1392/3/3 - 11 : 47
کد خبر: 1063
در خطبه‌ها‌ي نماز جمعه مطرح شد
حمايت ائمه‌جمعه سراسر کشور از روند احراز صلاحيت‌ها
ائمه جمعه سراسر کشور امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه ضمن تقدير و تشکر از عملکرد شوراي نگهبان در بررسي صلاحيت نامزدهاي رياست جمهوري، بر ضرورت تمکين همه اشخاص و جريان ها از قانون تاکيد کردند.

‌‌ائمه جمعه سراسر کشور امروز در خطبه هاي نماز جمعه ضمن تقدير از اقدام ارنده شوراي نگهبان در تاييد صلاحيت کانيداي اصلح، بر تمکين کانديداي ردصلاحيت شده تاکيد کردند.

امام جمعه اردبيل:

شوراي نگهبان ‌‌مجاهدت کرد 

حجت‌الاسلام محمد علي فروغي امام جمعه اردبيل در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته اردبيل ‌گفت: حماسه‌ها به ما حيات پاک، طيب و صادقانه مي‌بخشد و شوراي نگهبان با تاييد صلاحيت هشت کانديدا بستر اين خلق حماسه را فراهم کرده تا مردم ما با راي خود سرنوشت‌شان را تعيين کنند.

وي با بيان اينکه شوراي نگهبان اين مقدمه را فراهم کرده تا خلق حماسه به معناي واقعي اتفاق بيفتد، تاکيد کرد: بنده حرکت شوراي نگهبان را نمودي از مجاهدت شهيد شيخ فضل‌الله نوري مي‌دانم که به حيات اسلام روحي تازه بخشيد.

امام جمعه دماوند:

مخالفت با شوراي نگهبان به نفع دشمن است

حجت‏الاسلام محمد علاءالديني امروز ‌در خطبه هاي نماز جمعه در دفاع از نظرات شوراي نگهبان اظهار کرد: بايد پررنگ‏تر در زمينه دفاع از نظرات شوراي نگهبان و خواسته‏اي که شهدا در رابطه با تقويت ارکان نظام داشتند، عمل کنيم.

‌امام جمعه دماوند تصريح کرد: در تعبيرات رهبر معظم انقلاب و امام خميني (ره) آمده است که زنده بودن هويت نظام اسلامي با نهاد مقدس شوراي نگهبان است.

علاءالديني اضافه کرد: هر گونه تعابيري که به گونه‏اي تضعيف تصميمات شوراي نگهبان را به دنبال داشته باشد، بازي کردن در پازل دشمن است.

امام جمعه تايباد:

تمکين کانديداها به نظرات شوراي نگهبان 

حجت‌الاسلام محمد محدثي ظهر امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه تايباد ‌قانون‌مداري و تمکين به قانون و رعايت اخلاق را وظيفه‌اي همگاني خواند و با اشاره به بيانات امام راحل در مورد شوراي نگهبان با اين عنوان که "کسي که به شوراي نگهبان توهين کند، مفسد است" به عملکرد شوراي نگهبان با حضور حقوقدانان و فقها در اين شورا اشاره کرد و تاييد صلاحيت حضور کانديداها در انتخابات را از مواردي خواند که در ساير کشورها همچون فرانسه و ديگر کشورها جريان دارد.

وي گفت: صافي قانون در ساير کشورها نيز براي تاييد صلاحيت افراد شرکت کننده در انتخابات وجود دارد.

امام جمعه مشهد:

شش مجتهد عادل در شوراي نگهبان تصميم مي‌گيرند

آيت‌الله سيداحمد علم‌الهدي در خطبه هاي نماز جمعه ‌‌با اشاره به موضوع احراز صلاحيت‌ها در پاسخ به سئوالي در ارتباط با افراد معترض که صلاحيت‌شان احراز نشده است، اظهار کرد: مسئله احراز صلاحيت‌ها مسئله تشخيص است‌ و هيچ کس در تشخيص فرد ديگر حق ندارد. در بحث احراز صلاحيت کانديداهاي رياست جمهوري براساس قانون احراز صلاحيت‌ها بر عهده شوراي نگهبان است که در اين شورا تصميم‌گيري مي‌شود که چه افرادي احراز صلاحيت شده و مي‌توانند وارد عرصه شوند.

وي افزود: در شوراي نگهبان يک نفر تصميم نمي‌گيرد بلکه شش مجتهد عادل احراز صلاحيت‌ها را بررسي کرده و خلاف تشخيص خود را به هيچ عنوان اعلام نمي‌کنند و البته در تشخيص آنها نيز کسي حق ندارد که بگويد حق من از بين رفته است چرا که قانون تشخيص را واگذار به اين شورا کرده است؛ پس اينکه کسي بگويد مظلوم واقع شده درست نيست. به هيچ عنوان ظلمي وجود نداشته و تجاوز به حقي نشده است. چون حقي نيست که ظلم باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبري خاطرنشان کرد: اين اظهارنظرها در واقع تعابير کساني است که قانون را بلد نبوده و معناي تشخيص و احراز صلاحيت را نمي‌فهمند و يا خداي ناکرده مردم را بي‌توجه به اين مسئله مي‌بينند. بنابراين، اين تعابيري غلط است.

آيت‌الله علم‌الهدي با اشاره به راه پيگيري قانوني ادامه داد: در ارتباط با پيگيري قانوني افراد مي‌توانند مراجعه کرده و از آن فقها و شوراي نگهبان بپرسند که بر طبق چه علائم و نشانه‌اي احراز صلاحيت نشده‌اند و نسبت به اين علائم دفاع کنند و اگر نياز بود دوباره تجديد نظر صورت گرفته و به تشخيص دومي برسند.

وي متذکر شد: اما قطعا شروع راه پيگيري قانوني رجوع به مقام معظم رهبري نيست؛ حضرت آقا در دو روز گذشته که ما خدمت ايشان رسيديم مي‌فرمودند که قانون وظيفه احراز و تشخيص را بر عهده شوراي نگهبان گذاشته است. بنابراين احراز و تشخيص چيزي نيست که بنده بخواهم دستور بدهم و با دستور حل نمي‌شود.

امام جمعه آبيک:

عظمت حرکت شوراي نگهبان در آينده مشخص مي‌‌شود

امام جمعه شهر آبيک گفت: شوراي نگهبان کار بسيار شايسته و ارزنده‌اي را از خود به جاي گذاشته که عمق عظمت اين موضوع را در آينده‌اي نزديک شاهد خواهيم بود.

حجت‌الاسلام سيد ابوتراب موسوي در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه شهر آبيک در مسجد ولي عصر (عج) اين شهر با تحسين رأي شوراي نگهبان مبني بر آرايش انتخابات رياست‌ جمهوري اظهار داشت: شوراي نگهبان کار بسيار شايسته و ارزنده‌اي را از خود به جا گذاشته که عمق عظمت اين موضوع را در آينده‌اي نزديک شاهد خواهيم بود.

وي شوراي نگهبان را نقطه تضمين اسلام و نظام و نيز خط قرمز و فصل‌الخطاب نامزدهاي انتخاباتي ذکر کرد و افزود: تخطي از رأي شوراي نگهبان تخطي از قانون است و قاعده بازي اين است که همه از قانون پيروي کنند.

امام جمعه رشت:

قانون فصل الخطاب است

نماينده ولي فقيه در گيلان و امام جمعه رشت گفت: کانديداي رياست جمهوري حداقلي اصلح به کانديداي حداکثري مقبول، اولي‌ است.

آيت‌الله زين‌العابدين قرباني امروز در نماز جمعه اين شهر  ‌افزود: مقام معظم رهبري فرمودند که مومنان در انتخابات با شرکت حداکثري بايد حماسه سياسي آشکار کرده و فرد اصلح را انتخاب کنند.

قرباني با بيان اينکه رهبري فرد اصلح را توضيح دادند، تصريح کرد: از ديدگاه ايشان اصلح کسي است که مدير، مدبر، توانمند، کارآزموده و ولايي باشد.

وي اضافه کرد: بنده از مقام معظم رهبري پرسيدم که اگر در امر انتخابات بين حداکثري و اصلح رقابت پيش آمد، حداکثري غير اصلح اولي است يا حداقلي اصلح اولي، ايشان فرمودند: حداقلي اصلح اولي‌ است.

امام جمعه رشت با تصريح بر اينکه تابع قانون هستيم، خاطرنشان کرد: کشور داراي رهبر و ارکان مختلف است.

امام جمعه قائمشهر:

شوراي نگهبان معيارهاي قانوني براي احراز صلاحيت نامزدها دارد

امام جمعه قائمشهر گفت: شوراي نگهبان معيارهاي قانوني براي احراز صلاحيت نامزدها دارد.

آيت الله علي معلمي،ظهر امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه قائمشهر، ‌با تاکيد بر اهميت انتخابات شوراها، رياست جمهوري و تمکين کانديداها در برابر نظر شوراي نگهبان خاطر نشان کرد: شوراي نگهبان معيارهاي قانوني براي احراز صلاحيت نامزدها دارد که از جمله آن مدير بودن، از رجال سياسي بودن و ملتزم بودن به ولايت فقيه کانديدا‌ها است.

وي همچنين بيان داشت: وظيفه ما اين است که نظر شوراي نگهبان را حمل بر صحت کنيم چرا که ما از پرونده افراد بي‌خبريم و اگر از محتويات آن باخبر شويم از اعضاي محترم شوراي نگهبان سپاسگزاري هم خواهيم کرد.

خطيب موقت نماز جمعه ساري:

‌شوراي نگهبان در تاييد صلاحيت با کسي تعارف ندارد

خطيب موقت نماز جمعه ساري گفت: آحاد مردم بايد متوجه باشند و انتخابي که راجع به رئيس جمهور انجام مي‌دهند بايد انتخاب ويژه باشد.

حجت‌الاسلام محمد قاسمي در خطبه‌هاي نماز جمعه امروز مرکز مازندران‌ ‌با اشاره به اينکه اتفاق بسيار مهمي در رابطه با تاييد صلاحيت و رد صلاحيت در انتخابات افتاده، گفت: در هر دوره از انتخابات، اين گذر، گذر مهمي است و با تواني که شوراي نگهبان داشت و مورد تاييد رهبري و امام هستند، کار ديني و شرعي و اسلامي را انجام دادند.

قاسمي با بيان اينکه تعدادي مورد تاييد قرار گرفتند و برخي هم در چهارچوبه نبودند، افزود: اين افراد هنگام ثبت نام اعلام کردند تابع قانون هستند و ما هم از شوراي نگهبان و کساني که تاييد صلاحيت نشدند تشکر مي‌کنيم که در مصاحبه‌ها گفتند هرگز اجازه نمي‌دهيم طغيان عليه رهبري باشد چون مردم ما تاب برخورد قانون شکنانه ندارند.

امام جمعه خورموج:

تشخيص شوراي نگهبان فصل‌الخطاب است

امام جمعه خورموج گفت: تشخيص و نظر شوراي نگهبان در مورد کانديداهاي انتخابات رياست جمهوري فصل‌الخطاب است.

حجت الاسلام عبدالحسين مصلح در خطبه‌هاي نماز جمعه شهرخورموج  با اشاره به برگزاري يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري افزود: حضور کانديداهايي با سلائق مختلف که مورد تاييد شوراي نگهبان است نشان از برگزاري انتخاباتي باشکوه در 24 خرداد خبر مي‌دهد.

امام جمعه موقت کنگان:

دشمنان در پي تخريب شوراي نگهبان هستند

امام جمعه موقت کنگان با بيان اينکه دشمنان نظام اسلامي در پي تخريب شوراي نگهبان هستند، گفت: شوراي نگهبان از ارکان اساسي و خدشه‌ناپذير اين کشور و نظام است.

حجت‌الاسلام مهدي حيدري در خطبه‌هاي نماز جمعه کنگان با اشاره به اعلام اسامي نهايي و احراز صلاحيت شده از سوي شوراي نگهبان اظهار داشت: اقتدار شوراي نگهبان به‌عنوان يکي از ارکان اساسي نظام اسلامي و بصيرت مردمي خواب دشمنان را آشفته کرد.

وي افزود: دشمنان اين بار تلاش کردند تا قبل از انتخابات فتنه‌انگيزي کنند که اين نقشه شوم با تدبير حکيمانه رهبر فرزانه انقلاب و ولايتمداري و آگاهي ملت بزرگ ايران نقش بر آب شده است.

‌حيدري به تلاش دشمنان براي ضربه زدن به شوراي نگهبان اشاره و گفت: شوراي نگهبان از ارکان اساسي و خدشه‌ناپذير اين کشور و نظام است.

امام جمعه عسلويه:

نامزدهاي انتخاباتي نبايد به مراکز ثروت و قدرت وصل باشند

حجت‌الاسلام سيد علي هاشمي‌نژاد در خطبه‌هاي امروز نماز جمعه عسلويه ‌بيان داشت: شوراي نگهبان پس از بررسي‌هاي دقيق نظر خود را درباره نامزد‌هاي انتخاباتي اعلام کرد، ولي متاسفانه پس از اعلام نظر شوراي نگهبان عده‌اي ناشيانه به موضع‌گيري پرداختند و عده‌اي نيز با نوشتن نامه‌هاي بچه‌گانه به خيال خود به رهبري عزيز تذکر دادند.

هاشمي‌نژاد عنوان کرد: اين انتخابات براي کشور از اهميت بسيار بالايي برخوردار است، اما کشتي‌بان انقلاب بيدار است و به هيچ نحو نيازي به تذکر امثال ما ندارد.

وي افزود: بايد هر لجظه خداوند متعال را شاکر باشيم که پس از بنيانگذار کبير انقلاب اسلامي مردي خدايي و فقيهي عادل سکان‌داري و رهبري کشتي انقلاب را بر عهده گرفتند.

هاشمي‌نژاد با اشاره به خصائل و ويژگي‌‎هاي اخلاقي آيت‌الله جنتي، بيان داشت: پيرمردي با بيش از 90 سال سن و 30 و چند سال خدمت در اين نهاد مقدس و انقلابي به هيچ وجه ايمان خود را به‌خاطر امر و زيد خراب نمي‌کنند.

امام جمعه عسلويه با تبيين ديدگاه امام خميني (ع) در ارتباط با نهاد مقدس شوراي نگهبان گفت: مخالفت با شوراي نگهبان مخالفت با اسلام است و امام (ره) و رهبري همواره عملکرد شوراي نگهبان را مورد تاييد قرار داده‌اند و بر آن صحه گذاشته‌اند و اين امر بايد براي همه ما حجت باشد.

آيت‌الله موسوي‌جزايري:

شوراي نگهبان مصالح کشور را مقدم دانست

امام جمعه اهواز گفت: شوراي نگهبان در مورد برخي نامزدها که در خصوص شرايط سني و جسمي و کهولت سن ترديد جدي وجود داشت که آيا مي‌توانند اين مسئوليت سنگين را به دست بگيرند، مصالح کشور را مقدم دانست و به وظيفه خود عمل کرد.

آيت الله سيد محمدعلي موسوي جزايري در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته اهواز ‌به موضوع احراز صلاحيت نامزدهاي انتخاباتي رياست جمهوري اشاره کرد و گفت: شوراي نگهبان يکي از نهادهاي مهم و حياتي کشور است که تعدادي از شخصيت‌هاي با تقوا، مومن، قانون‌مدار و فقيه در آن حضور دارند.

نماينده ولي فقيه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز با اشاره تاييد صلاحيت‌ و عدم احراز صلاحيت برخي افراد در اين دوره گفت: شوراي نگهبان به وظيفه قانوني خود عمل و شهامت جدي از خود نشان داد.

وي خاطرنشان کرد: اعضاي شوراي نگهبان با توجه به مر قانون و مصالح کشور تاييد صلاحيت‌ها را اعلام کردند.

موسوي جزايري بدون ذکر نام با اشاره به عدم احراز صلاخيت هاشمي رفسنجاني توسط شوراي نگهبان اظهار کرد: اين شورا در مورد برخي نامزدها که در خصوص شرايط سني و جسمي و کهولت سن ترديد جدي وجود داشت که آيا مي‌توانند اين مسئوليت سنگين را به دست بگيرند، مصالح کشور را مقدم دانست و به وظيفه قانوني و شرعي خود عمل کرد.

خطيب جمعه خرمشهر:

‌شوراي نگهبان دشمنان را نا اميد کرد

خطيب جمعه خرمشهر گفت: شوراي نگهبان، اقدام شجاعانه‌ي در احراز صلاحيت‌ها انجام داد و من پاي رئيس اين شورا را براي اينکه اميد غرب را نا اميد کرد مي‌بوسم.

حجت الاسلام سيد نبي موسوي امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه عبادي سياسي خرمشهر ‌‌ تصريح کرد: اين شورا کساني را که براي کشور جز سبب مصيبت بودند را تاييد نکرد و من پاي رئيس محترم اين شورا به جهت اينکه اميد غرب را نا اميد کرد مي‌بوسم.

موسوي خطاب برخي افراد که تائيد صلاحيت نشدند گفت: من خطاب به برخي از اين افراد بايد بگويم که شما و فرزندانتان جز مصيبت براي اين ملت چه داشته‌ايد و حتي شنيدم فرزند يکي از اين اشخاص در ايام بازداشت خود گفته است که منافقين دوست و برادران ما هستند، حال چگونه اين افراد را مي‌توان مفيد براي جامعه خواند.

امام جمعه موقت کازرون:

شوراي نگهبان به وظيفه خطير خود عمل کرد

خطيب موقت نماز جمعه کازرون گفت: شوراي نگهبان به وظايف خطير خود عمل کرد و اکنون وظيفه مردم است که با درايت و بدون حب و بغض اصلح‌ را برگزينند.

 حجت‌الاسلام محمدجواد عزمي در خطبه‌هاي نماز جمعه امروز اين شهر ‌از درايت و هوشمندي و وظايف سنگين شوراي نگهبان در تأييد صلاحيت نامزدهاي رياست جمهوري تشکر کرد و ابراز داشت: شوراي نگهبان به وظايف خطير خود عمل و هشت داوطلب انتخابات رياست جمهوري را معين و معرفي کرد و اکنون وظيفه مردم است که با درايت و بدون حب و بغض اصلح‌ را برگزينند.

عزمي گفت: مديريت اجرايي کشور بايد در دست کسي قرار گيرد که بتواند با توان علمي و تقواي خود و نيز تعهدي که به خدا و روز قيامت دارد و به دور از ايجاد تنش و دشمن‌تراشي کشور و نظام را رو به جلو ببرد.

امام جمعه ميناب:

روحيه مقاومت و ايثار تحريم‌ها را از بين مي‌برد

حجت الاسلام و المسلمين ميرزا حسين معتمدي‌فر امروز در خطبه‌هاي امروز نماز جمعه ميناب ‌با بيان اينکه احراز صلاحيت نامزدها از گام‌هاي ابتدايي انتخابات به شمار مي رود که پشت سرگذاشته شده، افزود: شوراي نگهبان در اين راستا به وظيفه ذاتي و شرعي خود عمل کرد.

وي وجود افراد از جريان‌هاي فکري مختلف در کانديداهاي تاييد شده را بيانگر آزادي انتخابات عنوان کرد و گفت: افراد تاييد شده و کساني که صلاحيت آنان توسط شوراي نگهبان تاييد نشده بايد با تمکين در برابر قانون، بلوغ و رشد سياسي خود را به ملت ثابت کنند.

امام جمعه نيکشهر:

شوراى نگهبان مانع انحراف نظام اسلامي از خط دين و اسلام مي‌شود

امام جمعه نيکشهر گفت: شوراى نگهبان مانع اين است که نظام اسلامى از خط دين و اسلام و هم‏چنين از خط قانون اساسى منحرف شود.

حجت‌الاسلام احمد لطفيان سرگزي در خطبه‌هاي امروز نماز جمعه نيکشهر در مسجد جامع الزهرا اين شهرستان ‌‌با اشاره به تأييد صلاحيت نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري گفت: شوراى نگهبان نبايد در مقابل افرادى که مى‌‏خواهند گردن‏‌کلفتى کنند، کوتاه بيايد.

امام جمعه نيکشهر اضافه کرد: شوراى نگهبان، نبض نظام اسلامى‏ است، شوراى نگهبان، عماد ملت و دين و مايه اطمينان و سکينه قلب مؤمنين است و در حقيقت، نبض نظام اسلامى به‏ شمار مى‏‌رود.

لطفيان سرگزي بيان کرد: شوراى نگهبان، نقطه تضمين و تأمين براى نظام اسلامى است، شوراى نگهبان دستگاهى است که قانون اساسى ما، آن‏ را وسيله تضمين حقانيت اين نظام قرار داده است در واقع مى‏‌توان گفت که شوراى نگهبان، ارگان تقريباً مقدسى است، زيرا بر اساس تقوا بنا شده است.

خطيب جمعه نيکشهر تصريح کرد: شوراى نگهبان تشکيلاتى است که اگر خوب باشد و درست کار کند، اين نظام ديگر خطر انحراف از دين نخواهد داشت، اين چيز کمى نيست، اين چيز قابل مقايسه‏‌اى با چيزهاى ديگر نيست.

وي با اشاره به لزوم تکريم و حفظ حرمت شوراى نگهبان‏ گفت: شوراى نگهبان مانع اين است که نظام اسلامى از خط دين و اسلام منحرف شود.

لطفيان سرگزي عنوان کرد: قانون اساسى ستون فقرات نظام است، در حقيقت مرکز اصلى سلسله اعصاب نظام است، معيار و ضابطه است و شوراى نگهبان نمى‏‌گذارد که دستگاه‌هاى کشور از قانون اساسى منحرف شوند، نمى‏‌گذارد که قوانين مخالف قانون اساسى تصويب و اجرا شود چنين دستگاهى که اين‏ همه اهميت دارد، بايد ابهت و اقتدار و تکريم و حرمتش حفظ شود.

امام جمعه زاهدان:

نظر شوراي نگهبان روي چشم جا دارد‌

خطيب جمعه زاهدان گفت: کانديداتورهاي رياست جمهوري با ترازوي فکر و انديشه ملت ايران سنجيده مي‌شوند.

آيت‌الله عباسعلي سليماني در خطبه‌هاي اين هفته نمازجمعه زاهدان ‌بيان کرد: شوراي نگهبان پس از بررسي 10 روزه صلاحيت 656 نفر، هشت نفر را احراز صلاحيت کرد و ما به احترام اين شورا آنها را بر روي مردمک چشم خود قرار مي‌دهيم.

سليماني ادامه داد: شوراي نگهبان با دقت نظر خود با حذف برخي افراد که وابسته به جريان فتنه سال 88 بودند کشور را از خلق فتنه‌اي ديگر در کشور نجات داد.

وي افراد احراز صلاحيت شده انتخابات رياست جمهوري از سوي شوراي نگهبان را مورد خطاب قرار داد و گفت: رئيس جمهوري آينده در سايه رهبري بازار آشفته سياست داخلي و خارجي کشور را سامان بدهد.

امام جمعه زابل:

تمکين از قانون تکليف شرعي و سياسي است

امام جمعه زابل گفت: تمکين از قانون تکليف شرعي، سياسي و تقوايي ما است که بايد به آن احترام بگذاريم.

 حجت‌الاسلام سيد کاظم طباطبايي در خطبه‌هاي امروز نمازجمعه زابل ‌اظهار داشت: تبعيت از قانون و تصميم شوراي نگهبان در تأييد صلاحيت‌ها کاملاً قانوني، عادلانه و منصفانه است.

وي افزود: همه گروه‌هايي که براي نامزدي رياست جمهوري ثبت‌نام کرده‌ بودند فرد مورد نظر براي احراز اين مقام بودند و کار شوراي نگهبان در اين زمينه قابل تقدير و تشکر است.

خطيب جمعه زابل ادامه داد: اين صلاحيت فقط صلاحيت افراد براي پست رياست جمهوري است و خيلي از شخصيت‌ها محترم و شناخته شده‌اند و يقيناً براي پست‌هاي ديگر کارآيي بالايي دارند.

طباطبايي بيان کرد: تکليف شرعي، سياسي و تقوايي ما تمکين از قانون است و بايد به قوانين احترام بگذاريم.

امام جمعه کرمان:

نظر شوراي نگهبان روي چشم همه باشد

امام جمعه کرمان با تاکيد بر حضور گسترده و انتخاب اصلح در انتخابات 24 خرداد ماه جاري گفت: ‌ نظر شوراي نگهبان بايد روي چشم همه ما باشد.

آيت‌الله سيد يحيي جعفري ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه در محل مصلاي امام علي (ع) ‌ با بيان اينکه در شوراي نگهبان 12 نفر شامل شش حقوقدان و شش فقيه تصميم‌گير هستند و اين افراد مورد تاييد امام خميني (ره) بودند و رهبري نيز آنها را تاييد کردند، گفت: اين 12 نفر درباره کانديداها بحث مي‌کنند.

وي اذعان داشت: من مي‌توانم، قسم ياد کنم که هيچ‌گونه غرض خاصي در کار شوراي نگهبان نيست، هرچند که بعضي‌هايشان ممکن است اشتباهاتي داشته باشند و ما هيچ کسي را معصوم نمي‌دانيم.

جعفري بيان داشت: زماني که 12 مجتهد و عالم مسئله‌اي را اعلام کردند، بايد تمکين کنيم و طبيعي است که عده‌اي به هر دليلي رد مي‌شوند، ممکن است يک نفر مشکل اخلاقي داشته باشد و يک نفر هم ممکن است به علت کبر سن و پيري مورد تاييد قرار نگيرد.

امام جمعه زرند:

نظر شوراي نگهبان براي نامزدها واجب‌الاتباع است

امام جمعه زرند گفت: نظر شوراي نگهبان براي تمام نامزدهاي رياست جمهوري واجب‌الاتباع است.

حجت‌الاسلام رضا کرمي‌پور ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه اظهار داشت: ان‌شاء‌الله نامزدهاي رياست جمهوري با التزام و احترام به قانون و رعايت اخلاق و مصالح نظام با هدف برگزاري انتخاباتي پرشور و در شان شهدا، امام خميني (ره) و مردم وارد صحنه رقابت شوند.

وي عنوان کرد: نامزدهايي که صلاحيت آنها احراز نشده است هم بايد خود را تابع قانون دانسته و از شوراي نگهبان نيز بايد تشکر کرد که در احراز صلاحيت اول اينکه رضايت خداوند و امام زمان (عج) را در نظر داشته‌اند و دوم اينکه از جناح‌هاي مختلف افرادي را معرفي کرده‌اند تا همه بتوانند به سليقه مورد نظر خود راي دهند.

امام جمعه زرند از رجل سياسي و مذهبي، مدير و مدبر و امين و متقي بودن را از جمله صفات رياست جمهوري در قانون اساسي ذکر کرد و افزود: نظر شوراي نگهبان براي تمام نامزدها واجب‌الاتباع است.

کرمي‌پور ابراز داشت: نظارت شوراي نگهبان از ضروريات است که در اين رابطه مقام رهبري مي‌فرمايند «اگر نظارت شوراي نگهبان و اگر تاييد صحت انتخابات به وسيله شوراي نگهبان انجام نگيرد، اصل اين انتخابات زير سئوال مي‌رود و اعتبار خود را از دست مي‌دهد».

امام جمعه بافت:

شوراي نگهبان حافظ نظام است

امام جمعه بافت گفت: شوراي نگهبان در قانون به دليل حفظ نظام، احکام و دين ما به وجود آمده و براي حفظ و حراست از خون شهدا تلاش مي‌کنند.

حجت‌الاسلام علي ابراهيمي ظهر امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته اين شهر ‌بيان کرد: شوراي نگهبان در قانون به دليل حفظ نظام، احکام و دين ما به وجود آمده و براي حفظ و حراست از خون شهدا همه کار مي‌کنند، نقش شوراي نگهبان خيلي مهم است، بدانيد فقها و علما در شوراي نگهبان سينه سپر کردند و همه فحش و سختي را به جان مي‌خرند تا نظام ما حفظ شود.

امام جمعه تبريز‌:

شوراي نگهبان تماشاچي نيست 

امام جمعه تبريز گفت:‌ کانديداهاي تاييد صلاحيت شده سهم خود را در برگزاري جشن ملي 24 خرداد به خوبي ايفا کنند.

آيت‌الله محسن مجتهد شبستري امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته تبريز در مصلاي امام خميني اين شهر با اشاره به تاييد صلاحيت هشت نفر از کانديداها از سوي شوراي نگهبان براي انتخابات رياست جمهوري اظهار کرد: عدم احراز صلاحيت کانديداها از سوي شوراي نگهبان به اين معني نيست که فرد اساسا به درد هيچ‌کاري نمي‌خورد بلکه شوراي نگهبان مي‌گويد که من براي پست رياست جمهوري اين افراد را مناسب نديده و طبيعي است که فرد رد شده مسئوليت‌هايش را از دست نمي‌دهد.

‌شبستري اظهار کرد: شوراي نگهبان تماشاچي نيست بلکه بر تمام مراحل انتخابات  نظارت دارد و در طول حيات 34 انقلاب اسلامي اين شورا وظايف خود را به خوبي انجام داده و ثابت کرده شوراي نگهبان کارآمدي قابل قبول داشته است.

نماينده ولي فقيه در آذربايجان‌شرقي خاطرنشان کرد: نظارت استصوابي شوراي نگهبان تمام مراحل انتخابات را شامل مي‌شود و اين اصل مهم نص صريح قانون اساسي است.

‌وي ابراز داشت: تضعيف و توهين به شوراي نگهبان امري خطرناک براي اسلام است و هميشه انحرافات به تدريج ايجاد مي‌شود از اين‌رو کساني که شعار قانون مداري داده‌اند، بايد آن را در عمل اثبات کنند و بعد از انتخابات نيز به راي مردم احترام بگذارند.

شبستري با بيان اينکه شوراي نگهبان تضمين‌کننده ادامه حيات اسلامي کشور است، اظهار کرد: دشمنان در آستانه در انتخاباتي اين شورا را مورد بمباران تبليغاتي قرار مي‌دهند.

امام جمعه موقت مهربان:

احراز صلاحيت با عدم صلاحيت نبايد اشتباه گرفته شود

امام جمعه موقت مهربان با اشاره به اين که به کار بردن کلمه عدم صلاحيت براي کانديداهاي داوطلب رياست جمهوري که احراز صلاحيت نشده‌اند، اشتباه است گفت: بايد توجه داشت که احراز صلاحيت با عدم صلاحيت نبايد اشتباه گرفته شود.

حجت‌الاسلام رضا ارشدي امروز در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه مهربان ‌با تقدير و تشکر از شوراي نگهبان در عمل به وظيفه قانوني خود رد بررسي صلاحيت‌هاي کانديداهاي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري اضافه کرد: شوراي نگهبان در بررسي صلاحيت‌ها به وظايف خود عمل کرده و افرادي را که شرايط و صلاحيت رياست جمهوري را داشته‌اند احراز صلاحيت کرده است.

خطيب جمعه موقت مهربان با اشاره به اين که بکار بردن کلمه عدم صلاحيت براي کانديداهاي داوطلب رياست جمهوري که احراز صلاحيت نشده‌اند کار دشمنان است، افزود: بايد توجه داشت که احراز صلاحيت با عدم صلاحيت نبايد اشتباه گرفته شود.

حجت الاسلام ارشدي با اشاره به احراز صلاحيت هشت نفر براي انتخابات رياست جمهوري افزود: پس از اتمام کار شوراي نگهبان در معرفي داوطلبان داراي صلاحيت براي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري هم اکنون وظيفه مردم است که اصلح‌ترين فرد را براي رياست جمهوري  انتخاب کنند.

امام جمعه شاهين‌دژ:

احترام به شوراي نگهبان فراموش نشود

امام جمعه شاهين‌دژ گفت: ملت ايران با هوشياري تمام، در برابر توطئه‌هاي جيره خواران غرب مي‌ايستند و آن‌ها را خنثي مي‌کنند.

حجت‌الاسلام نقي باقري ظهر امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته ‌افزود: رئيس جمهور مجري قانون در کشور است که شوراي نگهبان هم جزئي از همان قانون محسوب مي‌شود، لذا احترام رد صلاحيت شدگان به نظر شوراي نگهبان، احترام به همان قانوني است که قرار بود مجري آن باشند.

امام جمعه مياندوآب:

شوراي نگهبان با علم خط سير را به ملت نشان داد

امام جمعه مياندوآب گفت: مردم بايد به دنبال کسي باشند که لياقت و شايستگي اين جايگاه را داشته باشد.

حجت‌الاسلام محمدجواد قهرماني ظهر امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه مياندوآب ‌با يادآوري تاييد صلاحيت هشت نفر از کانديداي رياست جمهوري توسط شوراي نگهبان، تصريح کرد: اعضاي شوراي نگهبان با علم و آگاهي به تعيين صلاحيت‌ها پرداختند و خط مسير را به ملت نشان دادند.

قهرماني با تاکيد بر لزوم هوشياري مردم و دقت آنان در ارزيابي و انتخاب فرد اصلح براي اين جايگاه، خاطرنشان کرد: بايد شخصي مدنظر مردم باشد که از شاخصه‌هاي لازم براي اداره و مديريت کشور برخوردار بوده، بتواند آينده کشور و نظام اسلامي را به نحو احسن رقم بزند و از همه مهم‌تر شايستگي و لياقت رياست جمهوري را داشته باشد.

امام جمعه ايلام:

تخريب شوراي نگهبان از سوي دوستداران انقلاب دور از انتظار بود

امام جمعه ايلام گفت: تخريب شوراي نگهبان از سوي دوستداران انقلاب آن هم با ادبيات دشمنان نظام دور از انتظار بود.

آيت‌الله محمدنقي لطفي امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه ايلام اظهار داشت: پس از اعلام نهايي شوراي نگهبان در عدم احراز صلاحيت برخي نامزدها تخريب اين شورا از سوي دشمنان تابلودار نظام شروع شد.

وي ادامه داد: در راس اين دشمنان آمريکا، اسرائيل و مجموعه ضد انقلاب بر عليه شوراي نگهبان سخن‌پراکني کرده که اين‌ هم انتظار مي‌رفت اما از دوستداران نظام و انقلاب انتظار نمي‌رفت که با ادبيات دشمنان عليه شوراي نگهبان سخن بگويند.

‌امام جمعه ايلام اضافه کرد: اين افراد به جاي اينکه از شوراي نگهبان به عنوان ميراث ماندگار امام راحل طرفداري کنند به اردوگاه دشمنان پيوسته و اين نوع حرکات دور از انتظار بود.

لطفي تصريح کرد: امام راحل در خصوص شوراي نگهبان فرموده است "هرکس عليه شوراي نگهبان موضع‌گيري کند مفسد است."

‌نماينده ولي‌فقيه در استان و امام جمعه ايلام گفت: تمکين به راي شوراي نگهبان مصداق بارز قانون‌مداري است و همه وظيفه دارند از اقدام شوراي نگهبان نسبت به احراز صلاحيت و عدم صلاحيت‌ها نامزدها تبعيت کنند.

وي ادامه داد: شوراي نگهبان فصل‌الخطاب است و عالي‌ترين مرجع تصميم‌گيري در معرفي افراد براي نامزدي در انتخابات رياست جمهوري است.

امام جمعه ابهر:

شوراي نگهبان سنگر دفاع از قانون اساسي است‌

امام جمعه ابهر گفت: شوراي نگهبان همواره يک سنگر بسيار استراتژيک و راهبردي براي دفاع از تماميت قانون اساسي، حفاظت و حراست از آن است.

حجت‌الاسلام جعفر رحيمي ظهر امروز در خطبه‌‌هاي نماز جمعه ابهر ‌از زحمات همه دست‌اندرکاران و مجريان انتخابات و به ويژه شوراي محترم نگهبان تقدير ويژه‌اي را به جا آورده و خاطرنشان کرد: شوراي نگهبان يک جايگاه بسيار رفيع، معتبر، شرعي و قانوني دارد.

رحيمي ابراز داشت: شوراي نگهبان همواره يک سنگر بسيار استراتژيک و راهبردي براي دفاع از تماميت قانون اساسي، حفاظت و حراست از آن بوده و هست و در طول اين 34 سال همواره اين حصن و حصين از سوي ضد انقلاب خارج از کشور و نااهلان داخلي مورد هجمه قرار گرفته است و به لطف الهي دشمنان نتوانسته‌اند هيچ ضربه‌اي به اين نهاد مقدس بزنند.

امام جمعه قروه:

جايگاه شوراي نگهبان خدشه‌بردار نيست

امام جمعه قروه گفت: سعي بدخواهان در خدشه وارد کردن بر جايگاه شوراي نگهبان خيالي باطل است و هيچ‌گاه محقق نخواهد شد.

 حجت الاسلام صفرعلي احيا در خطبه‌هاي نماز اين هفته با تقدير از تمکين داوطلبان انتخابات رياست جمهوري در برابر تصميم شوراي نگهبان گفت: تمامي افراد تاييد شده داراي صلاحيت هستند اما مردم بايد فردي را که اصلح است انتخاب و اداره امور کشور را به وي محول کنند.

وي با اشاره به جايگاه خاص شوراي نگهبان در جمهوري اسلامي ايران تصريح کرد: در فتنه 88، قصد استکبار و ايادي آن تخريب اين جايگاه بود و هم اکنون نيز با طرح برخي مسائل واهي درباره مسائل داخل ايران سعي دارند به اين جايگاه خدشه وارد کنند در حالي که اين خيال باطل هيچ‌گاه محقق نخواهد شد.

امام جمعه قروه با بيان اينکه روند تمامي فعاليت‌هاي شوراي نگهبان در چارچوب قانون است تصريح کرد: اگر کساني که امروز از نظر شوراي نگهبان احراز صلاحيت نشده‌اند کمي به گذشته برگردند مي‌بينند که در دوران تصدي سمت‌هاي مختلف از کانال همين شورا عبور کرده بودند.

وي افزود: بنابراين اينکه بگويند شوراي نگهبان در آن زمان خوب بوده و الان نيست اين ناشي از نگرش ضعيف آنان به جايگاه شوراي نگهبان است.

امام جمعه بيجار:

همه موظفند در برابر تصميم شوراي نگهبان سر تسليم فرود آورند

امام جمعه بيجار گفت: همه موظف هستند در مقابل تصميم شوراي نگهبان سر تسليم فرود بياورند و از حاشيه‏پردازي و سخن‏پردازي‏هاي بي‏مورد پرهيز کنند.

حجت‌الاسلام علي مرادي در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته بيجار ‌به جايگاه ارزشمند شوراي نگهبان در جمهوري اسلامي ايران اشاره و تصريح کرد: اين نهاد مقدس از ابتداي شکل گيري به فرمان امام راحل(ره) همواره پاسدار ارزش‌ها و آرمان‌هاي انقلاب بوده است.

حجت‌الاسلام مرادي اضافه کرد: اين نهاد مقدس با وجود توطئه‌هاي مختلف در مسير حق و حقانيت حرکت کرده و نبايد بعضي افراد ناآگاه به خود اجازه بدهند خدمات اين شورا را زير سوال برده چراکه تخريب شوراي نگهبان به معناي همراهي با دشمنان نظام است.

امام جمعه بيجار در پايان با بيان اينکه همه موظف هستند در مقابل تصميم شوراي نگهبان سر تسليم فرود بياورند و از حاشيه‏پردازي و سخن‏پردازي‏هاي بي‏مورد بپرهيزند، اضافه کرد: شوراي نگهبان با استناد تصميم مي‏گيرد و از اين رو همه بايد به نتيجه بررسي‏ها احترام بگذارند.

آيت‌الله علما:

شوراي نگهبان در اعلام نظر هيچ منفعت يا ضرر شخصي ندارد‌

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: شوراي نگهبان در اعلام نظر هيچ منفعت يا ضرر شخصي ندارد و براساس يک سلسله قوانين عمل مي‌کند و در واقع مايه اطمينان مردم است.

 آيت‌الله شيخ مصطفي علما در خطبه‌هاي نماز عبادي سياسي اين هفته کرمانشاه بيان داشت: شوراي نگهبان يکي از ارکان مهم قانون اساسي است و درباره اهميت شوراي نگهبان موضوعات زيادي مطرح شده است.

خطيب جمعه کرمانشاه تصريح کرد: در دوران مشروطه هم پنج نفر مجتهد در مجلس حضور داشتند تا قوانين اسلامي باشد و امروز هم سيستمي، مانند شوراي نگهبان در تمام دنيا با الفاظ ديگر وجود دارد و ملاک‌هاي مورد نظر براي کانديداهاي رياست جمهوري را بررسي مي‌کند.

علما با تاکيد بر اينکه شوراي نگهبان بايد وجود داشته باشد، اظهار داشت: فرمايشات زيادي از امام راحل و مقام معظم رهبري در تاييد شوراي نگهبان و اهميت آن مطرح شده است. شوراي نگهبان در اعلام نظر هيچ منفعت يا ضرر شخصي ندارد و براساس يک سلسله قوانين عمل مي‌کند.

امام جمعه کرمانشاه افزود: شوراي نگهبان مصالح کلي نظام مقدس جمهوري اسلامي را در نظر مي‌گيرد و در واقع مايه اطمينان مردم است.

نماينده ولي فقيه در استان با اشاره به اينکه بودن يا نبودن هر شخصي، تاثيري به‌حال شوراي نگهبان ندارد، همه افراد را به تمکين از قانون دعوت کرد.

علما ادامه داد: افرادي که صلاحيتشان مورد تاييد قرار نگرفته بايد بدانند براي اين کار تاييد نشدند و براي کارهاي ديگر، توانايي‌هاي خود را دارند و اين موضوع ناراحتي ندارد.

خطيب نماز جمعه دهدشت:

رأي شوراي نگهبان براي همه مردم حجت است

امام جمعه دهدشت با اشاره به احراز صلاحيت کانديداهاي رياست جمهوري توسط شوراي نگهبان گفت: حرف و گفتار اعضاي شوراي نگهبان حجت است و آنان انسانهاي دلسوز براي نظام هستند.

 ‌‌حجت‌الاسلام سيد نصير حسيني در خطبه اول نماز جمعه ‌با تقدير از شوراي نگهبان در احراز صلاحيت کانديداهاي رياست‌جمهوري خاطر نشان کرد: حرف و گفتار اعضاي شوراي نگهبان حجت است و آنان افرادي دلسوز نظام و ملت هستند.

امام جمعه دهدشت با بيان اينکه کساني که مورد تأييد قرار گرفته‌اند از جريانات فکري مختلف هستند گفت: با عدم احراز صلاحيت برخي کانديداها نبايد تلقي به خوب نبودن آنها داشت بلکه اينها بزرگاني بودند که سالها براي نظام و انقلاب زحمت کشيده و مورد توجه مردم هستند منتهي به علت کهولت سن توانايي شرايط اداره کشور را نخواهند داشت.

امام جمعه چرام:

عدم تمکين به نظر شوراي نگهبان، نشانه قدرت‌طلبي است

امام جمعه چرام با بيان اين‌که همه بايد در مقابل قانون تسليم باشيم، گفت: ادعاي قانون‌مداري با عدم تمکين به نظر شوراي نگهبان، نشانه قدرت‌طلبي است‌.

 حجت‌الاسلام جعفر طزري ظهر امروز در خطبه‌هاي نماز سياسي، عبادي اين هفته ‌‌‌ضمن تقدير و تشکر از شوراي نگهبان که ظرف مدت معين شده با دقت و حساسيت لازم و با معيار قانوني، افراد صلاحيت‌دار را معرفي کردند و انتخابات را وارد مرحله جديدي ساختند، متذکر شد: آنچه لازم است بدانيم اين است که همه بايد در مقابل قانون تسليم باشيم و قانون را هر چند بر خلاف ميل و نظر ماست بپذيريم يعني همان چيزي که تا کنون از سوي اکثر نامزد‌هاي رد صلاحيت شده صورت گرفته است .

وي با بيان اين‌که طرفداران اين نامزدها نيز بايد به قانون پايبند بوده و باشند، ادامه داد: تخريب شوراي نگهبان خلاف قانون و خلاف نظر امام (ره ) مي‌باشد.

امام جمعه موقت ياسوج :

آمريکاستيزي از بهترين خصلت‌هاي کانديداي اصلح است

امام جمعه موقت ياسوج گفت: دفاع از کيان نظام در برابر استکبار و آمريکاستيزي از بهترين خصلت‌هاي کانديداي اصلح است.

حجت‌الاسلام سيد امان‌الله حسيني‌صدر امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه مرکز استان کهگيلويه و بويراحمد ‌با بيان نقش و جايگاه والاي شوراي نگهبان در نظام اسلامي و تأکيدي که امام راحل نسبت به جايگاه آن داشتند، خاطرنشان کرد: تصميمات شوراي نگهبان برگرفته از شرع مقدس است و در آن نهاد قانوني هيچ‌گاه بي‌عدالتي وجود ندارد و تصميماتي که گرفته مي‌شود براي عزت اسلام و کشور و مردم است.

وي آمريکا و استکبار ستيزي را بهترين خصلت براي کانديداهاي رياست‌جمهوري دانست و گفت: متأسفانه آمريکا به برخي کانديداها پيام داده بود که بهترين راه برداشتن تحريم‌ها سازش است.

امام جمعه موقت همدان:

درک اسلام حقيقي در ولايت‌پذيري است

امام جمعه موقت همدان با بيان اينکه اگر کسي به ولايت توجهي نداشته باشد بويي از اسلام حقيقي نبرده است، گفت: افراد خود را در دژ محکم ولايت جاي دهند در آن صورت هيچ دشمني نمي‌تواند بر آنها غلبه کند.

حجت‌الاسلام محمد جوادي ظهر امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه همدان ‌با اشاره به رأي شوراي نگهبان در تأييد صلاحيت کانديداها گفت: شوراي نگهبان با بررسي‌هاي خود مطابق قانون آن دسته از افرادي که داراي صلاحيت رياست جمهوري بودند را تأييد کرد.

امام جمعه موقت همدان گفت: اين کار به معناي رد افرادي که تأييد صلاحيت نشده‌اند نيست چون آنها محترم بوده و مي‌توانند در ديگر پست‌ها و منصب‌ها فعاليت کنند.

امام جمعه موقت اصفهان:

تأييد صلاحيت‌ها به معناي رد صلاحيت و فسق ديگر نامزدها نيست

امام جمعه موقت اصفهان گفت: تأييد صلاحيت برخي کانديداها به معناي رد صلاحيت و فسق ديگر نامزدها و نداشتن صلاحيت پست‌هاي پايين‌تر نيست.

آيت‌الله سيد ابوالحسن مهدوي امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه اصفهان در مسجد امام اين شهر‌ درباره تأييد صلاحيت نامزدها گفت: تأييد صلاحيت برخي به معناي رد صلاحيت و فسق ديگر نامزدها نيست بلکه وجود موانعي از جمله کهولت يا عدم رجل سياسي بودن است و به معناي نداشتن صلاحيت پست‌هاي نازل‌تر نيست.

مهدوي ادامه داد: به همه کانديداها اين نکته را گوشزد مي‌کنم که حفظ آرامش بسيار مهم بوده و ايجاد تفرقه به زيان کشور است.

وي با اشاره به اينکه شوراي نگهبان ميزان براي تعيين مصداق قانون بوده و شرعيت و پشتوانه نظام به دست شوراي نگهبان است، تأکيد کرد: انتخابات در ايران به يک رويداد بين‌المللي تبديل شده و همه دنيا به آن چشم دوخته‌اند.

‌امام جمعه کاشان:

رأي شوراي نگهبان اضطراب ملت را برطرف کرد

نماينده ولي فقيه در کاشان تصميم شوراي نگهبان در تأييد صلاحيت نامزدهاي رياست‌جمهوري را موجب رفع اضطراب ملت دانست.

آيت‌الله عبدالنبي نمازي در خطبه‌هاي اين هفته در مسجد حبيب بن موسي(ع) اين شهرستان، رأي شوراي نگهبان در تأييد صلاحيت نامزدهاي رياست جمهوري را زيبا، مدبرانه و حکيمانه توصيف کرد.

وي با تقدير از شوراي نگهبان به ويژه فقيهان اين شورا افزود: شوراي نگهبان از ميان 600 نفر داوطلب نامزد رياست جمهوري هشت نفر را انتخاب کرد که سه نفر از اصولگرايان، سه نفر از اصلاح‌طلبان و يک نفر مستقل است.

امام جمعه کاشان کثرت نامزدهاي انتخابات را موجب شکسته شدن آرا و احتمال کشيدن انتخابات به دور دوم دانست و خاطرنشان کرد: همانگونه که در انتخابات ديگر نقاط دنيا نيز معمول است رقابت بين دو نفر صورت مي‌گيرد لذا به نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري توصيه مي‌شود که هر گروهي از بين خود يک نفر را انتخاب کند و بقيه به نفع او انصراف دهند تا حداکثر بين سه نفر رقابت صورت گيرد که اين امر بر شکوه انتخابات مي‌افزايد.

نماينده ولي‎فقيه در چهارمحال و بختياري:

زمينه‌اي براي بروز فتنه در کشور فراهم نيست

نماينده ولي‎فقيه در چ

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام: 
پست الکترونیک:
نظر : 
سوال امنیتی : 
? 1 + 6

  آخرین اخبار
واژگوني مرگبار اتوبوس در گردنه حيران
جايگزين‌هايي خمس در تراکتور؛ گل‌محمدي، مجيدي و چند مربي ديگر
جدايي رسمي خمس از تراکتور
52 درصد مساکن روستايي آذربايجان شرقي مقاوم سازي شده اند
افتتاح دو شهرداري جديد در شهرستان تبريز
واگذاري يا خريد و فروش امتياز نهضت ملي مسکن غيرقانوني است
اطلاعيه سپاه درباره حمله به اسرائيل
هشدار جاري شدن رواناب و آبگرفتگي معابر در آذربايجان شرقي
سپاه، مسلمانان جهان را خوشحال کرد
تحقق 110 درصدي برنامه و بودجه شهرداري تبريز در سال 1402
  پربازدیدترین اخبار
اطلاعيه سپاه درباره حمله به اسرائيل
هشدار جاري شدن رواناب و آبگرفتگي معابر در آذربايجان شرقي
سپاه، مسلمانان جهان را خوشحال کرد
تحقق 110 درصدي برنامه و بودجه شهرداري تبريز در سال 1402
واژگوني مرگبار اتوبوس در گردنه حيران
جايگزين‌هايي خمس در تراکتور؛ گل‌محمدي، مجيدي و چند مربي ديگر
افتتاح دو شهرداري جديد در شهرستان تبريز
جدايي رسمي خمس از تراکتور
52 درصد مساکن روستايي آذربايجان شرقي مقاوم سازي شده اند
واگذاري يا خريد و فروش امتياز نهضت ملي مسکن غيرقانوني است
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.