1391/12/16 - 15 : 22
کد خبر: 511
رئيس سازمان جهادکشاورزي آذربايجان‌شرقي خبر داد
افزايش 28 درصدي نرخ خريد تضميني هر کيلو پيله تر ابريشم در سال 92
رئيس سازمان جهادکشاورزي آذربايجان‌شرقي از افزايش 28 درصدي نرخ خريد تضميني هر کيلو پيله تر ابريشم در سال 92 خبر داد.

به گزارش احرارنيوز مسعود محمديان صبح امروز در آستانه برگزاري نخستين همايش منطقه‌اي توسعه صنعت نوغانداري در منطقه آزاد ارس در گفت‌وگو با خبرنگاران توليد پيله ابريشم را از راه‌هاي درآمدزايي کشاورزان به‌ويژه در ايام بهار عنوان کرد و افزود: از سال گذشته با اعلام نرخ تضميني پيله ابريشم توليد اين محصول در استان افزايش يافته است.
 
وي با بيان اينکه هيئت دولت خريد تضميني هر کيلو پيله تر ابريشم توليدي سال 92 را 11 هزار تومان تعيين کرده که 28 درصد بيشتر از سال 91 است، افزود: هر کيلوگرم پيله‌تر ابريشم در سال91، 8 هزار و 600 تومان از نوغاندار خريداري شد.
 
رئيس سازمان جهادکشاورزي استان با بيان اينکه 220 خانوار نوغاندار در استان، امسال با توليد 15 تن پيله تر ابريشم از 420جعبه تخم نوغان، يک ميليارد و 290 ميليون ريال درآمد کسب کردند، افزود: اين قيمت ماه‌ها زودتر اعلام شد تا نوغانداران براي توليد هرچه بيشتر نوغان در کشور ترغيب و تشويق شوند.
 
وي با بيان اينکه يکي از مشکلات نوغانداران، عدم اعلام به موقع خريد تضميني پنبه از سوي دولت بود، افزود: خوشبختانه امسال با اعلام به موقع آن به نظر مي‌رسد ميزان ثبت سفارش براي جعبه تخم نوغان که معمولاً هرسال در اواخر اسفند و يا اوايل فروردين سال بعد توسط نوغانداران انجام مي‌گيرد براي سال آينده افزايش داشته باشد که بايد گفت اين امر علاوه بر بالا بردن ميزان توليد موجب افزايش تعداد خانوارهاي روستايي پرورش دهنده کرم ابريشم در استان خواهد شد.
 
محمديان با اشاره به اينکه تعيين اين قيمت در سال توليد ملي موجب مي‌شود تا اهداف نظام در اين سال تحقق يابد، خاطر نشان کرد: براي حمايت هرچه بيشتر از توليد کنندگان نوغان حق بيمه نوغانداران افزايشي نداشته و ميزان حق بيمه در سال 92 همانند سال‌جاري و سال گذشته خواهد بود.
 
وي با اشاره به اين موضوع که متوسط توليد پيله تر از هر جعبه نوغان در آذربايجان‌شرقي شش کيلوگرم از متوسط توليد کشوري اين محصول بيشتر است، گفت: با احتساب ميانگين توليد از هر جعبه نوغان، نوغانداران استان از هر جعبه 37 کيلوگرم پيله تر را بدست آورده‌اند که اين ميزان، از ميانگين توليد کشوري هفت کيلوگرم بيشتر است.
 
رئيس سازمان جهادکشاورزي استان با بيان اينکه آذربايجان‌شرقي يکي از استان‌هاي مهم توليد پيله تر کرم ابريشم است، افزود: بالابودن کيفيت پيله‌هاي توليدي پرورش کرم ابريشم از ديگر محاسن و مزيت‌هاي پيله‌هاي توليد شده در استان است.
 
وي با اشاره به افزايش نرخ تضميني خريد پيله ابريشم در سال‌جاري، ابراز داشت: اميدواريم ابريشم دوباره جايگاه خود را در کشور و استان پيدا کند.
 
محمديان با اشاره به در پيش بودن نخستين همايش منطقه‌اي توسعه صنعت نوغانداري(پرورش کرم ابريشم) در جلفا افزود: در اين همايش کارشناسان شش استان شامل آذربايجان‌شرقي، آذربايجان‌غربي، اردبيل، کردستان، زنجان و کرمانشاه حضور يافته و تلاش خواهند کرد ضمن بررسي زمينه‌هاي توسعه اين صنعت در غرب و شمال‌غرب کشور، پيرامون ويژگي‌هاي اقتصادي و اجتماعي صنعت نوغانداري، تاثير سياست‌هاي حمايتي بر صنعت نوغانداري، نقش صنايع ابريشم مرتبط با صنعت نوغانداري و موقعيت و ويژگي‌هاي منطقه آزاد تجاري – صنعتي ارس در پيشبرد و توسعه صنعت نوغانداري تبادل افکار کنند.
کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 8 + 8

  آخرین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
  پربازدیدترین اخبار
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.