1391/12/12 - 13 : 02
کد خبر: 437
امام جمعه تبريز:
ملت ايران حاضر به باج دادن به بيگانه نيست/ حلقه تحريم ايران در حال گسست است
امام جمعه تبريز گفت: غربي‌ها در مذاکره با ايران بايد به منطق روي آورند چرا که ملت ايران ثابت کرده به هيچ وجه حاضر نيست به بيگانه باج دهد.
به گزارش احرار نيوز، آيت‌الله محسن مجتهد شبستري  امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته تبريز در مصلاي امام خميني اين شهر با اشاره به مذاکرات اخير ايران و 1+5 در آلماتي قزاقستان گفت: پس از چند ماه وقفه نشستي در آلماتي قزاقستان بين ايران و گروه 1+5 برگزار شد و در اين دوره فضا براي مذاکرات نسبت به دوره‌هاي قبلي به جاي تقابل فضاي مذاکرات و تعامل بود.
 
وي افزود: در اين دوره نيز غربي‌ها پيشنهاد جديدي نداشتند و نسبت به طرح و پيشنهاد ايران ابراز تمايل کردند اما تفاهم هنوز قطعي نبوده و قرار است جلسه کارشناسي 28 اسفند در استانبول و نشست 1+5 در فروردين سال آينده در آلماتي برگزار شود.
 
موضع ايران ثابت و تزلزل ناپذير است 
 
خطيب جمعه تبريز تصريح کرد: موضع ايران ثابت و تزلزل ناپذير است و تيم مذاکره کننده ايراني پيشنهاد پنج ماده‌اي را در مذاکرات مسکو به طرف مقابل ارائه کرده بود که در اين دوره از مذاکرات ديدگاه 1+5 نسبت به گذشته بهتر و واقع‌بينانه‌تر بود.
 
حلقه تحريم ايران در حال گسست است
 
وي با اشاره به نظر کارشناسان و سياستمداران که حلقه تحريم ايران در حال گسست است، گفت:  به نظر مي‌رسد غربي‌ها به اين نتيجه رسيده‌اند که با ايران نمي‌توان مقابله کرد.
 
نماينده ولي فقيه در آذربايجان‌شرقي با بيان اينکه غربي‌ها مواضع‌شان را نسبت به گذشته تغيير داده‌اند و در مقابل ايران نرمش نشان دادند، اظهار کرد: تأمين سوخت 20 درصد مورد نياز ايران توسط دانشمندان و متخصصان ايراني، شناسايي ذخاير جديد اورانيوم در استان يزد، احداث 16 نيروگاه جديد در آينده نزديک، بيانات روشنگرانه مقام معظم رهبري در ديدار با مردم آذربايجان و حضور باشکوه‌تر از هر سال مردم ايران اسلامي در راهپيمايي 22 بهمن با وجود تحريم و فشارهاي اقتصادي مي‌توان از جمله اين عوامل دانست که موجب تغيير مواضع غربي‌ها شده است.
 
ايستادگي ملت ايران غرب را وادار به عقب‌نشيني کرد
 
نماينده مردم آذربايجان شرقي در مجلس خبرگان رهبري تاکيد کرد: غربي‌ها در مذاکره با ايران بايد به منطق روي آورد چرا که ملت ايران حاضر نيست به بيگانه باج دهد.
 
وي تصريح کرد: استقامت ملت ايران در برابر فشارهاي اقتصادي، غرب را وادار به عقب نشيني در مقابل فعاليت‌هاي هسته‌اي نظام اسلامي کرد.
حيرت دنيا از شکار هواپيمايي بدون سرنشين آمريکا در رزمايش پيامبر اعظم
 
آيت‌الله مجتهد شبستري در ادامه با اشاره به هشتمين رزمايش بزرگ پيامبر اعظم توسط سپاه پاسداران در جنوب کشور گفت: اين رزمايش آمادگي نظامي، توان رزمي و انضباط برنامه‌ريزي قدرتمند نيروي هاي نظامي ايران را نشان داد.
 
خطيب جمعه تبريز تصريح کرد: شکار صحيح و سالم  يکي ديگر از هواپيمايي بدون سرنشين آمريکايي در رزمايش توسط نيروهاي سپاه نشان داد ايران در تجهيزات الکترونيکي، مخابراتي و نظامي به استقلال کامل رسيده است.
 
پاسخ قاطع و قهرآميز ايران به هر متجاوزگر
 
آيت‌الله شبستري با اشاره به پيام‌هاي رزمايش پيامبر اعظم اظهار کرد: اين رزمايش در عين حالي که پيام صلح براي کشورهاي منطقه داشت از کشورهاي اسلامي و منطقه خواست وابستگي نظامي خود را از آمريکا قطع کنند و مستقل باشند.
 
وي تصريح کرد: پيام رزمايش پيامبر اعظم براي دشمنان اين بود که در مقابل هر تجاوز و تجاوزگر احتمالي آماده مقابله است و دشمنان در عرصه بين‌المللي از پاسخ قهرآميز ايران مصون نخواهند ماند. 

 

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 1 + 2

  آخرین اخبار
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
اجراي 31 رشته مسيرگشايي با 20 کيلومتر طول در تبريز
واژگوني مرگبار اتوبوس در گردنه حيران
  پربازدیدترین اخبار
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
ورود سامانه بارشي جديد به کشور از روز جمعه تا دوشنبه
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.