1391/11/21 - 06 : 42
کد خبر: 4
افزايش آمار 30 درصدي کلاهبرداري کشور
استان آذربايجان شرقي رتبه دوم پرونده هاي کلاهبرداري در کشور را دارد
معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداري پليس آگاهي گفت: استان اذربايجان شرقي بعد از استان تهران بيشترين تعداد پرونده هاي کلاهبرداري را داراست.

 

به گزارش احرار نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداري پليس آگاهي از افزايش 30 درصدي وقوع کلاهبرداري در کشور خبر داد.
 سرهنگ مهرداد اميدي در تشريح اقدامات اين پليس در حوزه کلاهبرداري گفت: طي 10 ماهه گذشته، هفده هزار و 353 پرونده با موضوع کلاهبرداري مورد رسيدگي قرار گرفت که منجر به دستگيري 6 هزار و 800 نفر و صدور قرار تامين قضايي براي آنان شد.
وي با اشاره به اينکه پرونده هاي رسيدگي شده داراي 17 هزار و 100 نفر شاکي بودند، افزود: 45 درصد از پرونده ها به شناسايي و دستگيري کلاهبرداران و معرفي آنان به مراجع قضايي منجر شد. 21 درصد از پرونده ها قبل از صدور قرار، منجر به رضايت شاکي شد، در 28 درصد پرونده ها نيز کلاهبرداران شناسايي و به مراجع قضايي معرفي شدند اما از حکم اتخاذ شده براي آنان بي اطلاع هستيم و 6 درصد از پرونده ها نيز نتيجه مثبتي به دست نيامده است.
معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداري پليس آگاهي، يادآور شد: بيشترين پرونده هاي کلاهبرداري به ترتيب در استان هاي تهران بزرگ، آذربايجان شرقي، البرز، اصفهان، مازندران و استان مرکزي تشکيل شده است.
به گفته سرهنگ اميدي، در 10 ماهه امسال ميزان کلاهبرداري در مقايسه با مدت مشابه در سال قبل 30 درصد افزايش يافته است که عمده آن مربوط به کلاهبرداري هاي تلفني و پيامکي‏، بوده است.
وي ادامه داد: اين درحالي است که ميزان کشف به وقوع در جرم کلاهبرداري طي 10 ماهه گذشته در مقايسه با مدت مشابه در سال قبل، 4 درصد افزايش يافته است.
اين مقام انتظامي در تشريح عناوين کلاهبرداري نيز گفت: 24 درصد از کلاهبرداري ها در پوشش فروش املاک و وسائط نقليه،20 درصد مربوط به کلاهبرداري هاي تلفني و پيامکي، 10 درصد در پوشش فروش اقساطي يا پيش فروش ملک، واحدهاي مسکوني، تجاري و وسائط نقليه، 16 درصد مربوط به امور بازرگاني و تجاري ، 4 درصد مربوط به دلالي و واسطه گري، 3 درصد مربوط به فروش اجناس بدلي، 3 درصد مربوط به اجاره ملک، 2 درصد کاريابي و استخدام و بقيه شامل ساير عناوين کلاهبرداري مانند رمالي، خواستگاري و امور خيريه بود.
معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداري پليس آگاهي در ادامه به شناسايي و انهدام اعضاي يک باند کلاهبرداري در پاييز امسال خبر داد و افزود: اعضاي اين باند که 3 تن بودند از طريق آگهي روزنامه ها، فروشندگان خودروهاي خارجي را شناسايي و سپس با تهيه مدارک هويتي جعلي، چک تضميني از بانک دريافت مي کردند.
وي با اشاره به اينکه متهمان ارقام چک هاي تضميني را تغيير مي دادند، افزود: آنان چک هاي فوق را به فروشندگان خودروها داده و از اين طريق از 37 نفر کلاهبرداري کرده بودند.
به گفته سرهنگ اميدي، متهمان، معاملات را در ساعات پاياني کار بانک ها انجام مي دادند تا فروشندگان با مراجعه به بانک از دستکاري ارقام چک مطلع نشوند و سپس خودروهاي خريداري شده را به صورت قولنامه اي در نمايشگاه هاي اتومبيل به فروش مي رساندند.
اين مقام مسئول در پليس آگاهي ناجا، خاطرنشان کرد: باهماهنگي مراجع قضايي، تصوير متهمان در روزنامه هاي کثيرالانتشار به چاپ رسيد و پليس آگاهي تهران موفق شد متهمان را از طريق اطلاعات مردمي، شناسايي و دستگير کنند.
وي همچنين از اقدام مجرمانه يک باند ديگر که تحت عنوان خريد و فروش آپارتمان، در استان البرز کلاهبرداري کرده بودند، خبر داد و افزود: اعضاي اين باند که 4 تن بودند، با راه اندازي دفتر املاک در حيدرآباد کرج، اقدام به سند سازي و فروش آپارتمان هايي مي کردند که براي فروش به آنان سپرده شده بود و از اين طريق يک واحد آپارتمان را به چند نفر فروخته بودند.
معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداري پليس آگاهي ناجا، تصريح کرد: متهمان، دسته چک هاي سرقتي را از سارقان مي خريدند و براي معاملات از آنها استفاده مي کردند و از اين طريق، از 70 نفر کلاهبرداري کرده بودند.
سرهنگ اميدي، با اعلام اينکه اين متهمان بالغ بر 4 ميليارد تومان از مردم کلاهبرداري کرده بودند، يادآور شد: اعضاي اين باند قصد خروج از کشور را داشتند که بدليل ممنوع خروج بودن موفق نشدند و سرانجام در شهرهاي مختلف کشور شناسايي و دستگير شدند.
کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 7 + 7

  آخرین اخبار
برخورد صاعقه در جلفا جان مرد 50 ساله را گرفت
سد نهند تبريز سرريز شد
تقويت روابط عمومي يک ضرورت است/ رونمايي از نسخه جديد سايت نظام مهندسي استان
دوران تحصيل دانشجويان سابقه کار مي شود
بيانيه هيات رييسه شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي آذربايجان شرقي
جشنواره 26 آذربايجان شرقي الگويي براي سال هاي آتي خواهد بود
حمل زباله بر روي اتومبيل باز هم حادثه آفريد/ شهروندان از باکس‌هاي زباله استفاده کنند
مناطق 6 و 7 تبريز به بافت ارزشمند شهر تبديل مي‌شود
نتايج قطعي انتخابات در حوزه تبريز، آذرشهر و اسکو مشخص شد
فعاليت مدارس سه حوزه انتخابيه آذربايجان شرقي، فردا با 2 ساعت تاخير
  پربازدیدترین اخبار
مناطق 6 و 7 تبريز به بافت ارزشمند شهر تبديل مي‌شود
نتايج قطعي انتخابات در حوزه تبريز، آذرشهر و اسکو مشخص شد
تاسيس انجمن اسلامي دانشجوبان آرمانخواه تبريز
جشنواره 26 آذربايجان شرقي الگويي براي سال هاي آتي خواهد بود
حمل زباله بر روي اتومبيل باز هم حادثه آفريد/ شهروندان از باکس‌هاي زباله استفاده کنند
بيانيه هيات رييسه شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي آذربايجان شرقي
برخورد صاعقه در جلفا جان مرد 50 ساله را گرفت
تقويت روابط عمومي يک ضرورت است/ رونمايي از نسخه جديد سايت نظام مهندسي استان
دوران تحصيل دانشجويان سابقه کار مي شود
سد نهند تبريز سرريز شد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.