1395/09/28 - 4 : 4
کد خبر: 14617
صديقي به دليل عدم شکايت از وزير راه و شهرسازي از شوراي هيئات مذهبي استعفا داد
احرارخبر: عضو شوراي هيئات مذهبي تبريز گفت: به‌ دليل بي‌کفايتي خودم نسبت به اتخاذ تصميم لازم براي تعديل آلام مصيبت‌ديدگان قطار تبريز - مشهد و پيگيري تشکيلاتي استعفاي خودم را از عضويت در شوراي هيئات حسيني تبريز اعلام مي‌دارم.

محمدعلي صديقي هشتم آذر ماه در گفت‌‌و‌گو با خبرنگاران درباره حادثه قطار تبريز - مشهد خواستار شکايت هيئات مذهبي تبريز عليه وزير راه و شهرسازي شده بود و گفته بود که در صورت مخالفت با اين امر از اين شورا استعفا داده و شخصا اين کار را پيگيري خواهد کرد.

وي امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبريز اتسعفاي خود را از شوراي هيئات مذهبي اعلام کرد.

صديقي گفت: حادثه برخورد دو قطار در پنجم آذرماه که در نوع خود بي‌سابقه بود، بر اثر سوء مديريت و بي‌تدبيري مسؤولان ذيربط موجب جان باختن جمعي از پاک‌ترين جوانان جامعه حسيني اعم از مداحان و ذاکران و خادمين دربار ملائک پاسبان ارباب بي‌کفن شد که متاسفانه با بي‌مبالاتي آغاز و با برخورد توام با تساهل و تسامح موجب افزايش هرچه بيشتر آلام و مصائب مصيبت‌ديدگان شد.

وي افزود: ساعاتي پس از حادثه وزير راه و شهرسازي پس از بازديد از محل حادثه در مقابل دوربين رسانه ملي با اداي کلماتي که نه تنها در شان يک وزير بلکه در شان يک انسان وظيفه‌شناس هم نبود بحث بيمه و ديه را مطرح کرد و در ادامه مسؤولان ادعا کردند.

 

وي ادامه داد: اين حادثه در حالي رخ داد که مسؤولان ادعا مي‌کنند هم اکنون سامانه علائم و ايمني راه‌آهن جمهوري اسلامي ايران از سيستم‌هاي پيشرفته‌اي هم چون اينترلاکنيگ، ATA,CTC که در کشورهاي توسعه‌يافته استفاده مي‌شود، بهره‌مند است و مديرعامل راه‌آهن در دولت يازدهم (فروردين94) در توصيف اين سيستم فرمودند اين سيستم موجب مي‌شود هر 5 کيلومتر يک ايستگاه الکترونيکي ايجاد شود و ظرفيت مسير تهران و مشهد که 55 درصد قطارها در آن سير مي‌کنند به دو برابر افزايش مي‌يابد و حتي اگر براي راننده قطار اتفاقي هم بيفتد هيچ اتفاقي براي قطار به وجود نمي‌آيد.

صديقي گفت: مسؤولان به‌دنبال مقصر از نوع انساني در فاجعه قطار تبريز - مشهد هستند با اين وصف سوال اين است که آيا با وجود اين همه سيستم و تکنولوژي پيشرفته و اين همه افتتاح بايد خطائي رخ دهد و ما همچنان خطاکار را اپراتور و انسان بناميم؟ انسان در سامانه علائم و ايمني راه آهن علي‌الخصوص در خط حساس تهران مشهد فقط ناظر براي پيشگيري از خطا و اشتباه احتمالي است. با همه اين هزينه‌هايي که انجام مي‌شود، خطاي انساني را عامل حادثه دانستن خطا و جفاي مضاعف است.

وي گفت: شخص آقاي وزير بايد نسبت به بروز خطا آن هم در مسيري که مدعي هستند پيشرفته‌ترين تکنولوژي‌ها و جديدترين تجهيزات در آن به کار رفته است و بيشترين هزينه‌ها براي اين مسير است، پاسخگو باشد.

صديقي اضافه کرد: قابل قبول نيست که اين خطا با وجود اين همه توضيحات از سوي انسان رخ داده باشد و وزير بايد توضيح دهد علت خطا از جنس علائم و ايمني در مسير تهران مشهد چه بوده است؟ نه از جنس نيروي انساني...

وي اظهار داشت: آقاي وزير بايد علت خطا را از جنس تکنولوژي پاسخگو باشد. از جنس اينکه شرکت پشتيباني‌کننده در انجام وظايف خود کم گذاشته است.از جنس اينکه مجري پروژه در اجراي ATC کم‌کاري کرده است و چرا مسؤولان در مقابل آن سکوت کرده‌اند. با کدام رانت و واسطه اجراي پروژه به شرکت مذکور واگذار شده است که روزه سکوت گرفتيد؟ چرا براي تنوير افکار عمومي حقيقت را نمي‌گويند؟

صديقي خاطرنشان کرد: اگر اين اتفاق در کازينويي در فرانسه يا ديگر کشورهاي بلاد کفر مي‌افتاد رئيس دولت و سردار ديپلماسي دولت يازدهم در ساعات اوليه حتماً طي بيانيه‌اي ضمن محکوميت و اظهار همدردي، اعلام آمادگي براي کمک‌هاي بشر دوستانه مي‌کردند، دريغ که اين اتفاق براي کبوتران شکسته‌پر حريم رضوي نيفتاد و در اين ميان بيشتر از هر تشکلي به دليل وابسته بودن مسافران بهشت رضوي به ائمه اطهار و ولايتمدار بودنشان از شوراي هيئات مذهبي انتظار تشکيل جلسه فوق‌‌العاده ، صدور بيانيه، طرح شکوائيه و انتظار پيگيري بود که متاسفانه آن هم به دليل بعضي ملاحظات انجام نپذيرفت...

وي گفت: حال در بعد از چندين روز از اين حادثه در اولين جلسه بعد از حادثه غم‌بار قطار مرگ، با عرض پوزش از اعضاي محترم شوراي هيئات مذهبي تبريز به‌دليل بي‌‌کفايتي خودم نسبت به اتخاذ تصميم لازم براي تعديل آلام مصيبت‌ديدگان و پيگيري تشکيلاتي، همانطوري که در مصاحبه با خبرنگاران اعلام کرده بودم استعفاي خودم را از عضويت در شوراي هيئات حسيني تبريز اعلام مي‌دارم.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 5 + 1

  آخرین اخبار
هدف عمده بازنگري طرح هادي روستايي، توسعه نظام‌مند روستاست
انتصاب مديرکل جديد سازمان محيط زيست آذربايجان شرقي
عظمايي خبر داد: ورود اولين محموله تجهيزات پروژه فاز 3 تغليظ سونگون
حضور پر رنگ بانک توسعه تعاون در نمايشگاه رينوتکس مراغه
افتتاح نمايشگاه توانمندي هنرمندان ايراني در استانبول به مناسبت هفته زن
در موضوع قطعي برق شب يلدا، حال مردم رعايت شود
محدوده تردد ارس پلاکها افزايش يافت
تمام ادارات و دستگاه هاي اجرايي آذربايجان‌شرقي پنجشنبه فعال هستند
ثبت عميق‌ترين گمانه اکتشافي شمال‌غرب کشور در شرق معدن مس سونگون
ساعت کاري ادارات تا پايان بهمن ماه تغيير کرد
  پربازدیدترین اخبار
فرزندآوري در دنياي پرچالش: از سياست‌هاي دولتي تا واقعيت‌هاي اجتماعي و فرهنگي
ادارات آذربايجان شرقي امروز باز است
در موضوع قطعي برق شب يلدا، حال مردم رعايت شود
افتتاح نمايشگاه توانمندي هنرمندان ايراني در استانبول به مناسبت هفته زن
تبريز در بند ترافيک: آيا هوشمند سازي حمل و نقل عمومي و فرهنگسازي مي تواند راهگشا باشد؟
حضور پر رنگ بانک توسعه تعاون در نمايشگاه رينوتکس مراغه
عظمايي خبر داد: ورود اولين محموله تجهيزات پروژه فاز 3 تغليظ سونگون
انتصاب مديرکل جديد سازمان محيط زيست آذربايجان شرقي
هدف عمده بازنگري طرح هادي روستايي، توسعه نظام‌مند روستاست
توسعه زيرساخت‌هاي هوشمندسازي در تبريز با 850 کيلومتر فيبر نوري
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.