1403/03/21 - 13 : 49
کد خبر: 50148
رئيس پليس آگاهي استان:
سارق 20 ميلياردي خودرو در تبريز بازداشت شد
احرار: رئيس پليس آگاهي استان آذربايجان شرقي از دستگيري سارق حرفه‌اي و سابقه‌دار خودرو و کشف ? فقره سرقت به ارزش 20 ميليارد ريال در تبريز خبر داد.

سرهنگ محمدتقي سلطاني در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد: در پي افزايش وقوع سرقت خودرو که موجب ايجاد نارضايتي در بين شهروندان شده بود، موضوع شناسايي و دستگيري سارقين به صورت ويژه در دستورکار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پليس آگاهي استان قرار گرفت.

وي در ادامه افزود: پس از وصول پرونده سرقت خودروهاي پرايد به پليس آگاهي استان، با حضور در صحنه‌هاي جرم و بررسي شيوه و شگردهاي مجرمين تحقيقات ميداني موفق به شناسايي هويت اصلي متهم شدند.

وي ادامه داد: کاراگاهان پس از اقدامات گسترده فني و اطلاعاتي موفق به شناسايي محل اختفاء متهم شده و با اخذ مجوز از مرجع قضايي طي يک عمليات منسجم پليسي اقدام به دستگير متهم و دلالت وي به مقر پليس آگاهي شد.

رئيس پليس آگاهي استان آذربايجان شرقي مطرح کرد: هر چند متهم در ابتدا منکر بزه‌هاي ارتکابي بوده و ليکن پس از ارائه دلايل و مدارک مستند و مستدل در بازجويي‌هاي فني و تخصصي به ناچار لب به اعتراف گشوده و به سرقت پنج فقره خودروي پرايد اعتراف کرد و با راهنمايي متهم، مالخر اموال مسروقه که داراي سوابق کيفري متعدد بوده شناسايي و دستگير شد.

وي با اشاره به اينکه خودروهاي سرقتي نيز کشف و پس از طي فرايند قانوني تحويل مالباختگان داده شد، بيان کرد: متهم پس از بازسازي سرقت‌ها به مراجع قضايي تحويل و با صدور قرار تامين متناسب روانه زندان شد.

کلاهبرداري 2 ميليارد ريالي در پي دانلود همراه بانک جعلي در آذربايجان شرقي

رئيس پليس فتا استان آذربايجان شرقي از عودت 2 ميليارد ريال به حساب شهروندي خبر داد که با کليک بر روي لينکي، اقدام به نصب همراه بانک جعلي کرده بود.

سرهنگ اکبر محمدجعفري در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با مراجعه يکي از شهروندان به پليس فتا استان و با ارائه شکوائيه، عنوان نمودند که از حساب بانکي‌شان برداشت غيرمجاز صورت گرفته است.

وي تشريح کرد: در بررسي‌هاي اوليه مشخص شد، شاکي در فضاي مجازي به دنبال دانلود و نصب همراه بانک يکي از بانک‌ها بوده که با کليک بر روي لينک جعلي، نرم‌افزار مخرب را بر روي تلفن همراه خود نصب‌ کرده و بدين صورت مبلغ ? ميليارد ريال از حساب وي برداشت مي‌شود.

وي بيان کرد: در راستاي احقاق حق اين شهروند بزه ديده، کارشناسان پليس فتا بلافاصله موضوع را در دستورکار خود قرار داده و در سريع‌ترين زمان ممکن و پس از هماهنگي با مقام قضائي و با بهره‌گيري از روش‌هاي علمي و تخصصي اقدامات لازم را در اين خصوص انجام دادند.

رئيس پليس فتا استان آذربايجان شرقي در ادامه از عودت وجه به حساب شاکي خبر داد و گفت: کارشناسان پليس فتا بعد از طي روال قانوني، تمامي مبلغ برداشتي به حساب شاکي عودت داده شد و پرونده جهت ادامه رسيدگي به مراجع قضائي ارسال شد.

وي تاکيد کرد: کاربران براي دانلود و نصب همراه بانک مورد نياز خود صرفا از سايت رسمي بانک مربوطه اقدام کرده و علاوه بر اينکه برنامه‌هاي کاربردي را از مارکت‌هاي نرم‌افزاري معتبر دريافت مي‌کنند، حتما از صحت آدرس وارد شده در هنگام جستجو در مرورگرها اطمينان حاصل کنند.

وي در پايان خاطرنشان کرد: هموطنان در صورتي که با موارد مجرمانه و مشکوک مواجهه شدند مراتب را از طريق شماره 096380 به مرکز فوريت‌هاي سايبري پليس فتا گزارش کنند.

 

کشف انبار لوازم آرايشي و بهداشتي قاچاق در تبريز

فرمانده انتظامي استان آذربايجان شرقي از کشف انبار لوازم آرايشي و بهداشتي قاچاق به تعداد 2 هزار و 390 عدد به ارزش 10 ميليارد ريال خبر داد.

سردار علي محمدي در گفت‌وگو با خبرنگاران مطرح کرد: در پي کسب خبري مبني بر دپوي لوازم آرايشي و بهداشتي قاچاق در سطح شهرستان تبريز، موضوع بلافاصله در دستورکار ماموران پليس امنيت اقتصادي قرار گرفت.

وي در ادامه افزود: ماموران پس از هماهنگي با مرجع قضائي به محل مراجعه و پس از شناسايي از محل تعداد ? هزار و ??? عدد انواع لوازم آرايشي و بهداشتي قاچاق فاقد مجوز توقيف که طبق نظر کارشناسان ارزش کالاها ?? ميليارد ريال برآورد شده است، کشف شد.

وي با بيان اينکه در اين خصوص پرونده‌اي تشکيل و تعداد يک نفر متهم تحويل مراجع قضايي شد، تشريح کرد: پديده قاچاق علاوه بر ضربه زدن به اقتصاد کشور زمينه‌ساز جرائم ديگري در سطح جامعه است که مقابله با آن از اولويت‌هاي اصلي پليس به شمار مي رود.

فرمانده انتظامي استان آذربايجان شرقي بيان کرد: شهروندان در صورت مشاهده موضوعات مشابه سريعا به شماره تلفن 096300 سامانه خبري پليس امنيت اقتصادي و ??? مرکز فوريت‌هاي پليس اطلاع دهند.

 

دستگيري سارق خانه باغ‌ها و مالخر در ملکان

فرمانده انتظامي شهرستان ملکان از دستگيري سارق حرفه‌اي خانه باغ‌هاي شهرستان ملکان با اعتراف به ?? فقره سرقت و دستگيري مالخر و کشف اموال مسروقه خبر داد.

سرهنگ عادل وليزاده در تشريح جزئيات اين خبر بيان کرد: در پي وقوع چند فقره سرقت از خانه باغ‌هاي اطراف شهرستان، موضوع به صورت ويژه در دستورکار پليس قرار گرفت.

وي افزود: ماموارن پليس آگاهي پس از انجام اقدامات پليسي، يک سارق سابقه‌دار را در اين خصوص شناسايي و با هماهگي قضايي در عمليات غافلگيرانه دستگير کردند.

وي مطرح کرد: اين سارق در مواجهه با اسناد و مدارک موجود به 19 فقره سرقت اقلام و وسايل خانه باغ اعتراف کرد.

به گزارش ايسنا، به نقل از پايگاه اطلاع رساني پليس استان آذربايجان شرقي، فرمانده انتظامي شهرستان ملکان با اشاره به دستگيري يک نفر مالخر، کشف مقاديري اموال مسروقه در اين خصوص، تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني و معرفي متهمان به مراجع قضائي از شهروندان خواست: براي پيشگيري از سرقت به طور مستمر از خانه باغ‌ها سرکشي کنند و ضمن گماردن نگهبان از دوربين‌هاي مداربسته، حفاظ و قفل‌هاي مناسب استفاده کنند.

انتهاي پيام

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 5 + 5

  آخرین اخبار
برخورد با خودروهاي دود زا و فاقد معاينه فني در تبريز تشديد شود
نشست خبري رئيس‌جمهوري برگزار مي‌شود
نصب روزشمار بزرگترين مجموعه تئاتر و سينما در مرکز شهر/ زنگ نمايش «حيدر بابايه سلام» به صدا درآمد
ساماندهي اتباع خارجي در کشور آغاز مي شود
بار ناترازي برق در آذربايجان شرقي بر دوش توليد
طرح توسعه نيروگاه تبريز را با جديت پي گيري مي کنيم
تغيير ساعات کاري ناوگان اتوبوسراني تبريز از شنبه 17 شهريور
پابه‌رکاب شدن دختر دهه هفتادي با کاميونت‌هاي توليد تراکتورسازي
رئيس هيات بوکس آذربايجان شرقي به قتل رسيد
انفجار گاز شهري در تبريز 6 نفر را روانه بيمارستان کرد
  پربازدیدترین اخبار
بار ناترازي برق در آذربايجان شرقي بر دوش توليد
طرح توسعه نيروگاه تبريز را با جديت پي گيري مي کنيم
تغيير ساعات کاري ناوگان اتوبوسراني تبريز از شنبه 17 شهريور
ساماندهي اتباع خارجي در کشور آغاز مي شود
نصب روزشمار بزرگترين مجموعه تئاتر و سينما در مرکز شهر/ زنگ نمايش «حيدر بابايه سلام» به صدا درآمد
نشست خبري رئيس‌جمهوري برگزار مي‌شود
استاندار جديد آذربايجان شرقي زودتر معرفي شود
پروژه تقاطع غيرهمسطح حيدرآباد به پيشرفت 90 درصدي رسيد
برخورد با خودروهاي دود زا و فاقد معاينه فني در تبريز تشديد شود
مهاجم سابق تراکتور در مسير بازگشت به خانه؛ ستاره مغضوب استقلال در راه اصفهان
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.