1392/10/14 - 09 : 27
کد خبر: 1433
اتلاف وقت مردم زنجان در مطب پزشکان متخصص
پزشکان متخصص در حال حاضر به سيستم نوبت‌دهي مجهز نيستند و مردم گاهي تا 3 ماه براي ويزيت منتظر مي‌مانند.

به گزارش احرار نيوز، سيستم نوبت‌دهي پزشکان امروز معضلي براي مردم زنجان است و مشکلات عديده‌اي را به مردم اين استان تحميل مي‌کند.

مردم زنجان براي ويزيت در مطب پزشکان متخصص با معضلي به نام وقت گرفتن مواجه هستند به طوري که براي رفتن به مطب پزشکان متخصص و معالجه بايد از ماه‌ها قبل وقت گرفته و منتظر باشند، سري که به مطب پزشکان متخصص ميزني، منشي‌ها وقت‌هاي 2 ماه يا سه ماه دارند و گاهي هم از وقت گرفتن نااميدت مي‌کنند که دکتر تا پايان سال هيچ وقتي ندارد.

مطب پزشکان متخصص همواره مملو از مردمي است که با وجود اينکه از سه ماه قبل وقت براي معاينه گرفته‌اند اما بايد چند ساعتي منتظر ويزيت شوند.

به نظر مي‌رسد هيچ کس در اين زمينه خود را مقصر نمي‌داند و هدر رفت وقت مردم براي کسي ارزشي ندارد، پزشکان متخصص معمولاً از ساعت چهار بعد از ظهر به بعد بيماران خود را معاينه مي‌کنند، اما بيمار بايد هر قدر هم که ناتوان باشد از 2 ساعت قبل در مطب حضور داشته باشد، گاهي اين اوضاع به دعوا بين همراهان بيمار و منشي کشيده مي‌شود و گاهي هم البته در بسياري از موارد، مردم مجبور تحمل چنين وضعيتي هستند.

مطب پزشکان بدترين جا براي انتظار است چراکه بايد در کنار انتظار، دردهاي مردم را هم شنيد.

بايد گفت نوبت‌دهي در مطب پزشکان تاسف بار است، در دنياي امروز که فناوري و ارتباطات حرف نخست را مي‌زند متاسفانه وضعيت نوبت‌دهي بيماران در اکثر مطب‌ها نابسامان و به قولي زجرآور است.

بايد براي رفتن به مطب پزشکان چندين ساعت معطل شوي، در صورتي که بيمار مجبور باشد هر ماه يا هر 2 هفته يکبار به مطب پزشکان مراجعه کند، اين درد را چندين بار تحمل مي‌کند، هر مطبي هم که وارد مي‌شوي، محترمانه بر روي برگه‌اي نوشته شده است، ساعت انتظار تقريبي است، اگر حوصله نداريد، به جاي ديگر مراجعه کنيد و تو مجبوري هر چند ساعتي که منشي دستور داده بنشيني و دم نزني.

منصوره مرادي يکي از شهروندان زنجان گفت: براي وقت گرفتن در مطب پزشکان متخصصان بايد از ساعت 14 مراجعه حضوري داشته باشيد در حالي ‌که دکتر از ساعت 16 به بعد بيماران را ويزيت مي‌کند.

وي با بيان اينکه براي وقت گرفتن از متخصصان بايد هم هزينه زيادي را متحمل شوي و هم دم نزني خاطرنشان کرد: گاهي بيماران از روستاهاي اطراف به مطب پزشکان مي‌آيند و بارها شاهد بوده‌ام که چقدر سختي متحمل شده‌اند.

يک شهروند ديگر نيز با گلايه از وضعيت نوبت‌دهي مطب پزشکان خاطرنشان کرد: چند ماه پيش وقت براي معاينه گرفته‌ام، امروز هم از ساعت 14 به مطب آمده‌ام، منشي گفته است ساعت 6 بعد از ظهر ويزيت مي‌شوم.

محمد بابايي با بيان اينکه اصلاً از چنين وضعيتي راضي نيستم، گفت: بسياري از پزشکان متخصص براي بيمار خرج تراشي مي‌کنند و هيچ‌گاه حرف‌هايشان يکي نيست، مدارک پزشکيت را که نشان بدهي هر کدام نظر متفاوتي مي‌دهند و بين دو راهي قرار مي‌گيري که چه بکني.

اتاق‌هاي انتظار نامطبوع معضل ديگري است که بيماران با آن دست و پنجه نرم مي‌کنند، مکان‌هاي کوچک و نامطبوعي که به عنوان اتاق انتظار از آن‌ها استفاده مي‌شود، اغلب مورد نارضايتي مردم است.

مينا باقري يکي ديگر از شهروندان زنجاني با بيان اينکه سالن انتظار پزشکان استاندارد و قابل استفاده نيست، خاطرنشان کرد: بسياري از مردم سرپا منتظر مي‌شوند تا نوبتشان برسد و گاهي تا سه ساعت سرپا مي‌مانند.

وي افزود: برخوردهاي نامناسب و تحقيرآميز منشي‌هاي پزشکان از ديگر معضلاتي است که مردم تحمل مي‌کنند.

اين شهروند خاطرنشان کرد: رفتار تند و زننده‌ برخي منشي‌ها با بيماران بايد اصلاح شود.

به نظر مي‌رسد نبود نظارت از سوي مسئولان موجب شده تا مردم با چنين مشکلاتي دست و پنجه نرم کرده و نتوانند به حقوق خود برسند.

به نظر مي‌رسد، ضعف فرهنگي، عدم يکپارچگي سيستم نوبت‌دهي، ناآگاهي مردم و مشکلات دسترسي از مهم‌ترين مشکلات نوبت‌دهي در مطب‌هاي خصوصي زنجان باشد. عدم حضور به موقع پزشک در مطب و باورهاي غلط مردم از ديگر مشکلات شناسايي شده هستند، بهترين روش نوبت‌دهي در شهر زنجان استفاده همزمان از 2 شيوه اينترنتي و تلفن گويا است.

به نقل از فارس، با بررسي شيوه‌هاي مختلف نوبت‌دهي رايج در مطب‌ها، به نظر مي‌رسد که با ابداع يک شيوه نوبت‌دهي مناسب و کارا و آموزش و آگاه‌سازي مردم و همچنين ملزم شدن همه مطب‌ها به استفاده از اين سيستم، مي‌توان بسياري از مشکلات نوبت‌دهي را مرتفع کرد.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 2 + 3

  آخرین اخبار
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
اجراي 31 رشته مسيرگشايي با 20 کيلومتر طول در تبريز
واژگوني مرگبار اتوبوس در گردنه حيران
  پربازدیدترین اخبار
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
ورود سامانه بارشي جديد به کشور از روز جمعه تا دوشنبه
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.