1402/08/25 - 17 : 45
کد خبر: 44438
شهردار تبريز تاکيد کرد؛
احصاي ظرفيت‌هاي سرمايه‌گذاري مناطق دهگانه تبريز
احرار: شهردار تبريز گفت: احصاء ظرفيت‌هاي سرمايه گذاري به تفکيک مناطق دهگانه، دستيابي به الگوي علمي و کاربردي براي تهيه بسته‌هاي سرمايه‌گذاري را تسهيل و تسريع مي‌کند.

يعقوب هوشيار در جلسه مديران شهرداري تبريز با اشاره به برگزاري همايش بين المللي سرمايه‌گذاري در اواخر ارديبهشت ماه سال آينده افزود: ضرورت دارد مناطق دهگانه با توجه به ظرفيت‌هاي موجود منطقه در کمترين زمان بسته‌هاي پيشنهادي خود را به سرمايه‌گذاران ارائه کنند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود بر اهميت توسعه متوازن و پايدار شهري و ضرورت تشديد تقابل با سازه‌هاي غير مجاز و جمع آوري متکديان تاکيد کرد و گفت: شهرداري‌هاي مناطق دهگانه بايد با ورود به فازهاي تقنيني و تقويت همکاري‌هاي بين بخشي جلوگيري از اين پديده‌هاي شهري را تشديد کنند.

هوشيار ادامه داد: برقراري مکاتبات اداري شهرداري‌هاي مناطق با شرکت‌هاي خدمات رسان دولتي مانند آب و فاضلاب، برق، گاز و مخابرات همزمان با صدور مجوز پروانه‌هاي ساختماني منجر به ارائه آگاهانه خدمات شرکت‌هاي خدمات رسان دولتي و همچنين تسهيل روند قانوني و اجراي احکام تخريب سازه‌هاي بدون مجوز توسط شهرداري مي‌شود.

وي در اين جلسه خواستار تسريع روند اجراي احکام تخريب ساخت و سازهاي کلان غير مجاز در سطح شهر از سوي معاونت خدمات شهري، مناطق دهگانه و اداره کل حقوقي شهرداري تبريز شد.

شهردار تبريز همچنين به جمع آوري متکديان متجاهر اشاره کرد و گفت: تبريز برند شهر بدون گدا را بر دوش مي‌کشد و با ورود متکديان از ساير استان‌ها و کشورهاي همسايه اين برند به مخاطره افتاده است و لازم است معاونت‌هاي خدمات شهري متکديان را از ميادين و معابر شهر جمع آوري کنند.

وي بر جمع آوري و ساماندهي وانت بارها تاکيد کرد و با بيان اينکه تجربه ثابت کرده در شهر تبريز پس از اجراي مقابله با وانت بارها حجم ترافيک شهر 22 درصد کاهش پيدا مي‌کند، گفت: معاونت خدمات شهري و شهرداري‌هاي مناطق دهگانه نسبت به ساماندهي و جمع آوري وانت بارها بيش از پيش فعال شوند.

شهردار تبريز در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينکه روند اجراي تدوين برنامه و بودجه سال آينده آغاز شده است تصريح کرد: رويکرد اصلي بودجه سال 1403 ناحيه و محله محور است و بر مبناي تقويت و توسعه کاربردي زيرساخت محله‌هاي سطح شهر با لحاظ پيوست‌هاي فرهنگي، ورزشي، فضاي سبز، خدمات شهري و مديريت بحران تدوين مي‌شود و قرار است در اين راستا مشکلات اساسي تمامي محله‌هاي تبريز احصاء شود.

هوشيار همچنين خاطرنشان کرد: شهر تبريز با توجه به اجراي موفقيت آميز حذف نمک و اجراي محلول پاشي در فصل زمستان به الگويي موفق در کشور تبديل شده است.

وي با بيان اينکه طبق پيش بيني امسال حجم بارندگي زياد خواهد بود اضافه کرد: شهرداري‌هاي مناطق با بررسي نقاط ضعف گذشته در بهترين حالت آماده اجراي عمليات مقابله با تبعات احتمالي بارش‌هاي فصلي به ويژه اجراي عمليات محلول پاشي کوچه‌هاي سطح شهر تبريز باشند.

هوشيار با بيان اينکه در روزهاي اخير اکثر کلان شهرهاي کشور وضعيت آب هوايي آلاينده‌اي را تجربه مي‌کنند، اعلام کرد: تبريز تنها کلانشهر کشور است که از ابتداي سال آلودگي هوا را شاهد نبوده است و در اين زمينه اقدامات زيست محيطي شهرداري در خصوص پاکيزگي هواي تبريز نقش بيشتري داشت.

شهردار تبريز ادامه داد: توسعه حمل و نقل عمومي مانند خريد تاکسي و اتوبوس‌هاي جديد به ويژه حذف نمک نقش بسزايي در تحقق اهداف و برنامه‌هاي راهبردي عملياتي شهرداري تبريز دارد.

وي با اشاره به عدم استفاده از 50 تن نمک در اجراي طرح زمستاني سال گذشته شهرداري تبريز اعلام کرد: سالانه در فصل سرما به ازاي هر شهروند 25 کيلو گرم نمک براي جلوگيري از انجماد معابر تبريز استفاده مي‌شد که در دوره مديريت شهري جديد اين ميزان حذف شده است.

هوشيار عنوان کرد: استفاده از روش‌هاي جايگزين و بهره‌مندي از دستاوردهاي شرکت‌هاي دانش بنيان کشور موجب شده شهرداري تبريز در پيشبرد اقدامات خود موفق عمل کند.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 9 + 1

  آخرین اخبار
نتايج قطعي انتخابات در حوزه تبريز، آذرشهر و اسکو مشخص شد
فعاليت مدارس سه حوزه انتخابيه آذربايجان شرقي، فردا با 2 ساعت تاخير
نبايد نسبت به تعيين سرنوشت خود بي تفاوت باشيم
حماسه حضور در انتخابات امروز تکميل مي شود؛ تبريزي‌ها با شور و شوق پاي صندوق‌هاي راي آمده‌اند
ورزش و سلامتي کارکنان
توسعه فضاهاي تفريحي تبريز با احداث شهربازي‌هاي جديد
خطوط توليد تراکتورهاي ايراني در خارج از کشور به چهار خط افزايش مي يابد
77کانون تخصصي خواهران در مساجد آذربايجان‌شرقي فعال است
آخرين زمان ثبت‌نام نمايندگان نامزدها در سامانه «داوطلب»/ اين مهلت تمديد نخواهد شد
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
  پربازدیدترین اخبار
خطوط توليد تراکتورهاي ايراني در خارج از کشور به چهار خط افزايش مي يابد
77کانون تخصصي خواهران در مساجد آذربايجان‌شرقي فعال است
ورزش و سلامتي کارکنان
توسعه فضاهاي تفريحي تبريز با احداث شهربازي‌هاي جديد
حماسه حضور در انتخابات امروز تکميل مي شود؛ تبريزي‌ها با شور و شوق پاي صندوق‌هاي راي آمده‌اند
فعاليت مدارس سه حوزه انتخابيه آذربايجان شرقي، فردا با 2 ساعت تاخير
نبايد نسبت به تعيين سرنوشت خود بي تفاوت باشيم
خدمت به مردم افتخاري براي قرارگاه پيشرفت و اباداني
نتايج قطعي انتخابات در حوزه تبريز، آذرشهر و اسکو مشخص شد
اصحاب فرهنگ و هنر پاي کار انقلاب هستند
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.