1402/08/15 - 12 : 47
کد خبر: 44387
شهردار تبريز:
سرمايه گذاري از بخش هاي توسعه همه جانبه و پايدار شهرهاست
احرار: شهردار تبريز با بيان اينکه سرمايه گذاري يکي از بخش هاي مهم توسعه همه جانبه و پايدار است گفت: سرمايه گذاري هاي داخلي و خارجي و نگاه ويژه به شيوه هاي جديد تامين مالي بازار سرمايه و نقش شرکت هاي دانش بنيان مسير روشني را ترسيم مي کند تا تحرک و تحول اساسي در اقتصاد شهري ايجاد شود.

شهردار تبريز نيز در اين همايش با بيان اينکه تبريز از روزگار گذشته تاکنون با قرارگرفتن در مسير جاده ابريشم مورد توجه تجار و بازرگانان و جهانگردان بوده است، گفت: در کتب تاريخي نيز اشاره شده که تبريز بهترين شهر براي تجارت است.

 

«يعقوب هوشيار» افزود: آذربايجان شرقي با قرار گرفتن در مجاورت کشورهاي ترکيه، عراق، جمهوري آذربايجان، گرجستان و ساير کشورهاي بزرگ دنيا و داشتن زيرساخت هاي بزرگ حمل و نقل کالا و مناطق بزرگ اقتصادي و کارخانجات، پالايشگاه، پتروشيمي و شهرک هاي صنعتي از قطب هاي بزرگ صنعتي و اقتصادي ايران است.

 

وي اظهار کرد: در ساير زمينه ها نيز تبريز سرآمد شهرهاي کشور بوده و دستيابي به رشد و توسعه پايدار از مباحث عمده کشورهاي در حال توسعه بوده و توسعه شهرها نيازمند نظامي از فعاليت هاي اقتصادي است که با ايجاد شبکه هاي رفاه، سلامت و کيفيت زندگي سازگار باشد.

 

شهردار تبريز گفت: سرمايه گذاري يکي از بخش هاي مهم توسعه همه جانبه و پايدار و سرمايه گذاري هاي داخلي و خارجي و نگاه ويژه به شيوه هاي جديد تامين مالي بازار سرمايه و نقش شرکت هاي دانش بنيان مسير روشني را ترسيم مي کند تا تحرک و تحول اساسي در اقتصاد شهري ايجاد شود.

 

هوشيار، ادامه داد: اين همايش در راستاي دستيابي به رهيافت ‌هاي نو در زمينه سرمايه‌گذاري است و بر همين اساس مصمم هستيم با تسهيل امور و در نظر گرفتن سياست‌هاي تشويقي پروژه‌هاي بزرگ شهري و منطقه اي در تبريز اجرايي شود.

 

وي با اشاره به نقش کليدي اتاق بازرگاني، تجارب و مراکز دانش‌بنيان در پيشبرد اهداف اين رويداد بزرگ سرمايه گذاري، يادآور شد: امروز مديريت شهري تبريز دورنمايي از يک حرکت بزرگ را آغاز کرده است و با استفاده از رهيافت ‌هاي نو در زمينه سرمايه‌گذاري به سمت اهداف کلان خود گام بر مي دارد.

 

شهردار تبريز با بيان اينکه حضور اساتيد و سرمايه‌گذاران داخلي و خارجي در اين همايش فرصت بزرگي است تا بتوان زمينه رشد انديشمندانه شهر تبريز را فراهم کرد، گفت: بحث‌هاي تخصصي اين همايش مي تواند در راستاي کمک به توسعه پايدار شهر نقش ايفا کند.

هوشيار، ادامه داد: تاسيس همزمان ربع رشيدي، يکي از قديمي ترين دانشگاه‌هاي جهان و منطقه در ??? سال پيش، نقش ويژه‌اي در شکل گيري مديريت شهري آن زمان داشته است به طوري که تبريز به عنوان پنجمين شهر بزرگ دنيا در سال ??? ميلادي، گوي سبقت را از شهرهاي مهمي مانند پاريس ربوده بود.

 

وي با تاکيد بر اينکه توسعه پايدار مبتني بر آگاهي بوده و آگاهي مبتني بر دانش است، اظهار کرد: امروز همايش علمي اين رويدار برگزار مي شود و تا چهار ماه آينده همايش عملي اين رويداد برگزار مي شود

 

 

 

 

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 1 + 4

  آخرین اخبار
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
  پربازدیدترین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.