1392/2/29 - 13 : 17
کد خبر: 1058
از لحاظ تخصيص اعتبارات
فرودگاه‌هاي آذربايجان‌شرقي هنوز در باند بي‌مهري قرار دارند

علي رستمي امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبريز اظهار کرد: از کل اعتبارات بخش عمراني فرودگاه‌هاي استان 120 ميليارد ريال از طريق مرکز و به محوريت شرکت فرودگاه‌هاي کشور تامين شده است.

وي سهم استاني اعتبارات مجموعه تحت مديريتش را تنها يک ميليارد و 360 ميليون ريال اعلام کرد و گفت: سال گذشته از محل اعتبارات استاني تنها يک ميليارد و 360 ميليون ريال به فرودگاه‌هاي آذربايجان‌شرقي اعتبار اختصاص يافت.

رستمي اين ميزان اعتبار را کمتر از 1.5 درصد از کل مجموعه فرودگاه‌هاي استان دانست و گفت: اين رقم براي فرودگاه‌هاي آذربايجان‌شرقي و به خصوص فرودگاه بين‌المللي تبريز که مجموعه استراتژيک و شاهراه ارتباطي براي کشور محسوب مي‌شود ناچيز و کم است.

اين مقام حوزه حمل و نقل هوايي آذربايجان‌شرقي از اجرا و بهره‌برداري از طرح‌هاي متعدد عمراني طي سال گذشته در فرودگاه‌هاي استان خبر داد و گفت: سال گذشته 18 طرح در مجموعه به بهره‌برداري رسيده که براي اتمام آنها 51 ميليارد و 529 ميليون ريال از محل اعتبارات جذب و هزينه شده است.

انتقاد رئيس‌مجمع نمايندگان آذربايجان‌شرقي از  اعتبارات اختصاصي به فرودگاه تبريز

چندي پيش نيز نماينده ميانه در مجلس شوراي اسلامي با انتقاد از اعتبارات اختصاصي از استان به فرودگاه تبريز گفته بود: فرودگاه بين المللي تبريز توجه ويژه را در بخش اعتبارات استاني مي‌طلبد چرا که فرودگاه بين‌المللي تبريز در اختصاص اعتبارات استاني مورد بي‌مهري قرار گرفته است.

محمدعلي مددي افزود: در حال حاضر پروژه‌ها و طرح‌هاي تاثيرگذار در فرودگاه بين‌المللي تبريز در دست اجرا است که اتمام و به نتيجه رسيدن آنها همت و توجه مسئولان استاني را مي‌طلبد.

وي با اشاره به جايگاه و نقش فرودگاه تبريز در عرصه بين‌المللي گفت: اين مجموعه يکي از محل‌هاي خروجي و ورودي در عرصه بين‌المللي است که بايد همين جايگاه را نيز براي تاثيرگذاري در بين ساير استان‌هاي کشور را نيز متصور شد.

مددي مبداء ورودي بسياري از حضور تمدن‌ها و فرهنگ‌ها به کشور را از طريق فرودگاه بين‌المللي تبريز دانست و گفت: براي تعامل و تامين نظر اين تمدن‌ها و فرهنگ‌ها و نشان دادن جايگاه فرهنگ و تمدن ايراني به آنها اين مجموعه را در اولويت برنامه‌هاي کاري قرار دهيم.

اين نماينده مجلس نهم فرودگاه تبريز را آبرويي براي تبريز، استان و کشور اعلام کرد و خواستار توجه ويژه مسئولين استاني در تامين اعتبارات مورد نياز جهت تجهيز و مدرن کردن اين مجموعه شد.

گفتني است: سال گذشته نزديک به 10 طرح عمراني در مجموعه فرودگاه‌هاي آذربايجان شرقي با هزينه‌اي بالغ بر 10 ميليارد و 950 ميليون ريال به بهره‌برداري رسيده و 5 پروژه در دست اجرا نيز در اين مجموعه در حال عملياتي شدن است.

فرودگاه تبريز در سال 1329 با ماموريت ارايه خدمات هوايي، پروازهاي برنامه‌اي و غيربرنامه‌اي، آموزشي و نظامي براي مسافرين، متقاضيان و ساير ارگان‌هاي کشوري و تحت نظارت ضوابط سازمان جهاني هوانوردي ICAO در محل کنوني تأسيس شد.

براي نخستين بار در سال 1326 دفتري با عنوان بي‌سيم هوايي در شهر تبريز در ساختمان مشهور به بي‌سيم در انتهاي خيابان ارتش فعلي فعاليت خود را آغاز نموده و در سال 1329 از بي‌سيم هوايي به ايستگاه هوايي تغيير عنوان يافت و باند پروازي خاکي در محل فعلي فرودگاه مورد استفاده قرار گرفت. تا اينکه در سال 1335 با نصب دستگاه‌هاي ناوبري در محوطه فرودگاه و ايستگاه هوايي به‌نام فرودگاه تبريز تغيير نام داده است. و در سال 1337 عمليات ساختمان 3 طبقه و برج کنترل در طبقه چهارم در محوطه فرودگاه شروع شده و در سال 1338 مورد بهره برداري قرار گرفته و اداره فرودگاه از شهر به خود فرودگاه نقل مکان يافته و با راه اندازي دستگاه‌هاي مخابراتي و نصب يک دستگاه سانترال تلفن 25 شماره‌اي داخلي و خريد و نصب يک رشته تلفن جهت ارتباط با شهر اقدام شده است. و سرويس هوايي بين تبريز - تهران و بالعکس با هواپيماي DC3 هفته‌اي 2 پرواز توسط شرکت هواپيمايي ملي ايران (هما) داير شده است.

در سال 1356 پرواز حجاج از اين فرودگاه شروع و از سال 1370 با تصويب هيات دولت به عنوان فرودگاه بين‌المللي نام‌گذاري شده و در سال 1378 به عنوان يکي از فرودگاه‌هاي درجه يک کشور انتخاب شده  و از آن تاريخ به عنوان يکي از چهار فرودگاه Open Sky (آسمان باز) ايران خدمات هوايي خود را به پروازهاي داخلي و خارجي و عبوري ارايه مي‌کند.

اين فرودگاه هم اکنون  با داشتن حدود 200 پرواز داخلي و 20 پرواز خارجي ورودي و خروجي در هفته از نظر تعداد پرواز و تجهيزات ناوبري از جايگاه مناسبي در کشور برخوردار است و در حال حاضر داراي يک فرودگاه اقماري به نام فرودگاه سهند است.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 6 + 1

  آخرین اخبار
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
اجراي 31 رشته مسيرگشايي با 20 کيلومتر طول در تبريز
واژگوني مرگبار اتوبوس در گردنه حيران
  پربازدیدترین اخبار
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
ورود سامانه بارشي جديد به کشور از روز جمعه تا دوشنبه
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.