطح است و مثل مسير شيراز-اصفهان کوه و دره ندارد، افزود: طول مسير راه آهن آذربايجان غربي 184 کيلومتر يعني يک سوم مسير 524 کيلومتري شيراز-اصفهان است به دليل تزريق نشدن اعتبارات لازم و سوء مديريت وزارت راه و شهرسازي هنوز به پايان نرسيده است.
تکميل راه آهن مراغه-اروميه 200 ميليارد تومان اعتبار نياز دارد
عضو کميسيون صنايع و معادن در مجلس با يادآوري اينکه طبق وعده مسئولان قراربود سال 88 راه آهن مراغه- اروميه تمام شود، تصريح کرد: سال 92 هم به پايان رسيد اما اين اتفاق نيافتاد.
وي اعتبار مورد نياز براي تکميل و بهره برداري از راه آهن مراغه-اروميه را 200 ميلياردتومان اعلام و تصريح کرد: اگر مسئولان راه و شهرسازي اين بودجه را تامين نکنند تا سال آينده هم اين طرح ملي به بهره برداري نخواهد رسيد.
نماينده اروميه در مجلس گفت: پروژه ملي راه آهن مراغه- اروميه جز طرح هاي اولويت دار سفرهاي اول تا سوم دولت هاي نهم ودهم به استان است که متاسفانه علي رغم تمام تاکيدات و تذکرهاي داده شده براي تکيمل فوري آن اقدامي نمي شود.
قاضي پور نبود مسئول کاردان و وظيفه شناس در وزارت راه و شهرسازي و توزيع ناعادلانه اعتبارات از سوي اين وزارتخانه را عامل اصلي تاخير در تکميل و بهره برداري از پروژه ملي راه آهن مراغه-اروميه عنوان کرد.
ساخت راه آهن اروميه – ترکيه فقط يک شعار و حرف است
عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس در ادامه بر لزوم تسريع در ساخت راه آهن بين المللي اروميه به ترکيه تاکيد کرد و گفت: آذربايجان غربي تنها استاني است که از طريق ترکيه به اروپا وصل مي شود بنابراين با ساخت راه آهن اروميه به ترکيه تردد ها و تبادلات بين ايران و اروپا با سهولت بيشتري انجام خواهد گرفت.
قاضي پور تصريح کرد: متاسفانه ساخت راه آهن بين المللي اروميه – ترکيه با وجود تمام محاسني که دارد در حد شعار و حرف باقيمانده است و حتي کلنگ آن هم زده نشده است.
نمانيده اروميه در مجلس با تاکيد بر اينکه آذربايجان غربي تنها استاني است که يک متر اتوبان و تونل ندارد، تاکيد کرد: راه اروميه به مهاباد، اروميه به مرز ترکيه و اروميه به تبريز قتلگاه مردم است و روزي نيست که تصادف و حادثه نداشته باشد.
کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید: