1392/10/30 - 09 : 24
کد خبر: 1494
نايب رئيس مجمع نمايندگان آذربايجان‌شرقي خبر داد:
قطار سريع‌السير تبريز ـ بناب راه‌اندازي مي شود
نايب رئيس مجمع نمايندگان آذربايجان‌شرقي گفت: قطار سريع‌السير تبريز ـ بناب راه‌اندازي مي‌شود.

به گزارش احرار نيوز، حجت‌الاسلام محمد باقري‌بنابي يکشنبه شب در اجتماع مسئولان و قشرهاي مختلف مردم بناب با بيان اينکه در جريان سال 92-91 چهار هزار واحد توليدي درسطح کشور تعطيل شده است، اظهار کرد: با وجود مشکلات اقتصادي حاکم بر کشور، در سايه تلاش مسئولان از 4 هزار واحد تعطيل شده يک مورد نيز به اين شهرستان اختصاص ندارد.

ايجاد اشتغال براي هفت هزار نفر در سال‌ 91 و 92

به نقل از فارس، وي خاطرنشان کرد: علاوه براينکه هيچ واحدي طي اين مدت در بناب تعطيل نشد، بلکه 100 ميليارد ريال نيز در بخش صنعت اين شهرستان سرمايه‌گذاري شده است و طي اين مدت نزديک به 7 هزار نفر شغل جديد ايجاد شده است.

اين نماينده مجلس سپس از کلنگ‌زني توسعه شهرک صنعتي بناب در 200 هکتار زمين در روزهاي آينده خبر داد و گفت: در کنار آن به دنبال حل مشکل معارض ناحيه صنعتي شورگل، کارگاه‌هاي کوچک در اين شهرک در حال واگذاري به متقاضيان است.

نقشي در استخدام‌ها نداشته‌ام

عضو کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه بنده در جذب نيروهاي جديد به هيچ وجه نقشي نداشته‌ام، اضافه کرد: نيروهاي جديد بعد از سپري کردن مراحل قانوني وارد مجموعه شده‌اند.

باقري بنابي در اين خصوص آمادگي خود را براي جذب نيروهاي تعديل شده دانشگاه آزاد اسلامي واحد بناب تا پايان امسال در بخش خصوصي اعلام کرد.

افزايش 2 رشته جديد کارشناسي در دانشگاه بناب و بازگشت 3 رشته حذف شده دانشگاه پيام نور بناب

وي در بخش ديگري از سخنان خود از افزايش دو رشته جديد کارشناسي و بازگشت 3 رشته حذف شده در دانشگاه پيام نور مرکز بناب خبر داد و اذعان داشت: هم‌اکنون ساختمان جديد فضاي آموزشي در سه طبقه در اين مرکز درحال احداث است و بزرگ‌ترين مجموعه ورزشي اين دانشگاه نيز در آينده نزديک در پيام نور بناب مورد بهره‌برداري قرار خواهد گرفت.

نايب رئيس مجمع نمايندگان آذربايجان‌شرقي به راه‌اندازي مجدد مرکز پرتودهي انرژي اتمي بناب اشاره کرد و گفت: با وجود اينکه نيروهاي اين مرکز به اصفهان منتقل شده بودند، ضمن بازگشت مجدد نيروها، سايت پرتودهي شمال غرب کشور در اين مرکز راه‌اندازي و بيش از 40 ميلياردريال اعتبار نيز براي احداث اين مرکز اختصاص يافته است.

حل مشکل سپرده‌گذاران در صندوق نصر بناب

باقري‌بنابي همچنين از حل مشکل سپرده‌گذاران در صندوق نصر اين شهرستان خبر داد و گفت: نزديک به 400 ميليارد ريال شامل 28 هزار مشتري اين صندوق در وضعيت بحراني بود و با تلاش و پيگيري‌هاي شبانه‌روزي، در نهايت مشکل 28 هزارنفر که مستقيماً درگير موضوع بودند، حل شد  و اگر اين اتفاق نمي‌افتاد 28 هزار نفر که اکثراً نيز از طبقه ضعيف جامعه بودند، متضرر مي‌شدند.

بهره‌برداري از ورزشگاه 5 هزار نفري بناب در هفته دولت 94

عضو کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي در ادامه سخنان خود وضعيت اجراي پروژه استاديوم ورزشي بناب را مطلوب خواند و اظهار کرد: استاديوم ورزشي 5 هزار نفري بناب که قابل توسعه به 10 هزار نفر است، با 40 درصد پيشرفت کار در حال اجراست که سال گذشته 30 ميليارد ريال و امسال 20 ميليارد ريال اعتبار اختصاص يافته و بر اساس اظهارات مسئولان همزمان با هفته دولت سال 94 با صرف اعتباري افزودن بر 200 ميليارد ريال مورد بهره‌برداري قرار خواهد گرفت.

باقري‌بنابي همچنين روند اجراي پروژه پل روگذر ميدان معلم را مطلوب توصيف کرد و گفت: براي تکميل اين طرح افزون بر 150 ميليارد ريال اعتبار در نظر گرفته شده است.

معضلات بهداشتي بناب

وي در بخش ديگري از سخنان خود به معضلات بهداشتي شهرستان بناب اشاره کرد و گفت: يکي از اولويت‌هاي بنده حل مشکلات بهداشت و درمان بود که به دليل پيچيدگي‌هاي حاکم بر بهداشت و درمان شهرستان کارها به سختي پيش مي‌رود و اگر مديريت نمي‌شد و تدابير لازم به عمل نمي‌آمد، يک سال پيش درب بيمارستان‌هاي بناب بسته مي‌شد.

مشخص شدن پيمانکار تصفيه‌خانه فاضلاب بناب

به گفته نايب رئيس مجمع نمايندگان آذربايجان‌شرقي با تلاش و پيگيري‌هاي به عمل آمده ظرف هفته آينده پيمانکار تکميل تصفيه‌خانه فاضلاب بناب مشخص مي‌شود و براي تکميل اين مجموعه 150 ميليارد ريال اعتبار مورد نياز است که با تکميل اين طرح نزديک به 500 هکتار از اراضي منطقه را نيز تحت پوشش خواهد برد.

باقري‌بنابي اضافه کرد: از شبکه فاضلاب بناب نيز 80 کيلومتر مانده که به زودي پيمانکار اجراي اين طرح مشخص خواهد شد.

نماينده مردم بناب در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه درگذشته هيچ توجهي به روستاهاي بناب نشده است، گفت: ظرف يک و نيم سال گذشته بيش از 80 مورد در روستاهاي منطقه حضور يافته و مشکلات آنها را از نزديک مشاهده و پيگيري کرديم.

راه‌اندازي قطار سريع السير تبريز- بناب

وي با اشاره به ايجاد خط آهن ميانه ـ تبريز تصريح کرد: دنبال اين هستيم که قطار سريع‌السير مسير تبريز ـ بناب را راه‌اندازي کنيم که کارهاي مطالعاتي اين طرح در حال انجام است که درصورت اجراي طرح مسافت تبريز ـ بناب حداکثر به يک ساعت کاهش خواهد يافت.

وي در عين حال اظهار کرد: درصورت تحقق اين طرح 2 هزار ميليارد ريال براي آن هزينه خواهد شد.

آغاز به کار دانشکده پرستاري بناب

نايب رئيس مجمع نمايندگان آذربايجان شرقي از آغاز به کار دانشکده پرستاري طي روزهاي آتي در بناب خبر داد و گفت: اميدواريم عمليات اجرايي کمربندي شرقي بناب نيز از سال آينده آغاز شود.

وي اذعان کرد: 7 ميليارد ريال اعتبار براي اجراي طرح‌هاي هادي روستايي اين شهرستان در سال جاري اختصاص يافته است.

کار اقتصادي انجام نمي‌دهم

باقري‌بنابي تصريح کرد: من به هيچ وجه کار اقتصادي انجام نمي‌دهم، ولي هرکسي که در بحث توليد مشکل داشته باشد، بنده آماده خدمت هستم.

وي با اشاره به برخي مطالب مطرح شده در سطح جامعه گفت: بي‌تقوايي بالاست.

باقري‌بنابي ادامه داد: هر کسي از مقام من سوءاستفاده کند، بنده با آن برخورد خواهم کرد.

وي از مردم خواست با اطلاع رساني دقيق دراين زمينه کمک کنند تا افرادي که درصدد شايعه پراکني هستند، باآنها برخورد قاطع به عمل آيد.

40 مدرسه بناب در حال تخريب است

باقري‌بنابي بر ضرورت فعال‌سازي مجمع خيران مدرسه ساز در اين شهرستان تأکيد کرد و ابراز داشت: هم‌اکنون 40 مدرسه در شهرستان بناب در حال تخريب است که دولت به تنهايي قادر به نوسازي آنها نيست.

2 هزار بيکار فارغ‌التحصيل دانشگاهي در بناب

نماينده مردم بناب در مجلس شوراي اسلامي به خانواده‌ها به ويژه افراد در حال تحصيل سفارش و تأکيد کرد: دنبال رشته‌هايي بروند که کارآفريني داشته باشند و در اين خصوص سعي شود از مشاوران زبده در انتخاب رشته استفاده شود.

راه‌اندازي مجدد مرکز پرتودهي انرژي اتمي بناب

وي تصريح کرد: هم اکنون بيش از 2 هزار فارغ‌التحصيل بيکار داريم که رشته‌هاي تحصيلي آنها منطبق با نياز جامعه نيست.

نايب رئيس مجمع نمايندگان آذربايجان‌شرقي به راه‌اندازي مجدد مرکز پرتودهي انرژي اتمي بناب اشاره کرد و گفت: با وجود اينکه نيروهاي اين مرکز به اصفهان منتقل شده بودند، ضمن بازگشت مجدد نيروها، سايت پرتودهي شمال غرب کشور در اين مرکز راه‌اندازي و بيش از 40 ميلياردريال اعتبار نيز براي احداث اين مرکز اختصاص يافته است.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 6 + 8

  آخرین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
  پربازدیدترین اخبار
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.