احرار: مديرعامل سازمان مديريت و مهندسي شبکه حمل و نقل شهرداري تبريز، دلايل ترافيک سنگين اين روزهاي شهر را تشريح کرد.
محبوب عبدالله پور در گفتوگو با خبرنگاران در تشريح دليل تشديد ترافيک سنگين در شهر، اظهار کرد: پروژههاي عمراني که اغلب براي بحث ترافيک در حال اجرا هستند، يکي از اين دلايل است زيرا ايمني و امنيت و جان شهروندان براي ما در اولويت قرار داشته و پروژههاي عمراني ترافيکي با حفظ امنيت شهروندان اجرا ميشود.
به گزارش ايسنا، وي افزود: بر اساس اعلام پليس راهور در خصوص وجود مشکلاتي در اتوبان پاسداران، اتوبان کسايي، جاده سنتو و کمربندي مياني شهر تبريز که جزو شريانهاي اصلي بوده و منجر به بروز حوادث ناگوار ميشود نيز پروژههاي بهبود زيرساختها در دستورکار قرار گرفته که اين امر به خاطر عملياتهاي عمراني و اجرايي باعث تشديد ترافيک شده است.
وي خاطرنشان کرد: يکي از علل ديگر نيز به افزايش تعداد خودروي شهر مربوط است، به طوري که در 1394 تعداد 400 هزار دستگاه خودروي شخصي در تبريز تردد ميکرد که اين رقم امروز به 850 هزار دستگاه خودرو رسيده است. از سويي نيز تبريز، تنها کلانشهري است که در دوران کرونا، تمام اتوبوسهايش از مدار خارج شد و اکنون تعداد 350 اتوبوس توسط مديريت جديد براي شهر تهيه شده است.
عبدالله پور تاکيد کرد: کارشناسان ترافيک نيز سالهاي قبل گوشزد ميکردند که تبريز به خاطر نبود اتوبوس در دوران پساکرونا با بحران مسافر رو به رو ميشود؛ همچنين ورود روزانه ??? هزار خودرو به شهر، توسعه عمودي تبريز و پايين بودن سطح معابر به طوري که سطح معابر تبريز، يک سوم تهران است، از ديگر دلايل تشديد ترافيک شهر تبريز تلقي ميشود.
وي با اشاره به کمبود نيروي انساني پليس و ناوگان موتوري براي اعمال قانون، گفت: هفته آينده به استناد ماده 108 نيز تعداد 10 خودروي مجهز به دوربين و 10 موتورسيکلت براي مراجعه سريع به تصادفات داخل شهري و مديريت ترافيک به همراه 10 جرثقيل خودرويي براي تجهيز ناوگان موتوري تحويل پليس راهور ميشود.
وي، نبود مطالعات طرح جامع ترافيک شهر در زمينههاي مختلفي چون ساماندهي اتوبوسراني، حمل و نقل ريلي و ... را از دلايل اصلي مشکلات تشديد ترافيک امروز شهر عنوان کرد.
انتهاي پيام