طرح رييس کميته فني، ارزيابي و داوري چهارمين جشنواره و نمايشگاه فناوري هاي نو و پيشرفته ربع رشيدي، از آغاز مرحله اول ارزيابي طرح هاي چهارمين نمايشگاه و جشنواره فناوري هاي نو وپيشرفته ربع رشيدي خبر داد.
اکبر فرزين مقدم اظهار کرد: ثبت نام عمومي از طرح ها بر اساس فرم و بخش هاي مشخص شده در سه سطح ايده و تحقيق، توسعه و تجاري سازي فناوري و توسعه بازار انجام شده است که با توجه به رويکرد و اهداف جشنواره ارزيابي و داوري صرفا در مورد طرح هايي که در سطح دوم يعني توسعه و تجاري سازي فناوري قرار دارد انجام مي شود.البته براي دو سطح ديگر ثبت نام شده برنامه ويژه اي از سوي ستاد اجرايي نمايشگاه و جشنواره در نظر گرفته شده است.
وي گفت: در مرحله اول ارزيابي در دو بخش انجام مي شود که در بخش اول آن بر اساس شاخص هاي عمومي، فني و علمي و در بخش دوم بر اساس شاخص هاي مديريت اجرايي و اقتصادي بررسي بر مبناي اطلاعات درج شده در سامانه صورت مي گيرد.
وي ادامه داد: در اين مرحله طرح هاي ثبت نامي از حوزه هاي مختلف فناوري به تفکيک به سرتيم داوري حوزه مربوطه ارجاع داده مي شود و سرتيم ها نيز بر اساس ماهيت و عنوان طرح آن را به داور و يا داوران اختصاصي تعيين شده جهت ارزيابي ارجاع مي دهند.
فرزين مقدم با اشاره به نحوه انتخاب داوران در اين مرحله افزود: بر اساس مصوبه صورت گرفته، در اين مرحله هر طرح حداقل توسط دو نفر داور علمي و فني و دو نفر داور اجرايي و اقتصادي مورد ارزيابي قرار مي گيرد.
رييس کميته فني، ارزيابي و داوري چهارمين جشنواره و نمايشگاه فناوري هاي نو و پيشرفته ربع رشيدي، گفت: با اتمام کار ارزيابي توسط داوران و در محدوده زماني تعيين شده نمرات و امتيازات کسب شده توسط طرح در سامانه درج خواهد شد.طرح هاي برتر اين مرحله جهت رقابت حضوري به مرحله دوم ارزيابي که متعاقبا اعلام مي شود راه خواهد يافت.
وي با اشاره به حوزه هاي مختلف فناوري در داوري تقسيم بندي شده اند اظهارکرد: مجموعه طرح هاي ثبت نامي در قالب 12 حوزه فناوري و به تفکيک مورد ارزيابي قرار خواهد گرفت که با فرض حداقل 4 نفر داور تعيين شده براي هر حوزه فناوري 48 داور متخصص حوزه مربوطه ارزيابي فني وعلمي را انجام مي دهند و هشت نفر نيز مسئوليت ارزيابي اجرايي و اقتصادي را بر عهده خواهند داشت.
چهارمين نمايشگاه و جشنواره فناوري هاي نو وپيشرفته ربع رشيدي، 20 تا 23 آبان ماه سالجاري در محل نمايشگاه بين المللي تبريز برگزار مي شود.