شهردار تبريز گفت: با آغاز مسافرگيري مترو اين شهر تا ميدان ساعت، روزانه 30 هزار مسافر، از طريق مترو جابهجا حواهد شد.
صادق نجفي در حاشيه راهاندازي فاز دوم خط يک قطار شهري تبريز اظهار داشت: شهرداري تبريز با همراهي مديريت استان، پروژه قطار شهري تبريز را به صورت ويژه مورد توجه قرار داده و عليرغم هزينههاي هنگفت، در بخشهاي مختلف تامين زيرساختها و تقويت تجهيزات و واگنها، اهداف حملونقل پايدار را پيگيري ميکند.
وي اضافه کرد: فاز دوم خط يک قطار شهري تبريز شامل ايستگاه هاي عميق دانشگاه، آبرسان، ميدانقطب، ميدان شهيد بهشتي و ميدان ساعت است که با هزينهاي بالغ بر 1500 ميليارد تومان در مدت يک سال اجرا شده است.
شهردار تبريز اضافه کرد: اجراي اين پروژه سنگين با توجه به شرايط عمراني در عمق 28 متري زمين و همچنين گرماي طاقتفرساي تابستان گذشته، از مجاهدت عمراني خادمان توسعه شهر و تلاش شبانهروزي کارگران حکايت دارد.
وي با بيان اينکه همگام با تقويت زيرساختها و توسعه ايستگاهها، خريد واگنها نيز مورد توجه شهرداري تبريز بودهاست، گفت: با آغاز فرآيند مسافرگيري در محدوده مرکزي شهر، 12 رام، معادل 60 واگن در اين مسير حرکت خواهند داشت، که البته اين امر، پس از اجراي تستهاي گرموسرد مورد نياز براي سازگاري واگنها با ريلگذاريها، ميسر خواهد بود.
دکتر نجفي با اشاره به اينکه با اجراي فاز سوم، خط يک مترو تکميل خواهد شد، گفت: پروژه براي رسيدن به ايستگاه شماره 18، نيازمند اعتباري در حدود 500 ميليارد تومان است که اميدواريم با تحقق سهم دولت و اجراي برنامههاي اقتصادي شهرداري، اين موضوع با سرعت بيشتري به نتيجه برسد.
وي اظهار داشت: با آغاز مسافرگيري تا ميدان ساعت، روزانه 30 هزار مسافر، از طريق مترو جابجا خواهد شد که طبيعتاً اين امر نقش اساسي در تسهيل ترافيکي شهر، صرفهجويي در وقت و هزينه شهروندان و تعديل وضعيت آلودگي هوا خواهد داشت.