1394/05/26 - 15 : 33
کد خبر: 5280
مجلس شوراي اسلامي
فرار از قانون خسارت جبران ناپذيري به اصل حاکميت، جمهوريت و اسلاميت نظام مي‌زند
احرار نيوز: نماينده مردم اهر و هريس در مجلس با اشاره به اينکه امروز نظام اسلامي ما در حد توان دست ملت را گرفته است گفت: با سفارش خاص رهبري مبني بر تبديل زلزله به سکوي پرش امروز در منطقه زلزله زده اهر و هريس شاهد مقاوم سازي هاي بسياري هستيم.

به گزارش احرار  نيوز به نقل از خبرگزاري خانه ملت؛ عباس فلاحي باباجان در جلسه علني امروز (يکشنبه 25 مرداد) مجلس شوراي اسلامي در نطق ميان دستور خود، ضمن گراميداشت سالگرد ورود آزادگان و تبريک ولادت حضرت معصومه و روز دختر گفت: آرزوي توفيق براي  سربازان عرصه مذاکرات هسته اي داريم و از خدا مي خواهم همه را در رسيدن به خير و عزت ملت ايران و اهداف ملت موفق گرداند.

نماينده مردم اهر و هريس در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: آنچه مهم است عمل به قانون است، دولت و مجلس در اين شرايط خاص بايد به قانون عمل کنند و فرار از قانون خسارت جبران ناپذيري را به اصل حاکميت، جمهوريت و اسلاميت نظام وارد مي نمايد.

فلاحي باباجان افزود: به عنوان خدوم ملت ايران و مردم اهر و هريس مي گويم که مشکلات عمده اي در کشور همه را نگران کرده و لازم است مديران کشور علي الخصوص رييس جمهور و وزراي دولت توجه ويژه اي به اين موارد مبذول فرمايند. فقر در جامعه تشديد يافته و زندگي براي قشر عظيمي از مردم سخت شده است امروز و فردا کردن  دردي را از فقرا درمان نمي کند.

به گفته وي طبق برآورد کارشناسان فقط 10 ميليون نفر در زندگي آرام و بدون استرس زندگي مي کنند و 15 ميليون در فقر مالي شديد و بقيه در لبه سختي که اگر مديريت صحيحي به خصوص در  جريان يارانه ها صورت نگيرد آنها هم جزو 15 ميليون نفر بعدي خواهند بود. کارگران، کارمندان، فرهنگيان،کارکنان نيروهاي مسلح و بازنشستگان جزو همين قشر ضعيف هستند.

اين نماينده مردم در مجلس نهم، عنوان کرد: حاشيه نشيني و مواد مخدر، افزايش طلاق و محرومان از تحصيل، افزايش فاصله فقير از غني ،بيشتر شدن تعداد کودکان خياياني، تمرکز گرايي و تمرکزمراکز صنعتي و بهداشتي و علمي و ايجاد جذبه جمعيتي در مراکز، سرآمد مشکلات احتماعي است. پايين بودن قيمت محصولات کشاورزي و عدم مديريت صحيح آب کشاورزي، عدم کنترل آبهاي شيرين به خصوص در درياچه خزر، عدم يکپارچه سازي اراضي روستايي و عدم کنترل واردات به خصوص ميوه، نابودي توليد ميوه داخلي به خصوص در ارس باران و اهر و هريس از جمله مشکلات است.

وي ادامه داد: همچنين واردات اجناس درجه 3 و نابودي صنعت کشور به خصوص صنعت کفش آذربايجان، عدم نظارت صحيح به بازار و افزايش بي رويه قيمت کالا، باعث تشديد و فشار به قشر ضعيف جامعه شده است.تشديد توليد ظروف يکبار مصرف نايلوني و تهديد محيط زيست جزو موارد حساس حوزه کشاورزي مي باشد.

فلاحي باباجان در ادامه به سالگرد زلزله اهر در سال 91 اشاره کرد و ضمن گراميداشت ياد جان باختگان گفت: امروز با کمال افتحار اعلام مي کنم نظام اسلامي ما در حد توان دست ملت را گرفته است و با سفارش خاص رهبري مبني بر تبديل زلزله به سکوي پرش منطقه امروز شاهد 18 هزار واحد مقاوم سازي شده، 600 کلاس درس، يکصد خانه بهداشت و ورود 15 محور اساسي صنعتي و ساخت صدها مسجد و ترميم زير ساخت هاي منطقه هستيم هر چند کافي نيست و لازم است قدم هاي محکمتري برداريم.

اين نماينده مردم در مجلس نهم، گفت: امروز مهمترين درخواست مردم زلزله ديده استمداد از رهبري، رييس‌جمهور، قوه مقننه، وزرا و نمايندگان اين است که مي گويند هر چه داشتيم در زلزله از دست داديم و 3 سال پياپي هم خشکسالي توان از کشاورزي ما  ربوده است و امروز توان بازپرداخت وام مسکن را نداريم و تقاضا داريم اين وام مورد عفو رهبري و مسئولان قرار گيرد.

وي خطاب به وزير صنعت و معدن، گفت: در حاليکه فرزندانمان به سختي روزگار مي گذرانند و بيکاري خانواده آنها راکلافه کرده است نگذارند روزانه  دهها ماشين کنستانتره مس از منطقه خارج شود، تبديل اين مواد مي‌تواند هزاران نفر را مشغول کند، آهک هيدارته اهر با دست وزير کلنگ خورده ولي چشم به راه دستور ساخت است.

فلاحي باباجان گفت: صنعت فرش اهر و هريس در حال نابودي است و سود کلان را واسطه ها برمي دارند مردم توقع دارند اين فضا پس از سالها مديريت اصولي شود. صنعت استان آذربايجان شرقي در حال افول است، ماشين سازي و تراکتور سازي و صنايع متوسط مشکل شديد مالي دارند و ضرورت دارد نسبت به تامين توسعه سوتينگ قند، فولاد و کارخانه شيشه اهر توجه جدي به عمل آيد.

اين نماينده مردم در مجلس نهم، در ادامه ضمن تشکر از وزير فرهنگ وارشاد اسلامي در واگذاري دبيرخانه انجمن نمايش کوتاه به شهرستان، گفت: امروز شهرستان اهر شاهد برگزاري همايش عظيم فرهنگي و نهمين دوره برگزاري نمايش کوتاه است لازم است مساعدت مالي به عمل آيد.

وي خطاب به وزير جهاد کشاورزي گفت: امسال ميوه منطقه نابود شده است پرداخت بهاي گندم خريداري شده از مردم اهر و هريس و روستاها به علت توان پايين مردم به علت حواشي زلزله وخشکسالي ضرورت خاصي دارد، مرغداري ها وضعيت تاسف باري دارند و احداث سدهاي معيشتي در منطقه احساس مي شود.

فلاحي باباجان همچنين خطاب به وزير راه و شهر سازي توجه به تبديل راهها در اين مناطق و رسيدگي به وضعيت راههاي اين منطقه را خواستار شد و گفت:وضع مسکن مهر در اين منطقه نااميد کننده است.

نماينده مردم اهر و هريس در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: از وزير نيرو سرعت گرفتن ساخت نيروگاه سيکل ترکيبي آب شرب روستاها را خواستاريم و خطاب به  وزير بهداشت مي گويم که نمي دانم چطور تحمل مي کنيد 100 هزار نفر بدون بيمارستان و پناهبرده به يک مدرسه و با امکانات محدود روزگار سپري نمايند، هريس از نبود بيمارستان در هراس است./

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 1 + 2

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.