1402/08/28 - 18 : 18
کد خبر: 44453
تصويب لايحه شهرداري تبريز براي حمايت از کارگران فضاي سبز
احرار: لايحه شهرداري تبريز مبني بر تجويز اصلاح قيمت برخي آيتم‌هاي اجرايي دفترچه فهرست بهاي احداث و نگهداري فضاي سبز سال‌ جاري شهرداري تبريز به تصويب رسيد.

اعضاي شوراي اسلامي شهر تبريز در يکصد و شصتمين جلسه خود به بررسي لايحه شهرداري مبني بر تجويز اصلاح قيمت برخي از آيتم‌هاي اجرايي دفترچه فهرست بها احداث و نگهداري فضاي سبز سال‌جاري پرداختند.

شهردار تبريز با بيان اينکه در گذشته کارگران حداقل حقوق را نيز دريافت نمي‌کردند و بعضي موارد نيز بيمه کارگران توسط پيمانکاران کامل واريز نمي‌شد، تصريح کرد: قبل از ساماندهي برخي از کارگران تنها سه ميليون تومان دريافتني داشتند و برخي از پيمانکاران حق و حقوق کارگران را کاهش مي‌دادند.

هوشيار با بيان اينکه 95 درصد مبلغ اين لايحه شهرداري به معيشت کارگران و کارشناسان مرتبط است، خاطرنشان کرد: کارشناسي که در گذشته سه ميليون تومان دريافتي داشت در حال حاضر حدود 19 ميليون تومان حقوق دريافت مي‌کند.

وي با اشاره به اينکه قرارداد شهرداري با شرکت مربوطه حجمي بوده و براي پرداخت اضافه کاري نياز به اصلاح وجود دارد، در ادامه با تشريح اقدامات موفق شهرداري در حوزه فضاي سبز شهري گفت: برنامه‌هاي متنوعي براي توسعه فضاي سبزي انجام شده و در اين زمينه، براي اولين بار چاه جذبي حفر شده است به طوري که با تامين آب، توسعه 100 هکتاري در آرپادره سي آغاز شده است. همچنين ?? هکتار در عينالي و ?? هکتار نيز در باغات لاله براي توسعه فضاي سبز، تملک شده است.

هوشيار با اشاره به اينکه چند آيتم در دفترچه پيش‌بيني نشده است، افزود: يکي از اين آيتم‌ها اضافه کاري کارکنان است و در اين لايحه از شوراي اسلامي شهر مي‌خواهيم اضافه کار کارکنان در چارچوب مبلغ پيمان افزايش يابد.

رييس کميسيون برنامه و بودجه شوراي اسلامي شهر نيز با اشاره به مصوبه ارديبهشت ماه شورا مبني بر انعقاد قرارداد يک ساله نگهداري فضاي سبز به مبلغ 503 ميليارد تومان اظهار کرد: آبان سال جاري نيز شهرداري لايحه‌اي مبني بر اصلاح اين پيمان در سه آيتم، پرداختي به کارگران، کارشناسان فضاي سبز و بحث آب و خريداري تانکر آب به شورا ارائه کرده است.

عليرضا نواي باغبان با بيان اينکه کميته فني اقدام به اصلاح اين آيتم‌ها کرده است، افزود: اين اصلاحيه مي‌توانست در فهرست بها پيش‌بيني شده و نيازمند مصوبه شورا نباشد ولي چون اين لايحه به نفع کارگران است، نظر کميسيون برنامه و بودجه شورا اين است که با حفظ سقف قرارداد اين اصلاحيه انجام شود.

رئيس کميسيون خدمات شهري و محيط زيست شوراي اسلامي شهر تبريز نيز در اين باره گفت: لايحه شهرداري در کميسيون خدمات و محيط زيست نيز پس از بررسي سابقه به تصويب رسيده است.

احد صادقي با بيان اينکه سال گذشته نيز تعديل انجام گرفته و ?? ميليارد تومان دفترچه فهرست بهاي احداث و نگهداري فضاي سبز افزايش يافته بود، افزود: امسال نيز رقم افزايش نزديک به ?? ميليارد تومان است.

وي با اشاره مورد سوم اصلاحيه ادامه داد: با همت جدي شورا و شهرداري مي‌توان تبريز را از شر اين تانکرهاي آبياري خلاص کرد. اميدواريم با افزايش بودجه شبکه آب خام تبريز در سال آتي بتوانيم اين مسئله را رفع کنيم.

همچنين رئيس کميسيون ورزش و جوانان شوراي اسلامي شهر تبريز با اشاره به اينکه طرح ساماندهي کارگران توسط شورا به شهرداري ارائه شده بود، اظهار کرد: شهرداري نيز با تشکيل شرکت تدبيرانديش اقدام به ساماندهي نيروي انساني فضاي سبز کرد.

پرويز هادي با بيان اينکه در گذشته صدها مورد شکايت کارگري از پيمانکاران وجود داشت، افزود: بايد از عملکرد خوب شهرداري دفاع کرد چرا که مزاياي شرکت طرف قرارداد کنوني از معايب آن بيشتر است و اين شرکت ماشين آلات نيز خريداري مي‌کند.

وي ساماندهي نيروي انساني در سال نخست فعاليت شوراي ششم را اقدامي مهم دانست و گفت: امروز اقدامات مطلوبي در شهر انجام مي‌شود به طوري که امسال هزار ميليارد تومان در حوزه ورزش هزينه خواهد شد و ?? هزار ميليارد بودجه عمراني شهر در اين وضعيت اقتصادي تخصيص يافته و تا پايان سال ?? پروژه ورزشي در شهر افتتاح مي‌شود.

روح الله رشيدي، رئيس کميسيون عمران، حمل و نقل و ترافيک شهري نيز در اين باره تصريح کرد: يکي از اقدامات مثبت شوراي ششم ساماندهي نيروي انساني است. اعضاي شوراي اسلامي شهر در حوزه رفع تبعيض و افزايش حقوق و مزاياي کارکنان توافق داشتند. فتواي اصلي اين لايحه، حقوق کارگران و کارشناسان و رانندگان تانکرهاي آب است.

حکيمه غفوري ديگر عضو شوراي اسلامي شهر تبريز نيز در اين رابطه اظهار کرد: دغدغه همه ما عدم تضييع حق و حقوق کارگران است.

شهرام دبيري رئيس شوراي اسلامي شهر تبريز نيز با بيان اينکه فلسفه تاسيس اين شرکت پيمانکار، بيشتر براي مشارکت کارگران و کارکنان و افزايش انگيزه و تضمين شغلي آنها بود، خاطرنشان کرد: نوع قرارداد کارگران و پرداخت‌هاي يکسان از موضوعات مهم در عدالت پرداختي است.

ب، در نهايت تغيير و جابجايي آيتم در سقف قرارداد و در مدت زمان قرارداد و با لحاظ ساير مفاد قرارداد به تصويب اکثريت اعضاي شوراي اسلامي شهر رسيد.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 3 + 1

  آخرین اخبار
نتايج قطعي انتخابات در حوزه تبريز، آذرشهر و اسکو مشخص شد
فعاليت مدارس سه حوزه انتخابيه آذربايجان شرقي، فردا با 2 ساعت تاخير
نبايد نسبت به تعيين سرنوشت خود بي تفاوت باشيم
حماسه حضور در انتخابات امروز تکميل مي شود؛ تبريزي‌ها با شور و شوق پاي صندوق‌هاي راي آمده‌اند
ورزش و سلامتي کارکنان
توسعه فضاهاي تفريحي تبريز با احداث شهربازي‌هاي جديد
خطوط توليد تراکتورهاي ايراني در خارج از کشور به چهار خط افزايش مي يابد
77کانون تخصصي خواهران در مساجد آذربايجان‌شرقي فعال است
آخرين زمان ثبت‌نام نمايندگان نامزدها در سامانه «داوطلب»/ اين مهلت تمديد نخواهد شد
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
  پربازدیدترین اخبار
خطوط توليد تراکتورهاي ايراني در خارج از کشور به چهار خط افزايش مي يابد
77کانون تخصصي خواهران در مساجد آذربايجان‌شرقي فعال است
ورزش و سلامتي کارکنان
توسعه فضاهاي تفريحي تبريز با احداث شهربازي‌هاي جديد
حماسه حضور در انتخابات امروز تکميل مي شود؛ تبريزي‌ها با شور و شوق پاي صندوق‌هاي راي آمده‌اند
نبايد نسبت به تعيين سرنوشت خود بي تفاوت باشيم
فعاليت مدارس سه حوزه انتخابيه آذربايجان شرقي، فردا با 2 ساعت تاخير
خدمت به مردم افتخاري براي قرارگاه پيشرفت و اباداني
اصحاب فرهنگ و هنر پاي کار انقلاب هستند
نتايج قطعي انتخابات در حوزه تبريز، آذرشهر و اسکو مشخص شد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.