1402/08/14 - 19 : 10
کد خبر: 44384
عرضه 40 هزار عنوان کتاب در هجدهمين نمايشگاه تبريز
احرار: -مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان‌شرقي اعلام کرد: در نمايشگاه امسال ?? هزار عنوان کتاب از بهترين ناشران کشور که بعد از سال 1398 منتشر شده اند عرضه خواهد شد .

سيدمحمد حسين بلاغي روز يکشنبه در نشست خبري با اشاره به اينکه تمامي کتاب هاي عرضه شده در اين نمايشگاه، به روز و غيرتکراري هستند، افزود: براي نخستين بار در کشور، فروش در اين نمايشگاه به صورت يکپارچه خواهد بود که با اين کار، مشکل کيفيت و تعدد کتاب ها که در نمايشگاه هاي قبلي بود، رفع مي شود و فروش به صورت کتاب محور خواهد بود.

وي اظهار کرد: نمايشگاه کتاب يکي از بهترين خاطرات فرهنگي مردم تبريز است و محيط اين نمايشگاه همواره به محيطي براي کنش فرهنگي تبديل شده است و خانواده در اين نمايشگاه در کنار خريد کتاب، در فضاي فرهنگي آن خاطرات دوران گذشته را تجديد و تنفس مي کنند.

بلاغي با بيان اينکه تلاش مي‌کنيم تا هجدهمين نمايشگاه بين المللي کتاب تبريز را از محل فروش اين محصول به جشنواره فرهنگي کتاب در شمال غرب تبديل کنيم، اضافه کرد: اين نمايشگاه به دليل کرونا در سه سال گذشته برگزار نشد و امسال با تمام تلاش سعي خواهيم کرد تا نمايشگاهي متفاوت با دوره هاي قبل برگزار و مهمترين رويداد فرهنگي سال 1402 استان را به نحو شايسته ميزباني کنيم.

مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان با بيان اينکه کتاب فراگيرترين محصول فرهنگي در بين مردم است، گفت: نمايشگاه کتاب يکي از پرمخاطب ترين نمايشگاه ها به شمار مي رود و از اين فرصت بايد براي توسعه و نشر فرهنگ کتاب و کتابخواني استفاده شود.

وي ادامه داد: اين نمايشگاه بخش ها و برنامه هاي فرهنگي متنوعي دارد و بيش از 40 برنامه فرهنگي در حاشيه آن برگزار مي شود و روايت آذربايجان و پيشرفت، غزه و فلسطين، کنگره 10 هزار شهيد آذربايجان و شهر کتاب و کودک از بخش هاي آن به شمار مي رود.

بخش بين الملل نمايشگاه کتاب با ارايه چهار هزار عنوان کتاب

مديرکل فرهنگ و ارشاد استان با اعلام اينکه بخش بين الملل اين نمايشگاه نيز با حضور ناشران 6 کشور خارجي داير خواهد بود، گفت: در اين بخش چهار هزار عنوان کتاب در معرض ديد و فروش علاقه مندان قرار مي گيرد.

وي اضافه کرد: مکان ويژه اي نيز براي ناشران تبريز در نظر گرفته شده و 30 ناشر تبريزي، علاوه بر اينکه در سامانه فروش يکپارچه حاضر هستند به صورت انتشارات محور نيز حضور خواهند داشت و ميزان عرضه کتاب در اين نمايشگاه با خود ناشران خواهد بود و بر اساس ميزان فروش تعيين مي شود.

 

 

1263 مجوز کتاب در آذربايجان شرقي صادر شده است

بلاغي با بيان اينکه مديران کل فرهنگ و ارشاد سه استان آذربايجان شرقي، اصفهان و خراسان رضوي حق امضاي مجوز چاپ کتاب را دارند، گفت: در نيمه نخست امسال يک هزار و 263 عنوان کتاب براي چاپ در استان مجوز گرفته اند.

وي خاطرنشان کرد: برخي کتاب ها کتاب نيستند، کتاب سازي هستند و مجوز نگرفته اند ما با چاپ کتابي که محتوا داشته باشد مشکلي نداريم.

 

 

500 ناشر با 40 هزار عنوان کتاب در نمايشگاه حضور دارند

بلاغي با بيان اينکه 500 ناشر در هجدهمين نمايشگاه بين المللي کتاب تبريز محصولات خود را عرضه خواهند کرد، گفت: 40  هزار عنوان از سوي اين ناشران در نمايشگاه با تخفيف 10 تا 15 درصدي عرضه مي شود و هر ناشر مجاز به فروش و عرضه انتشارات خودش است.

وي به عرضه بُن هاي حمايتي در اين نمايشگاه نيز اشاره کرد و افزود: اين بُن ها بر اساس خريد ارايه مي شود و به همه خريداران اختصاص مي يابد يعني بر اساس کتابي که فرد خريداري مي کند در صندوق به صورت هوشمند از مبلغ کتاب کسر مي شود.

بلاغي گفت: به کتاب هاي آموزشي بُن تعلق نمي گيرد و کتب دانشگاهي نيز بيشترين بُن حمايتي را دريافت مي کنند و بيش از ?? صندوق دريافت، آماده ارايه خدمات در اين زمينه هستند.

وي افزود: فروش مجازي نمايشگاه نيز فعال است اما تاکنون تعلق بُن حمايتي به اين نوع فروش تاييد نشده است و سعي مي کنيم در اين نوع فروش نيز، بُن هاي حمايتي را فعال کنيم.

 

برگزاري همزمان نمايشگاه مطبوعات با نمايشگاه کتاب تبريز

مديرکل فرهنگ و ارشاد آذربايجان شرقي با بيان اينکه همزمان با نمايشگاه بين المللي کتاب تبريز، يازدهمين نمايشگاه مطبوعات، خبرگزاري ها و پايگاه هاي خبري استان نيز داير مي شود، گفت: استقبال خوبي از نمايشگاه شده و بيش از 801  رسانه درخواست حضور داده اند.

بلاغي بيان کرد: نمايشگاه مطبوعات ريالي اعتبار ندارد و با کمک خود رسانه اي ها، با کمترين هزينه برپا مي شود.

وي تعداد غرفه هاي پيش بيني شده براي مطبوعات استان را 60 غرفه اعلام کرد و گفت: 90 درصد اين غرفه ها حدود 12  متر مربع مساحت دارند و با پرداخت 2 ميليون ريال براي پنج روز که به حساب خانه مطبوعات واريز مي شود امکان اجاره غرفه را خواهند داشت.

بلاغي اضافه کرد: حدود 10 درصد غرفه هاي مطبوعاتي نيز در متراژها بالا هستند که هزينه نمايشگاهي و خانه مطبوعاتي آن بايد از سوي اجراه کننده پرداخت شود.

 

 

100 توليد کننده داخلي در رويداد بين المللي حجاب تبريز حضور دارند

بلاغي با بيان اينکه همزمان با نمايشگاه هاي کتاب و مطبوعات تبريز، رويداد بين المللي حجاب نيز برگزار مي شود، گفت: در اين رويداد فرهنگي، البسه هاي مرتبط با مقوله حجاب، از سوي 100 توليد کننده کشوري عرضه مي شود.

وي ادامه داد: متاسفانه سهم توليدکننده استان در اين حوزه بسيار پايين است و بيش از 90 درصد توليد کنندگان از خارج از استان در اين نمايشگاه حضور مي يابند و بيش از 130 نوع محصول با تنوع زياد براي فروش عرضه مي کنند.

وي افزود: تخفيفاتي از سوي توليدکنندگان در اين نمايشگاه براي خريداران در نظر گرفته شده و هيچ بن حمايتي شامل اين نمايشگاه نشده است.

بلاغي در مورد هزينه هاي پرداخت شده به نمايشگاه بين اللملي تبريز براي برپايي اين سه نمايشگاه گفت: کمتر از يک پنجم قيمت مرسوم و رايج را پرداخت کرده ايم و نمايشگاه بين المللي همراهي و همکاري خوبي داشته است.

هجدهمين نمايشگاه بين المللي کتاب تبريز، يازدهمين نمايشگاه استاني مطبوعات، خبرگزاري ها و پايگاه هاي خبري و نخستين رويداد بين المللي حجاب تبريز 17  تا 21 آبان ماه جاري در محل نمايشگاه بين المللي تبريز داير مي شود و علاقه مندان از ساعت 10 تا 21 مي توانند از آنها بازديد کنند.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 9 + 4

  آخرین اخبار
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
  پربازدیدترین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.