1403/04/19 - 17 : 20
کد خبر: 50203
تايرا بر مدار سود/ تقسيم سود 500 ريالي سود بين سهام‌داران
احرار: رشد 140 ريالي سود توزيعي تايرا نسبت به سال قبل با برگزاري مجمع‌عمومي عادي ساليانه شرکت تراکتورسازي براي سال مالي 1402 که با حضور اکثريت سهام‌داران بود مقرر شد تايرا 50 تومان معادل 500 ريال سود به‌ازاي هر سهم به سهام‌داران پرداخت کند.

برگزاري مجمع‌عمومي عادي ساليانه شرکت تراکتورسازي براي سال مالي 1402 که با حضور اکثريت سهام‌داران بود مقرر شد تايرا 50 تومان معادل 500 ريال سود به‌ازاي هر سهم به سهام‌داران پرداخت کند.تايرا بر مدار سود 

تقسيم سود 500 ريالي سود بين سهام‌داران 

رشد 140 ريالي سود توزيعي تايرا نسبت به سال قبل 

با برگزاري مجمع‌عمومي عادي ساليانه شرکت تراکتورسازي براي سال مالي 1402 که با حضور اکثريت سهام‌داران بود مقرر شد تايرا 50 تومان معادل 500 ريال سود به‌ازاي هر سهم به سهام‌داران پرداخت کند.

در اين مجمع مديرعامل اين گروه صنعتي گزارشي از فعاليت‌هاي يک‌ساله اين گروه ارائه و از برنامه‌هاي پيش‌بيني شده براي سال مالي جديد سخن گفت و عنوان کرد: توسعه کسب‌وکارهاي نوين و توسعه بازارهاي صادراتي از جمله اهداف مورد تمرکز در مباحث کلان تراکتورسازي ايران است.
مصطفي وحيدزاده با اشاره به راهبُرد خروج از تک‌محصولي و تداوم فعاليت‌ها در بازارهاي جديد به جهت حفظ سود و رضايت سهام‌داران و توسعه بازار محصولات متنوع با عنوان استراتژي 50*50 افزود: در راستاي همين موضوع راه‌اندازي سايتهاي توليد محصولات جديد از جمله خودروهاي تجاري در دستور کار تراکتورسازي قرار گرفت.
وي تأکيد کرد: تا به امروز پيشبرد اين برنامه با نسبت 30 به 70 در حال انجام است به‌طوري که 30 درصد توليدات، سود و... تراکتورسازي مربوط به محصولاتي غير از تراکتور بوده و 70 درصد شامل محصول اصلي يعني تراکتور است.
وحيدزاده پيش‌بيني کرد سال 1405 شاهد محقق‌شدن اين برنامه و رسيدن به هدف توليد 50*50 در تراکتورسازي باشيم.
وي از رويکرد صادرات محور در توسعه بازار نيز دفاع کرد و گفت: در شرايط کنوني کشور و باتوجه‌به نياز ارزي که اقتصاد ايران دارد تراکتورسازي جهت تأمين ارز موردنياز خود و در سطح کلان تأمين بخشي از نياز ارزي کشور، حضور در بازارهاي جهاني را در صدر برنامه‌هاي خود قرار داده و به همين منظور تلاش دارد تا تعداد بازارهاي هدف خود را از 25 کشور کنوني به ارقامي مانند 35 تا 45 کشور افزايش دهد.
اين فعال حوزه صنعت کشور با اذعان به اينکه تايرا با تلاش کارکنان، هيئت مديره و سهام‌داران خود بر مدار رشد و شکوفايي مي‌چرخد تأکيد کرد: اين مدار پيشرفت به مذاق خيلي‌ها خوش نيامده به‌طوري که از سوي برخي از مسئولين نه‌تنها مورد بي‌مهري بلکه سنگ‌اندازي در مسير رشد اين مجموعه صورت‌گرفته و يکي از مصاديق بارز آن قطع تسهيلات مکانيزاسيون براي خريد تراکتور از سوي وزارت جهاد کشاورزي است.
از وقتي مديرعامل تراکتورسازي شدم به يکباره تسهيلات مکانيزاسيون صرفاً براي خريداران تراکتورهاي تراکتورسازي قطع شده است
وحيدزاده در اين باره به سهام‌داران مجموعه تحت مديريتش آمار و ارقامي ارائه کرده و گفت: سال 1399 آخرين سالي بود که توزيع تراکتور توليدي بين کشاورزان به‌واسطه وزارت جهاد کشاورزي انجام شده که در اين سال از مجموعه 18 هزار دستگاه توليدي 17 هزار و 500 دستگاه توسط وزارت جهاد و با تسهيلات مکانيزاسيون فروخته شده اما دقيقاً  از آبان 1400، و روي کار آمدن تيم جديد مديريتي در تراکتورسازي که بر توزيع بي‌واسطه توليداتش بين کشاورزان و به قيمت کف کارخانه تأکيد داشت، تسهيلات مکانيزاسيون براي خريد تراکتور به کشاورزان قطع و از معرفي اين عزيزان به تراکتورسازي خودداري شد.
تسهيلات مکانيزاسيون در حالي براي کشاورزان خريدار تراکتورهاي تراکتورسازي دريغ شده که به‌راحتي براي تراکتورهاي واردات پرداخت مي‌شود
مديرعامل گروه صنعتي تراکتورسازي براي اولين‌بار و در جمع سهام‌دارانش به‌صراحت اعلام کرد: اين تسهيلات صرفاً براي کشاورزاني که خواهان تراکتورهاي توليدي تراکتورسازي ايران هستند داده نمي‌شود و در مقاطع مختلف حتي به تراکتورهاي وارداتي که چندين برابر قيمت محصولات داخلي و تراکتورسازي هستند تسهيلات داده مي‌شود تا مشوقي براي کشاورزان جهت اقبال اين محصولات وارداتي باشند که خوشبختانه و علي‌رغم همه اين جورچين‌ها، کشاورز ايراني همچنان تراکتورهاي توليد تراکتورسازي را بر هر محصول ديگري و تحت هر شرايطي ترجيح مي‌دهد.
وي به اجرايي‌نشدن دستور صريح رئيس‌جمهور شهيد به‌عنوان مصداق ديگري در تلاش براي ممانعت از رشد تراکتورسازي اشاره و گفت: سال گذشته و در جريان سفر شهيد حجت‌الاسلام رئيسي  به تراکتورسازي و انعکاس مشکلات به وجود آمده براي کشاورزان به لحاظ قطع تسهيلات، ايشان با تخصيص اعتبار ويژه 50 هزارميلياردريالي در مرحله اول براي کشاورزان جهت خريد صرفاً تراکتور موافقت و عنوان کردند در مراحل بعد اين رقم افزايش خواهد يافت اما باگذشت بيش از يک سال از اين دستور، مسئولين ذي‌ربط براي اجرايي‌نشدن آن کشاورزان زحمت‌کش را عين توپ فوتبال به هم پاس مي‌دهند.
وي در پايان ابراز اميدواري کرد تراکتورسازي همچنان پله‌هاي رشد و توسعه را طي کند تا در سايه آن هم سهام‌دار، هم کشاورز و هم کارکنان هميشه پاي‌کار آن راضي و خوشنود باشند.
انتهاي پيام/

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 2 + 1

  آخرین اخبار
برخورد با خودروهاي دود زا و فاقد معاينه فني در تبريز تشديد شود
نشست خبري رئيس‌جمهوري برگزار مي‌شود
نصب روزشمار بزرگترين مجموعه تئاتر و سينما در مرکز شهر/ زنگ نمايش «حيدر بابايه سلام» به صدا درآمد
ساماندهي اتباع خارجي در کشور آغاز مي شود
بار ناترازي برق در آذربايجان شرقي بر دوش توليد
طرح توسعه نيروگاه تبريز را با جديت پي گيري مي کنيم
تغيير ساعات کاري ناوگان اتوبوسراني تبريز از شنبه 17 شهريور
پابه‌رکاب شدن دختر دهه هفتادي با کاميونت‌هاي توليد تراکتورسازي
رئيس هيات بوکس آذربايجان شرقي به قتل رسيد
انفجار گاز شهري در تبريز 6 نفر را روانه بيمارستان کرد
  پربازدیدترین اخبار
بار ناترازي برق در آذربايجان شرقي بر دوش توليد
طرح توسعه نيروگاه تبريز را با جديت پي گيري مي کنيم
تغيير ساعات کاري ناوگان اتوبوسراني تبريز از شنبه 17 شهريور
ساماندهي اتباع خارجي در کشور آغاز مي شود
نصب روزشمار بزرگترين مجموعه تئاتر و سينما در مرکز شهر/ زنگ نمايش «حيدر بابايه سلام» به صدا درآمد
نشست خبري رئيس‌جمهوري برگزار مي‌شود
استاندار جديد آذربايجان شرقي زودتر معرفي شود
پروژه تقاطع غيرهمسطح حيدرآباد به پيشرفت 90 درصدي رسيد
برخورد با خودروهاي دود زا و فاقد معاينه فني در تبريز تشديد شود
مهاجم سابق تراکتور در مسير بازگشت به خانه؛ ستاره مغضوب استقلال در راه اصفهان
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.