1402/06/29 - 17 : 8
کد خبر: 44189
رهبر انقلاب در جمع فعالان دفاع مقدس:
اقتدار با زبان خوش منافاتي ندارد
احرار: رهبر انقلاب صبح امروز - چهارشنبه 29 شهريور - با جمعي از طلايه‌داران، خانواده‌هاي شهدا، هنرمندان، نويسندگان، امدادگران، پيشکسوتان و فعالان دفاع مقدس ديدار کردند.

گزيده بيانات حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر انقلاب اسلامي در اين ديدار را در ادامه مي‌خوانيد:

– واقعه دفاع مقدس يک برهه برجسته و مهم از تاريخ کشور ماست. اين مقطع و واقعه مهم را بايد درست بشناسيم و به اذهان نسل‌هاي بعدي آن را معرفي کنيم.

– اگر نسل‌هاي پي‌درپي ما جوانب مهم و معنادار دفاع مقدس را بشناسد و بدانند ملت ايران چطور توانست به سکوي پيروزي برسد و در آنجا با قدرت و سربلندي بايستد، در اين شناخت درس‌هاي بزرگي وجود دارد و کارهاي بزرگي پيش مي‌رود.

– ما نتوانستيم تاکنون جزئيات اين تابلوي عظيم [دفاع مقدس] و پرنقش و نگار را بشناسيم و بشناسانيم.

 

– عظمت حادثه [دفاع مقدس] را از چند زاويه مي‌توان ديد، يکي از زاويه آن چيزي است که از آن دفاع مي‌شد؛ يکي از اين زاويه است که اين دفاع در برابر چه چيزي انجام مي‌گرفت؟ زوايه سوم اين است که اين دفاع به وسيله چه کساني انجام شد؟ آنان چه کساني بودند؟ زاويه چهارم اين است که آثار و دستاوردهاي اين دفاع چه بود؟

– در دفاع مقدس از انقلاب اسلامي، از جمهوري اسلامي که محصول آن است و از تماميت ارضي کشور دفاع مي‌شد. طرف مقابل به اين سه حمله کرده بود. هدف اساسي و مهم دشمن تماميت ارضي نبود که هدف صدام بود، هدف اصلي انقلاب بود. مي‌خواستند اين انقلاب بي‌نظير را که مردم ايران رقم زدند سرکوب کنند.

– انقلاب ما مردمي، ديني، اصيل و غيروابسته بود و توانست نظام وابسته و حاکم بر کشور را برطرف کند و يک سخن نو در کشور حاکم سازد.

– نظامي که در آن دنيا و آخرت و مردم و خدا دخالت دارند و سازنده آن هستند، در تاريخ بي‌سابقه بود و [دشمن] مي‌خواست آن را سرکوب کند و تا الان هم هدف‌شان همين است. مسئله دشمن هنوز هم جمهوري اسلامي است.

– فرق مي‌کند که جنگي براي جابه‌جايي يک بخشي از مرز دو کشور اتفاق بيفتد يا براي نابودي آنچيزي که هويت يک ملت را تشکيل مي‌دهد اتفاق بيفتد. مسئله اين جنگ [عراق با ايران] فقط مرزي نبود.

– همه دنيا وارد جنگ با ايران شدند، اين مبالغه نيست؛ همه دنيا هم که مي‌گوييم منظور فلان کشور بي‌تأثير در عالم نيست بلکه همه قدرت‌هاي مطرح آن روز دنيا در حمله به انقلاب اسلامي سهيم شدند، آمريکا، کشورهاي اروپايي و بلوک شرق هرکدام يک‌جور در جنگ عليه انقلاب اسلامي همراه شدند.

– مدافعان دفاع مقدس با عامل دين حرکت مي‌کردند. بخش کثيري از مساجد، منابر، گويندگان، دانشگاه‌ها، مدارس حامي و پشتيبان دفاع مقدس بودند.

– عموم مردم و لايه‌هاي گوناگون اجتماعي در دفاع مقدس سهيم بودند نه اينکه فقط از پادگان‌ها نيروهايي به جبهه اعزام شوند.

– دستاوردهاي دفاع مقدس يکي، دو مورد نيست. اين يک کتاب ده‌ها جلدي خواهد شد. همه دنيا پشت صدام جنگ شدند تا اين مرز را بشکنند و هشت سال تلاش کردند اما يک وجب از خاک اين کشور کم نشد.

– ملت ايران در دفاع مقدس عظمت ظرفيت‌هاي خود را کشف کرد. ملت ايران خود را در دفاع مقدس شناخت‌.

– امروز با اطمينان و با نگاه به تجربه جوانان‌مان در دفاع مقدس مي‌توانيم بگوييم که جوانان‌مان مي‌توانند همه مشکلات کشور را حل کنند.

– ايمن‌سازي کشور از دستاوردهاي دفاع مقدس است که کشور را از تجاوزهاي احتمالي آينده تا حدود زيادي دور کرد. نشان داد که اگر دشمن آغازگر تهاجمي باشد پايان‌بخش آن نيز نيست.

– دفاع مقدس مرزهاي ما را گسترش داد – منظورم مرزهاي جغرافيايي نيست و دنبال آن هم نبوديم، نه آن روز نه امروز – مرزهاي ديگر را گسترش داد، از جمله مرز مقاومت. امروز عنصر مقاومت در منطقه جاافتاده است. عنوان مقاومت را دفاع مقدس در جهان مطرح کرد، پيش برد و جاانداخت.

– شايد براي ما هم باورش سخت بايد اما کارهاي ملت ايران در کشورهاي دوردست تأثير گذاشته است. از اين امر خبر داريم. هم در منطقه شرق آسيا، هم آفريقا و هم آمريکاي لاتين کارهاي ملت ايران الگو شد.

 

– مسئله حضور معنوي ايران در منطقه فرياد آمريکا و برخي کشورها را درآورده است، در حالي که ما در کشورهاي منطقه پايگاه نداريم اما حضور معنوي داريم.

– بايد در مقابل دروغ و تحريف‌ دفاع مقدس ايستادگي کرد و به تبيين دفاع مقدس پرداخت. هدف را در کارهاي تبييني – از جمله کارهاي هنري – از ياد نبريم.

– نيروهاي مسلح جزء نواميس حتمي هر جامعه هستند و حضور و وجودشان جزء عناصر اصلي است و بدون آن جامعه‌اي پايدار نمي‌ماند. بايد قدر نيروهاي مسلح را بدانيم. عزت و شرف نيروهاي مسلح را بايد ضروري به حساب آورد و تکريم آنان را بايد بر خود واجب بدانيم. نيروهاي مسلح امنيت‌ساز هستند و امنيت همه‌چيز يک کشور است.

– دشمن بر اين نقطه تکيه دارد تا خدشه در ارزش‌هاي نيروهاي مسلح، در شرافت و کرامت نيروهاي مسلح ايجاد کند که بايد مراقب آن بود.

– منطق قدرت در اسلام، منطق استعلا (علو بر ديگران و خود را بر ديگران تحميل کردن) نيست. هرچه قدرت شما [نيروهاي مسلح] بيشتر شود بايد تواضع شما هم بيشتر شود.

– اقتدار با زبان خوش منافاتي ندارد، با رفتار مهربانانه هيچ منافاتي ندارد. با زبان نرم خيلي وقت‌ها بهتر مي‌شود نتايجي به دست آورد. برخي جاها هم لازم است برخورد ديگري شود، آن هم به جاي خود.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 3 + 2

  آخرین اخبار
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
تشکيل کميته ويژه براي اجراي پروژه استراتژيک جاده جلفا- کلاله
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.