1403/03/30 - 15 : 38
کد خبر: 50175
بيمارستان شهيد محلاتي تبريز مجددا حائز رتبه درجه يک عالي کشور شد
احرار: رئيس بيمارستان شهيد محلاتي تبريز گفت:  25 درصد بيمارستان هاي درجه ي عالي کشور به بيمارستان هاي سپاه پاسداران تعلق دارد يعني از هشت بيمارستان درجه يک عالي،دو بيمارستان براي سپاه پاسداران است که يکي بيمارستان بقيه الله اعظم شهر تهران و ديگري بيمارستان محلاتي تبريز است.

به گزارش احرار: عليرضا هادي رئيس بيمارستان شهيد محلاتي تبريز امروز در نشست با خبرنگاران در جلسه نشان درجه يک عالي اعتبار بخشي کشور بيان کرد:بيمارستان ،مينياتوري از جامعه و مشکلات موجود در آن به حساب مي آيد.

وي افزود: تمام کارشناسان در سطح جهان به اين نتيجه رسيده اند که کوچکترين و دشوار ترين مديريت در سطح جهان مربوط به اداره بيمارستان است زيرا هر کسي که وارد اين مجموعه مي‌شود دچار بيماري شده و نيازمند بهترين و ايمن ترين خدمات است.

رئيس بيمارستان شهيد محلاتي تبريز با بيان اينکه بيمارستان ها در ابتدا پزشک محور بودند در ادامه افزود: در دهه هاي گذشته بيمارستان ها پزشک محور بودند ولي هم اکنون بيمارمحور(paient  centered ) هستند يعني 

تمامي خدمات براي بيمار است، در واقع مي‌توان گفت بيمارستان بيمار محور الويتش بيمار است و در راستاي خدمت به بيمار، نه منافع شخصي افتتاح مي‌شود. در اين گونه بيمارستان ها  هيچ گونه مسائل اقتصادي مطرح نيست و هر فرد بي بضاعتي که مراجعه مي‌کند ، بدون پاسخ از اين مجموعه خارج نمي‌شود. 

هادي خاطرنشان کرد: طبق اعتباربخشي بيمارستان‌ها که يک کتابچه‌اي با 19 محور دارويي، بستري، تجهيزات،سرپايي  و 110 استاندارد و 505 سنجه و 3 هزار قانون است، بيمارستان‌هاي کل کشور با اين شاخص وارد رنکينگ و طبقه‌بندي مي‌شوند. در طول دو سال بيش از 20  بازرسي از طرف وزارت بهداشت و درمان انجام مي‌شوند که بدون اطلاع قبلي و به صورت شبانه، بازرسي ناگهاني  انجام مي‌شود و نتيجه ارزيابي اينگونه است که 1035 بيمارستان کشور وارد رنکينگ مي‌شوند

. رئيس بيمارستان شهيد محلاتي تبريز گفت:  25 درصد بيمارستان هاي درجه ي عالي کشور به بيمارستان هاي سپاه پاسداران تعلق دارد يعني از هشت بيمارستان درجه يک عالي، دو  بيمارستان براي سپاه پاسداران است که يکي بيمارستان بقيه الله اعظم شهر تهران و ديگري بيمارستان محلاتي تبريز است.

وي در ادامه گفت: بيمارستان شهيد محلاتي از سال 94 عنوان رتبه‌هاي برتر را کسب کرده است و هميشه جزو بيمارستان‌هاي برتر نيروهاي مسلح است. هادي بيان داشت: بيمارستان شهيد محلاتي پکيج بهداشت و درمان است و يک مريض مي‌تواند تمام خدمات موردنياز را بگيرد جتي در بعضي مواقع با ديگر بيمارستان هاي نزديک نيروهاي مسلح مانند الغدير در صورت نياز تعامل داريم و مشکلي از بابت تجهيزات نداريم. 

وي در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد زير ميزي پزشکان بيان کرد:  معضل زيرميزي پزشکان از زمان قديم وجود داشته و گفت: در اين بيمارستان خط‌قرمز ما همين موضوع است و دراين‌رابطه اخراج و تعليق دارد که دراين‌خصوص با 20 پزشک برخورد کرده‌ايم و 4 پزشک لغو قرارداد شده‌اند و ما ??صندوق انتقادات و پيشنهادات را هر ماه بررسي مي‌کنيم تا مشکلي براي مراجعين وجود نداشته باشد. 

دياليز رايگان و شيمي درماني تقريبا رايگان براي بيماران

عليرضا هادي در ادامه بيان کرد: ما در اين بيمارستان 20 تخت براي بيماران دياليزي داريم که به صورت دو شيفت خدمات ارائه مي دهند به بيماران دياليزي و هيچ بيمار دياليزي در اين بيمارستان هزينه‌اي پرداخت نميکند، به‌طوري‌که شايد ماهانه هزينه ميلياردي صورت مي‌گيرد. 

رئيس بيمارستان شهيد محلاتي تبريز افزود: بخش شيمي‌درماني در بيمارستان شهيد محلاتي نيز تقريباً رايگان است. وي افزود: از سال گذشته بخش زايمان بي‌درد در اين بيمارستان راه‌اندازي شده است و بيمارستان ما حامي کودک و مادر است.

  وي يادآور شد: بيمارستان شهيد محلاتي جزو بيمارستان‌هاي نمونه در غربالگري نوزادان است.

رئيس بيمارستان شهيد محلاتي تبريز گفت: تمامي جواب‌دهي پاراکلينيک نيز از طريق پيام کوتاه به بيمار ارسال مي‌شود که مشکل رفت و آمد آنها براي جواب دهي را آسان کرده و موجب رضايتمندي مراجعين شده است.  

هادي اظهار کرد: بيمارستان شهيد محلاتي جزو بيمارستان‌هايي است که در همه بحران‌ها در کنار مردم بوده است؛ و اين امر اختصاص به بيمارستان ما دارد به‌طوري‌که در سنوات گذشته بيش از 23 بيمارستان صحرايي توسط اين بيمارستان در جاهاي مختلف  راه‌اندازي شده است ما در زمان پيک کرونا هم در جلفا حضور داشتيم هم در اردبيل. هادي ادامه داد: هر جا مردم دچار مشکل شود، بيمارستان شهيد محلاتي در کنار مردم حاضر است و همچنين در کاروان‌هاي پياده‌روي اربعين نيز ما کاروان سلامت به منطقه اعزام مي‌کنيم و يک ماه در  منطقه مهران حاضر شديم تا مردم با خيال راحت به زيارت بروند.

وي در پاسخ به سوالات خبرنگاران گفت: سالانه 200 هزار نفر از اين بيمارستان خدمات دريافت مي‌کنند که تعداد خدمات 2 ميليون تا 3 ميليون خدمات است و مي‌توان گفت اين بيمارستان 256 تخته مي باشد و ماهانه بيش از دو هزار عمل جراحي در اين بيمارستان انجام مي‌گيرد و همچنين همکاران شاغل در اين بيمارستان مداوم در حال آموزش هستند.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 6 + 5

  آخرین اخبار
مجتمع مس سونگون، بهره بردار نمونه معدني شد
نقش شهرداري تبريز در افزايش شور و نشاط اجتماعي
شناسايي و جمع آوري 1163 انشعاب غيرمجاز برق در تبريز
اجراي پروژه هاي مسيرگشايي تبريز در اولويت است
بازگشت «هادي» به شوراي تبريز پس از کشمکش‌ها
دولت مصمم است امور را به بخش خصوصي واگذار کند
عرضه 400 عنوان کتاب حوزه ايثار و شهادت در نمايشگاه دستاوردهاي دفاع مقدس آذربايجان‌شرقي
سارق زورگير سابقه‌ دار در تبريز دستگير شد
آذربايجان شرقي رتبه سوم رشد منابع کشور را کسب کرد / رشد 200 درصدي تسهيلات پرداختي در استان
سوغات سه امتيازي سر‌خ‌پوشان از تبار لرستان
  پربازدیدترین اخبار
آذربايجان شرقي رتبه سوم رشد منابع کشور را کسب کرد / رشد 200 درصدي تسهيلات پرداختي در استان
سارق زورگير سابقه‌ دار در تبريز دستگير شد
کمبود نيروي انساني مهم‌ترين چالش آتش نشاني تبريز
اجراي پروژه هاي مسيرگشايي تبريز در اولويت است
شناسايي و جمع آوري 1163 انشعاب غيرمجاز برق در تبريز
نقش شهرداري تبريز در افزايش شور و نشاط اجتماعي
مجتمع مس سونگون، بهره بردار نمونه معدني شد
عرضه 400 عنوان کتاب حوزه ايثار و شهادت در نمايشگاه دستاوردهاي دفاع مقدس آذربايجان‌شرقي
بازگشت «هادي» به شوراي تبريز پس از کشمکش‌ها
دولت مصمم است امور را به بخش خصوصي واگذار کند
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.