1391/12/13 - 09 : 54
کد خبر: 456
امام جمعه موقت تهران:
استقامت ملت ايران غرب را وادار به عقب‌نشيني کرد
امام جمعه موقت تهران گفت: استقامت ملت ايران در برابر فشارهاي اقتصادي و حضور گسترده در راهپيمايي 22 بهمن، غرب را وادار به عقب نشيني در مقابل فعاليت‌هاي صلح آميز هسته‌اي نظام اسلامي کرد.
به گزارش احرارنيوز، حجت‌الاسلام والمسلمين کاظم صديقي ‌ در يادواره شهداي آموزشگاه درجه‌داري سپاه پاسداران سيد الشهدا(ع) تبريز با اشاره به مذاکرات 1+5 در قزاقستان اظهار کرد: با وجود اينکه غربي‌ها اين بار در مقابل اين نرمش نشان دادند اما بايد بدانند مواضع ايران ثابت و تزلزل ناپذير است و بهتر است به منطق روي آورند.
 
وي با بيان اينکه در زمان غيبت امام زمان (عج) ولي‌فقيه جانشين ايشان است اظهار داشت: در زمان غيبت امام زمان (عج) اجراي دستورات و فرامين ولي‌فقيه جزو واجبات عيني محسوب مي‌شود.
 
استاد حوزه علميه قم، مکتب حقه تشيع را مکتبي داراي پشتوانه وحي روايي و عقلاني دانست و خطاب به جمع حاضر گفت: مکتب حقه تشيع مکتبي الهي و داراي پشتوانه وحي و عقل است که تمام دستوراتش ريشه‌دار و خدشه‌ناپذير است.
 
وي خاطر نشان کرد: خودسازي در عرصه جهاد اقتصادي، فرهنگي، سياسي، نظامي از واقعيت‌هاي مکتب انتظار است و هرگونه اقدام در جهت سازندگي ايران اسلامي در راستاي زمينه سازي ظهور حضرت مهدي (عج) است.
 
امام جمعه موقت تهران به ارزش شهادت اشاره کرد و افزود: شهادت از اسرار الهي بوده که کسي نمي تواند مقام شهيد را ببيند يا تصور کند و يا رتبه يا مقام شهيد را بين کند.
 
صديقي مقام شهيد را مقامي الهي دانست و گفت: مقام شهيد همان مقام آزادگي از تمام قيد و محدوديت‌هاست و  شهيد از قيد زمان و مکان آزاد شده است و زمين و زمان در محضر شهيد است. بنابراين درک مقام شهيد براي هر کس مقدور نيست.
 
وي خاطرنشان کرد: نسل امروز بايد با الگو گرفتن از شهدا علاوه بر اينکه ادامه‌دهنده راه آنها باشند بايد اهداف و آرمان‌هاي آنان را نيز پاسداري و حراست کنند.
 
صديقي ادامه داد: رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس جانانه در برابر دشمن تا بن دندان مسلح ايستادگي کردند و اجازه ندادند که ذره‌اي از خاک کشور به دست بيگانگان بيفتد.
 
امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنان خود با اشاره به توسعه و پيشرفت امروز کشور افزود: توسعه و رشد همه‌جانبه امروز در کشور مرهون رشادت‌ها و از خودگذشتگي‌هاي رزمندگاني است که در دوران هشت سال دفاع مقدس بدون هيچ چشم‌داشتي و تنها براي دفاع از کشور در جبهه‌ها حاضر شده و اسلحه به دست گرفته و با دشمن به نبرد پرداختند.
 
امام جمعه موقت تهران ضمن بزرگداشت ياد و خاطره شهداي والامقام ايران اسلامي گفت: شهيدان قافله‌سالاران عزت و آزادگي ما هستند.
 
وي اظهار داشت: اگر ما يک لحظه از راه آسماني آنها غفلت کنيم آن وقت تا ابد حسرت عزت و آزادگي به دست آمده از دلاورمردي‌هاي آنها را خواهيم خورد.
 
امام جمعه موقت تهران تصريح کرد: رسالت عصر حاضر همه ما حفظ فرهنگ شهادت است و بايد بدانيم که راه حل بسياري از معضلات اجتماعي، سياسي، فرهنگي و اقتصادي ترويج اين فرهنگ است.
 
وي فرهنگ شهادت بايد زيرساخت و سياست کلي مراکز فرهنگي کشور باشد و در اين عرصه تنها ياد شهدا کافي نيست بلکه بايد زندگي، افکار و انديشه‌هاي آن بزرگواران بررسي شده و سينه به سينه براي نسل‌هاي آينده نقل و به يادگار گذاشته شود.
 
صديقي با اشاره به مسئوليت همگان در قبال شهدا تصريح کرد: ادامه راه شهيدان و ترويج فرهنگ شهادت و آرمان‌هاي شهدا وظيفه امروز تمام ملت ايران و مسئولان است.
 
امام جمعه موقت تهران به انتخابات رياست جمهوري سال 92 اشاره کرد و گفت: با بصيرت کامل و تبعيت محض از مقام عظماي ولايت انتخابات پرشکوه و دشمن‌شکني داشته باشيم.
کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام: 
پست الکترونیک:
نظر : 
سوال امنیتی : 
? 5 + 4

  آخرین اخبار
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
اجراي 31 رشته مسيرگشايي با 20 کيلومتر طول در تبريز
واژگوني مرگبار اتوبوس در گردنه حيران
  پربازدیدترین اخبار
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
ورود سامانه بارشي جديد به کشور از روز جمعه تا دوشنبه
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.