عضو شوراي شهر تبريز با بيان اينکه اگر مديريت شورايي صحيح بود سفرهاي خارجي در صحن مطرح ميشد، گفت: ولي چون مديريت شورايي برقرار نشد و درباره هبهها نيز به همين صورت عمل شد؛ يکي از تبعات آن در اينجاست که ديديم.
محمدحسين جعفري در نطق پيش از دستور جلسه امروز شوراي شهر تبريز با اشاره به اينکه در طول انقلاب شاهد ريزش ها و رويش هايي بوده ايم، اظهار کرد: خيليها نيز عصاي دست انقلاب شدند و الحمدلله رعب جوانان انقلابي در دل دشمنان قابل توجه است.
او با اشاره به حکم دو روز پيش هيئت حل اختلاف درباره تخلف اداري رئيس شورا گفت: من کاري ندارم تيترها چه بود ولي در سه سال گذشته اعضاي شورا نسبت به اين تذکر دادند که مديريت شورايي انجام نشد و باعث شد اين اتفاق بيفتد.
جعفري تصريح کرد: بايد ببينيم مي خواهيم شورا را مديريت کنيم يا مديريت شورايي انجام دهيم که متاسفانه در اين سالها شورا مديريت شده است.
وي با با اشاره به اينکه اگر مديريت شورايي صحيح بود سفرهاي خارجي در صحن مطرح ميشد، گفت: ولي چون مديريت شورايي برقرار نشد و درباره هبهها نيز به همين صورت عمل شد؛ يکي از تبعات آن در اينجاست که ديديم.
او با بيان اينکه من ميخواهم تذکر دهم که شورا بايد وظيفه خود را انجام دهد و شورايي رفتار کنند ابراز داشت: منکر اقدامات خوب نيستيم و براي گفتن انتقادات بايد تحمل داشته باشيم؛ آيتا غيرقانوني آمد ولي قانوني جمع شد.
جعفري واگذاري پروژه با ترک تشريفات را يکي از نقاط آسيب پذيري شورا خواند و ادامه داد: در شهرداري ساختارهاي من درآوردي درست شد ولي کسي سخني نگفت و اگر درباره اينها از ما سوال بپرسند چه پاسخي خواهيم داشت؟
اين عضو شوراي شهر باز شدن گره ترافيکي تبريز و بافت فرسوده را ادامه مسيرگشاييها دانست و تاکيد کرد: متاسفانه در اين حوزه سرمايه گذاري چنداني نکرديم، بدون حضور سرمايهگذاران درباره سرمايه مردم نظر ميدهيم و اين درست نيست، بهتر است برنامه محور جلو برويم ولي نرفتيم.
جعفري افزود: شهردار مصاحبه کرده 5 هزار و 500 ميليارد هزينه عمران کرديم، هر سال 1000 ميليارد اگر در عمران عملکرد داشته باشيم نمي توانيم به اين عدد 5500 ميليارد برسيم در حالي که 40 درصد اين ميزان يعني 1000 ميليارد در مسيرگشايي که انجام نشده، در حالي که گفته مي شود هفت هزار ميليارد بودجه براي مسيرگشايي لازم است که اين دليلي براي عدم اجراي مسيرگشايي هاست، اين زمان نبايد هدر برود.
اين مسؤول گفت: در پروژه ميدان آذربايجان بر اساس آماري که دادند با اين اصلاحات قرار است در هر ثانيه سه خودرو در ميدان تردد کند که اگر اين طور باشد دليلي براي اين حجم سرمايه گذاري و بر هم زدن نظم قبلي وجود ندارد.
جعفري گفت: دست شهرداري را ميبوسم که از آب کره بگيرد، حافظ بيت المال باشد و حيف و ميل بيت المال نکند.