1392/1/9 - 06 : 41
کد خبر: 721
مطهري:
مشارکت بالاي مردم در انتخابات تاثير زيادي در تحقق حماسه سياسي و حماسه اقتصادي دارد
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي گفت: مشارکت بالاي مردم در انتخابات رياست جمهوري آينده و زمينه سازي براي آن از جانب مسوولان مي‌تواند تاثير زيادي در تحقق حماسه سياسي و حماسه اقتصادي داشته باشد.

علي مطهري با اشاره به نامگذاري سال نو با عنوان "حماسه سياسي، حماسه اقتصادي" از سوي مقام معظم رهبري خاطرنشان کرد: عبارت حماسه سياسي ناظر به انتخابات آينده رياست جمهوري است که براي کشور اهميت ويژه‌اي دارد. طبيعي است که مشارکت بالاي مردم در اين انتخابات مي‌تواند تاثير زيادي در تغيير رفتار غرب درباره تحريم‌هاي اقتصادي و حتي تهديد نظامي داشته باشد.

 

وي افزود: غرب وقتي احساس کند در ايران همبستگي ملي وجود دارد قطعا در عزم آنها تزلزل و ترديد ايجاد مي‌کند؛ زيرا آنها همواره براي به زانو درآوردن حريف خود تلاش مي‌کنند وضع داخلي آنها را به هم بريزند و اگر احساس کنند کشوري از داخل مستحکم است، در اراده آنها تاثيرگذار است.

 

مطهري با بيان اينکه براي رسيدن به مشارکت بالا و رقم زدن حماسه سياسي درانتخابات مقدماتي لازم است، برگزاري انتخاباتي کاملا سالم را يکي از اين مقدمات دانست و توضيح داد: شوراي نگهبان نبايد در تاييد صلاحيت‌ها سخت‌گيري داشته باشد و گرايش سياسي مخالف و منتقد را دليل بر رد صلاحيت نداند.

 

وي با ابراز اين عقيده که داشتن گرايش غيراسلامي مانع احراز صلاحيت رياست جمهوري مي‌شود، گفت: رد صلاحيت افرادي با اين ويژگي با توجه به قانون اساسي کشور ما اشکالي ندارد، اما صرف اينکه کسي منتقد نظام باشد و يا خواستار اجراي کامل و بدون تنازل قانون اساسي باشد و يا تاکيد بر اجراي فصل سوم قانون اساسي داشته باشد که شامل حقوق ملت است نمي‌توان اين افراد را رد صلاحيت کرد.

 

اين نماينده مردم تهران در مجلس افزود: همه گروه‌هاي سياسي که نظام جمهوري اسلامي را قبول دارند بايد در اين انتخابات نماينده و کانديدا داشته باشند و در انتخابات شرکت کنند. رهبر انقلاب در نطق اخيري که داشتند تاکيد کردند که سلايق مختلف وارد شوند و رويگردان نباشند. اين تاکيد ايشان بهانه‌اي براي شرکت نکردن برخي گروه‌هاي منتقد به جا نگذاشته است.

 

وي تاکيد کرد: وقتي سلايق مختلف در انتخابات شرکت کنند و گروهي خواستار تغيير وضع موجود و گروهي ديگر خواهان حفظ آن باشند در اين صورت طبعا شور و هيجان و رقابت سالمي ايجاد مي شود که باعث پرشور شدن انتخابات و بالا رفتن مشارکت مي‌شود.

 

مطهري تاکيد کرد: مردم و مسئولان بايد توجه داشته باشند که برخي افراد، رهبري را به نفع فرد يا گروهي در مساله انتخابات داخل نکنند. همان طور که خود ايشان فرمودند من يک راي دارم و آن را هم کسي نمي‌داند. دائم برخي نگويند که مثلا نظر رهبري با فرد خاصي است. کاري نکنند که دست افراد بسته شود و به گونه‌اي جلوه دهند که حمايت از کانديداي ديگر بر ضد اصل ولايت فقيه است و انتخابات را از حالت طبيعي خود خارج کنند. اين اقدام نقطه آغاز فتنه است. وقتي افرادي دائما تبليغ کنند که نظر رهبري به فلان شخص است عده زيادي از مردم ممکن است فکر کنند حتما بايد به فلان شخص راي دهند و مخالفين و يا معاندين براي اينکه ضربه‌اي به ولايت فقيه بزنند تلاش کنند که آن فرد راي نياورد و اين نقطه آغاز فتنه و خصومت‌هاست.

 

وي افزود: اميدواريم افرادي به دنبال اين رفتارها نباشند . همانطور که در انتخابات سال 88 اين روش که متاسفانه از جانب برخي اصولگرايان دنبال مي‌شد آسيب زيادي به کشور زد.

 

مطهري اضافه کرد: مشارکت بالا زمينه‌هاي مناسب خود را مي‌خواهد که ان شالله مردم حضور گسترده‌اي خواهند داشت و پيام روشني براي غرب خواهد داشت و بسياري از مشکلات اقتصادي ما را هم حل خواهد کرد و پشتوانه‌اي هم براي رييس جمهور آينده خوهد بود.

 

مطهري با اشاره به بخش دوم شعار امسال با عنوان حماسه اقتصادي گفت: اين موضوع بي‌ارتباط با بخش اول آن نيست. اگر حماسه سياسي ايجاد شود در وضع اقتصاد کشور اثر خواهد داشت.

 

وي با بيان اينکه روشن است که مردم با سختي‌هايي روبرو هستند، قدرت خريد مردم به دليل افزايش قيمت‌ها کاهش پيدا کرده است گفت: مردم به دليل ايمان و اعتقادي که به اسلام و آرمان‌هاي انقلاب دارند شرايط را تحمل مي‌کنند ولي اين دليل نمي‌شود که مسئولان فکر اساسي براي بهبود وضع اقتصاد کشور نکنند. بايد فرض را بر اين گذاشت که تحريم‌ها همچنان براي مدت طولاني ادامه پيدا مي‌کند. بنابراين بايد برنامه‌ريزي دقيقي براي بهبود وضع اقتصاد کشور داشته باشيم.

 

مطهري ادامه داد: بسياري از اين نابساماني‌هاي اقتصادي ناشي از سوء مديريت بود و بخش کمتر آن به دليل تحريم‌ها بوده است.

 

وي با بيان اينکه در سال 91 بخشي از ارز مرجع کشور صرف واردات خودرو لوکس و اقلام غير ضروري شد گفت: اين موضوع نشان مي‌دهد که برنامه‌ريزي دقيقي براي مواجهه با اين شرايط جديد نداشتيم.

 

مطهري ادامه داد، تحريم بانک مرکزي چند ماه قبل انجام شده بود و حدود هشت ماه وقت براي برنامه‌ريزي وجود داشت و هيچ برنامه‌ريزي خاصي صورت نگرفت تا جايي که نقل و انتقال ارز براي ما مشکل شد و در اين شرايط هم به جاي وارد کردن ضروري ترين کالاها ، واردات خودروها و کالاهاي لوکس از جانب برخي افراد به دليل سود کلان ادامه يافت و دولت هم بيشتر به فکر افزايش يارانه‌ها بود.

 

اين نماينده مردم تهران در مجلس تاکيد کرد: اگر مديريت صحيح اقتصادي در کشور حاکم شود به راحتي مي‌توانيم از اين شرايط خارج شويم. غرب هم اگر احساس کند که اين تحريم‌ها اثر قابل توجهي نداشته و ايران مي‌تواند سال‌ها روي پاي خود بايستد از موضع خود کوتاه مي‌آيد؛ آنها منتظرند ايران دست‌ها را بالا ببرد و يا اينکه وضع داخل کشور به هم بريزد، اما اگر احساس کنند که ايران مي‌تواند با مديريت درست، زندگي قابل قبولي براي مردم خود فراهم کند قطعا از موضع خود کوتاه خواهند آمد.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 6 + 6

  آخرین اخبار
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
اجراي 31 رشته مسيرگشايي با 20 کيلومتر طول در تبريز
واژگوني مرگبار اتوبوس در گردنه حيران
  پربازدیدترین اخبار
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
ورود سامانه بارشي جديد به کشور از روز جمعه تا دوشنبه
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.