احرار: شهردار تبريز در بازديد از ايستگاه هاي فاز اول خط ? قطار شهري از نصب روزشمار اتمام پروژه بازديد و بر لزوم تسريع و بازنگري در کاهش زمانبندي اتمام اين ايستگاهها تاکيد کرد.
يعقوب هوشيار در جريان بازديد از ايستگاه هاي فاز اول خط دو از نصب روز شمار اتمام پروژه بازديد و بر لزوم تسريع و بازنگري در کاهش زمانبندي اتمام اين ايستگاهها تاکيد کرد.
شهردار تبريز ضمن روند مطلوب فرآيند اجرا براساس برنامهريزيهاي گذشته تاکيدکرد: با وجود پيشبرد عمليات اجرايي در خط يک و دو بر اساس زمانبندي، تذکرات لازم نيز به عوامل اجرايي براي بررسي روند موجود و نيل به اهداف متصور در پروژه خط دو داده شد تا در هفتههاي آتي با آناليز همه جانبه بتوانيم راههاي کاهش زمانبندي و تسريع عمليات اجرايي را مورد توجه قرارد هيم.
وي افزود: نصب روز شمار در راستاي مکلف دانستن شهرداري و پيمانکار در قبال اطلاع رساني شفاف و صريح به شهروندان است؛ خوشبختانه در سال قبل با نصب روز شمار و با اتمام ايستگاههاي ناقص خط يک با همت همکاران عزيز در مجموعه مترو و پيمانکاران توانستيم به اهداف مورد نظر نائل شويم.
هوشيار همچنين تصريح کرد: در بازديد امروز از پروژه نيز با همراهي معاونت هماهنگي امور عمراني استانداري آذربايجان شرقي دستور داده شد که در زمان بندي اعلامي بازنگري صورت پذيرد. ما تلاش ميکنيم با آزادسازيهاي مناسب در مسير ايستگاهها و تغيير روشهاي اجرا، زمانبندي اعلامي را کاهش دهيم؛ زيرا مردم منطقه در طي اين سالها، مرارتهاي ساخت و اجراي مسير و ايستگاهها را تحمل کرده اند و لازم است با تسريع عمليات اجرايي اين آزردگي به حق شهروندان را جبران شود.
يعقوب هوشيار با اشاره به افق طرح و اتمام پروژه در ايستگاههاي فاز اول در سه ماهه اول 1404تصريح کرد: هم اکنون دو دستگاه حفار (TBM) از شرق و غرب تبريز به حفاري تونل عميق مشغول اند و طبق زمان بندي پيش ميروند و ايستگاههاي فاز اول از ايستگاه قراملک تا ميدان دانشسرا در خط دو در اولويت اجرايي قرار دارند.
شهردار تبريز به پيگيريها و جلسات هفتگي مترو نيز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر يکي از بزرگترين موانع ما، در خط دو، تملکات لازم در مسير و پيرامون ايستگاهها است که با تلاش مضاعف تلاش مي کنيم تا اين موانع رفع شود.
شهردار تبريز ادامه داد: ساير موانع نيز با همت جمعي مديريت شهري و استاني مرتفع ميشود که جا دارد از توجه ويژه استاندار محترم آذربايجان شرقي قدرداني کنيم که با جديت تمام مخصوصاً در موضوع فاينانس خط دو پيگير هستند و تامين منابع مالي لازم هم از سوي دولت محترم و هم شهرداري انجام يافته است.
خط دوم متروي تبريز به طول حدود 22.4کيلومتر، در حال حاضر طولانيترين مسير از شبکه ريلي کلانشهر تبريز است. اين خط، شامل 20 ايستگاه است که از محدوده زمينهاي قراملک تبريز (کارخانه کود آلي) شروع شده، از طريق خيابان وحدت و ميدان قراملک (اولين ايستگاه) و پس از عبور از زير خيابان آخوني، خيابان قدس، در ايستگاه ميدان کهن (محققي) داراي ايستگاه تبادلي با خط يک بوده و از طريق ميدان دانشسرا، وارد خيابان عباسي شده و ضمن عبور از ميدان شهيد فهميده باغميشه به سمت شهرک نصر، مرزداران، دانشگاه آزاد، نمايشگاه بين المللي و نهايتاً در ميدان بسيج خاتمه مييابد.
روزشمار اتمام پروژه در ايستگاه قره آغاج (شماره 5 ) خط دو مترو تبريز، چهارمين تابلوي روز شمار نصب شده در خط دو است که پيش تر در ايستگاههاي 1 و 2 و 8 نيز نصب شده است.