1392/1/10 - 06 : 18
کد خبر: 724
آيت‌الله هاشم هاشم‌زاده‌هريسي:
پيروز کانديداي رياست‌جمهوري با آراي کم نکته مطلوبي نيست و تکثر کانديداها موجب ايجاد هرج و مرج تبليغاتي مي‌شود
يک عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: از نکات منفي تکثر کانديداها اين است که موجب تقسيم‌شدن آراء مردم مي‌شود و در نتيجه رييس‌جمهور با حداقل آرا سر کار مي‌آيد که اين نکته مطلوب نيست.

آيت‌الله هاشم هاشم‌زاده‌هريسي اظهار کرد: تکثر و تعدد کانديداها از يک جهت مثبت و مفيد و از جهت ديگر منفي است، اما در مجموع بايد صلاح کشور را در نظر گرفت.

وي با بيان اينکه «تنوع و تعدد کانديداها نشان از آزادي افراد جامعه است»، تصريح کرد: هر کس حق دارد کانديدا شود و خود را در جهت خدمتگذاري به مردم در معرض افکار عمومي قرار دهد و مردم نيز آزاد هستند به هرکسي که اصلح دانستند و با مذاق و سليقه آنها سازگار بود، راي دهند.

هاشم‌زاده‌هريسي اضافه کرد: تعدد کانديداها موجب افزايش مشارکت مي‌شود اما از طرف ديگر اين موضوع موجب تقسيم شدن آرا خواهد شد و سبب مي‌شود رييس‌جمهوري سر کار بيايد که با حداقل آرا پيروز شده است و اين نکته مطلوبي نيست.

وي با بيان اينکه «تعدد و تکثر کانديداها موجب ايجاد هرج و مرج تبليغاتي مي‌شود»، افزود: اين موضوع سبب گيج شدن و سرگرداني مردم خواهد شد. از ديگر نکات منفي تعدد کانديداها، قوميتي شدن انتخابات است.

اين عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به اينکه «کانديداي انتخابات رياست جمهوري بايد حداقلي از شرايط را داشته باشد»، توضيح داد: افرادي که وارد عرصه انتخابات رياست جمهوري مي‌شوند بايد مصالح کشور و نظام را بدانند و توانايي مديريت سياسي، اقتصادي، اجتماعي جامعه را داشته باشند، چراکه حل کردن مشکلات فعلي جامعه کار هر کسي نيست، پس بايد افرادي بيايند که بتوانند نظرات سلايق و افکار مختلف و همه جناح‌هاي درون انقلاب را جمع کنند و در جهت مصالح کشور از آن بهره بگيرند که با اين وجود عده معدودي خواهند توانست به ميدان بيايند و اين نوعي کنترل و محدوديت طبيعي است که معقول و کم‌دردسر، کم هزينه‌، شرعي، حقوقي، قانوني و منطقي خواهد بود.

هريسي با بيان اينکه «از نظر حقوقي و قانوني هر شخصيت سياسي مذهبي که صلاحيت‌هاي لازم را دارد مي‌تواند کانديدا شود»، گفت: توانستن کافي نيست و نمي‌توان گفت هر کاري که حق داريم، لازم است و بايد انجام دهيم. چون اين امر واجب شرعي به حساب نمي‌آيد، نبايد چنين شود که بگويم چون حق داريم مي‌آييم چراکه در اين صورت روال از شيرازه خارج مي‌شود.

وي با بيان اينکه «احزاب نهادينه شده، داراي اساسنامه و شناخته شده در کشور وجود ندارند»، اظهار کرد: در شرايطي فعلي داراي جناح‌بندي بي‌در و پيکر هستيم که هر جناح حاکم باشد، افراد خود را مطلق به آن معرفي مي‌کنند و در واقع نوعي سرگرداني وجود دارد.

نماينده مردم آذربايجان‌شرقي در مجلس خبرگان رهبري اضافه کرد: اين جناح‌بندي‌ها بي‌در و پيکر و بر اساس ادعا است و البته افرادي هستند که درست يا نادرست در اين عقيده،‌ سياست و جناح صادقانه و ثابت و بر اساس اعتقادشان باقي مي‌مانند اما بيشتر افراد سرگردان هستند و بر اساس اعتقاد کامل اصولگرا يا اصلاح‌طلب نيستند بلکه سوار موج مي‌شوند و اهل تملق و چاپلوسي هستند. با وجود اينکه افراد حاضر در جناح‌بندي‌ها در روزهايي که شعار مي‌دهند همراه هم هستند، اما وقتي پاي منافع به ميان مي‌آيد منفرد مي‌شوند و از اصول تبعيت نمي‌کنند چون اعتقاد،‌ ثبات و عضويت آنها در يک جناح محکم و راسخ نيست بلکه بر اساس مصالح و منافع شخصي تغيير مي‌کند.

هاشم‌زاده هريسي خاطرنشان کرد: در نهايت مردم هستند که بايد جلو بيايند و تکليف را روشن کنند و به افراد تکرو و حرف‌نشنو که مي‌دانند نمي‌توانند مملکت را اداره کنند اما جلو مي‌آيند، راي ندهند تا ديگر اين مسائل تکرار نشود؛ به دليلي تجربه مشابه، امروز اين طمع در ديگران ايجاد شده است پس مردم هستند که بايد افراد را سرجاي خودشان بنشانند. 

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 6 + 6

  آخرین اخبار
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
  پربازدیدترین اخبار
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زباله هاي شهري ساعت 9 شب از منازل جمع اوري مي شود
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.