1394/05/23 - 19 : 11
کد خبر: 5234
وزير آموزش و پرورش در بناب اعلام کرد
حذف تبعيض‌ها و رتبه‌بندي معلمان از اول مهر/ بازنشستگي 38 هزار فرهنگي
احرارنيوز:وزيرآموزش و پرورش با اشاره به اجراي طرح رتبه‌بندي معلمان گفت: رتبه‌بندي معلمان تا آخر شهريور ماه سال‌جاري اجرا شده و خواهد توانست بخشي از فاصله‌ها و تبعيض‌ها را کم کند و آغاز خوبي در اين مورد صورت گرفته است

لي‌اصغر فاني ظهر امروز در جمع مديران مدارس و فرهنگيان شهرستان بناب اظهار کرد: در دولت قبلي درآمدهاي کشور از بابت فروش نفت 700 تا 800 ميليارد دلار بود و مي‌شد خيلي کارها در کشور انجام داد؛ در حالي که همين الآن آموزش و پرورش مطالبات دولت قبلي را مي‌پردازد.
وي با بيان اينکه دنبال بدگويي از دولت قبلي نيستيم؛ افزود: ولي بايد مطالب گفته شود.
وزير آموزش و پرورش سپس با اشاره به اينکه آموزش و پرورش به توفيقات خوبي در اين دولت دست يافته است تصريح کرد: همه اين توفيقات را مديون تلاش مديران و فرهنگيان هستيم که با وجود کمبودها و تنگناهاي مالي توانسته‌اند به اهداف خوبي دست يابند.
فاني ادامه داد: هم اکنون 1.5 ميليون نفر دانش‌آموز در مدارس غيرانتفاعي و 11.5 ميليون نفر دانش‌آموز در مدارس دولتي مشغول تحصيل هستند و نزديک به يک ميليون کارمند نيز در اين وزارتخانه مشغول کار هستند که به ازاي يک نفر نيروي انساني 11.5 نفر دانش‌آموز وجود دارد که اين نسبت مناسبي نيست.
وي تأکيد کرد: آموزش و پرورش بايد منابع انساني خود را مديريت کند و در غير اين صورت وضعيت معيشتي معلمان بدتر از وضع موجود نيز خواهد شد.
عضو فرهنگي کابينه دولت تدبير و اميد با اشاره به اجراي طرح رتبه‌بندي معلمان يادآور شد: رتبه‌بندي معلمان تا آخر شهريور ماه سال جاري اجرا شده و خواهد توانست بخشي از فاصله‌ها را کم کند و آغاز خوبي در اين مورد صورت گرفته است.
فاني در عين حال تصريح کرد: فرهنگيان عزيز نبايد انتظار داشته باشند تبعيضي که مربوط به قبل از انقلاب است، آن را حل کنيم و ما قصد داريم با اجراي طرح رتبه‌بندي يک گام عملي را در کاهش تبعيض برداريم.
وي از اختصاص 25 هزار ميليارد تومان بودجه در سال 94 به آموزش و پرورش خبر داد و گفت: قطعاً تأمين اين مبلغ براي دولت کار ساده‌اي نيست.
وزير آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: پاداش تمام همکاران فرهنگي که تا آخر شهريور سال 93 بازنشسته شدند، پرداخت شده است و هم اکنون براي پرداخت مطالبات بازنشستگان يک هزار و 50 ميليارد تومان اعتبار مورد نياز است.
فاني در بخش ديگري از سخنان خود از تصويب 200 ميليارد تومان بودجه براي سرانه مدارس در مجلس شوراي اسلامي خبر داد و گفت: اين مبلغ از ناحيه فروش گاز تأمين شده و قبل از مهر ماه بخشي از آن پرداخت مي‌شود.

ورود نخستين فارغ‌التحصيلان دانشگاه فرهنگيان از سال آينده به آموزش و پرورش

وي تصريح کرد: 25 هزار معلم سال گذشته بازنشسته شدند و امسال نيز 38 هزار فرهنگي در کشور بازنشسته مي‌شوند و 7 هزار کلاس درس را شناسايي کرده‌ايم که قابل ادغام هستند.
اين مقام وزارتي اظهار کرد: نخستين سري فارغ‌التحصيلان دانشگاه فرهنگيان سال آينده وارد آموزش و پرورش مي‌شوند و آموزش و پرورش درصدد است براي جبران کسري معلم از مديران مدارس نيز در کلاس‌هاي درس استفاده کند.

هم اکنون يک سوم فضاهاي آموزشي کشور استاندارد نيستند

فاني با اعلام اينکه هم اکنون يک سوم فضاهاي آموزشي کشور استاندارد نيستند؛ گفت: روزي که انقلاب به پيروزي رسيد، دو سوم فضاهاي آموزشي کشور فرسوده بودند که الآن اين ميزان به يک سوم کاهش يافته است.
وي سپس از اختصاص يک هزار و 340 ميليارد تومان اعتبار و بودجه براي تخريب و مقاوم‌سازي مدارس در کشور در برنامه بودجه امسال خبر داد و افزود: علاوه بر اين اعتبار هر شهرستاني که به هر ميزان از اعتبارات استاني را به مدرسه‌سازي اختصاص دهد، به همان ميزان نيز آموزش و پرورش کمک خواهد کرد.

تخصيص بي‌سابقه اعتبار 100 ميليارد توماني به تجهيز مدارس

وزير آموزش و پرورش اعلام کرد: امسال 100 ميليارد تومان بودجه براي تجهيز مدارس اختصاص يافته که در تاريخ آموزش و پرورش کشور بي‌سابقه است.
فاني تأکيد کرد: کليد تحول در آموزش و پرورش در برنامه ششم توسعه با توجه به سند توسعه بايد طراحي شود و همانگونه که مقام معظم رهبري در برنامه‌هاي ابلاغي برنامه ششم تأکيد کردند، بايد برنامه‌هاي لازم در اين زمينه طراحي شود.
وي گفت: اميدواريم حمايت دولت و مجلس شوراي اسلامي را از اين سند داشته باشيم، زيرا توسعه پايدار با توسعه آموزش و پرورش حاصل مي‌شود و اين امر در کل جهان مورد تأکيد قرار گرفته است.
عضو کابينه دولت يازدهم تصريح کرد: در برنامه ششم توسعه مي‌توان به اصلاح اساسي در امر بودجه‌اي رسيد و سهم آموزش و پرورش را به ميانگين جهاني رساند و در اين صورت است که مي‌توان به آينده آموزش و پرورش اميدوار بود.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 3 + 1

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.