نخستين جلسه شوراي اطلاعرساني شرکت شهرکهاي صنعتي آذربايجان شرقي با حضور مشاور رسانهاي صنعت، معدن و تجارت و مدير روابط عمومي سازمان صنايع کوچک و شهرکهاي صنعتي ايران برگزار شد.
مديرعامل شرکت شهرکهاي صنعتي استان آذربايجانشرقي در اين نشست، اظهار کرد: اطلاعرساني جزو پر اهميتترين کارهاي هر سازمان به خصوص شرکت شهرکهاي صنعتي است و ما نيز به دنبال حضور پررنگ در رسانهها هستيم.
سيدمرتضي نيرومند اسکويي گفت: در راستاي ايجاد ارتباط با رسانه ها نشستهاي صميمي با اصحاب رسانه، تور رسانهاي و نشستهاي تخصصي خبري با معاونتهاي مختلف را برگزار کردهايم.
وي افزود: در کنار استفادهاي که از ظرفيت اطلاع رساني رسانهها مي بريم بايد از نقد رسانهاي نيز بهره لازم را ببريم چرا که با انکار مشکلات راه به جايي نخواهيم برد.
مشاور رسانهاي وزير صنعت، معدن و تجارت نيز در اين نشست، با اشاره به اهميت تشکيل شوراي اطلاع رساني در استانها، گفت: مردم اطلاعات کمي نسبت به توليدات داخلي دارند و به نوعي ميتوان گفت نسبت به صنعت بيگانه هستند واين موضوع باعث ميشود تا برخي با استفاده از خلا اطلاعاتي جامعه نسبت به صنعت سوء استفاده کرده و موجسواري کنند.
سونيا پوريامين اظهار کرد: مجموعههاي تحت مديريت وزارت صنعت، معدن و تجارت نبايد منتظر باشند تا اتفاقي بيقتد سپس با حالت تدافعي با آن مواجهه کنند بلکه بايد با شفافيت و اطلاعرساني به موقع از ظرفيتهاي صنعتي، مردم را آگاه کنيم.
وي با طرح اين سؤال که چطور ميتوان مردم را ترغيب به استفاده از توليد داخلي کرد بدون آن که نسبت به محصولات داخلي اطلاعاتي به آنها نداد، اذعان کرد: شوراي اطلاعرساني شهرکهاي صنعتي بايد با برگزاري جلسات منظم و ارايه پيشنهادات، همکاري و ارتباط دوسويه خود را با رسانه ها به خصوص تلويزيون به عنوان تاثيرگذارترين رسانه کشور گسترش دهد تا از اين طريق آگاهي مردم را به محصولات توليد داخل افزايش دهد.
پوريامين افزود: اگر صدا و سيما يک برنامه منظم را در زمان پيک بازديد تلويزيون به صنعت و توليد ملي اختصاص دهد قطعا صنعتگران نيز از حضور و حمايت از آن استقبال خواهند کرد.
وي عنوان کرد: ما نيز به مشکلات مالي رسانه ملي واقف هستيم ولي صدا و سيما نيز وظيفهاي در قبال اقدام و عمل به سياست هاي اقتصاد مقاومتي دارد و بايد کمک کند تا محصولات داخلي کيفي امکان بروز و ظهور خود را پيدا کنند.
مشاور رسانه وزير صنعت بر لزوم استفاده از ظرفيت نشريات در ارايه تحليلهاي خوب نسبت به توليد و صنعت تاکيد کرد و افزود: اطلاعات دقيق بايد به صورت شفاف در اطلاع رسانهها گذاشته شود تا مورد استفاده در تحليلهاي نشريات واقع گردد.
مدير روابط عمومي سازمان صنايع کوچک و شهرکهاي صنعتي ايران نيز در اين نشست با اشاره به برگزاري نخستين جلسه شوراي اطلاعرساني شهرکهاي صنعتي در آذربايجانشرقي، گفت: هر سازماني که به روابط عمومي اهميت داده قطعا توانسته است وظايف خود را به خوبي انجام دهد.
غلامرضا ديوسالار افزود: فرمايشات رهبر معظم انقلاب در زمينه اطلاعرساني منشوري براي روابط سازمان صنايع کوچک و شهرکهاي صنعتي ايران بوده و با عنايت به فرمايشان ايشان تلاش دارد تا اطلاعرساني حداکثري از اقدامات انجام شده توسط مجموعه را انجام دهد.
وي ادامه داد: نگاه مهندس يزداني، مديرعامل سازمان به روابط عمومي کمک زيادي به ما کرده و اين نگاه مثبت براي مجوعه روابط عمومي کارساز بوده است.
ديوسالار با اشاره به راهاندازي شبکه تلويزيوني حمايت از صنايع کوچک، اضافه کرد: تلاش ميشود تا اين شبکه تلويزيوني هر چه زودتر راهاندازي گردد تا از اين ظرفيت براي معرفي توانمنديهاي توليدات داخلي به مردم استفاده کنيم.
وي عنوان کرد: شوراي اطلاعرساني شرکت شهرکهاي صنعتي آذربايجانشرقي که براي اولينبار در کشور تشکيل شده براي ما بسيار حايز اهميت بوده و نتايج آن نيز در کل کشور مورد استفاده قرار خواهد گرفت.