1394/04/29 - 11 : 48
کد خبر: 3912
پورمهدي:
پست هوايي در فرودگاه بين‌المللي تبريز راه اندازي مي شود
احرارنيوز: معاون عمراني استاندار آذربايجان‌شرقي از تلاش مسئولان فردوگاه بين‌المللي تبريز براي راه‌اندازي پست هوايي در اين فرودگاه خبر داد

به گزارش احرار به نقل از فارس محمدصادق پورمهدي در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار داشت: مقدمات راه‌اندازي پست هوايي فرودگاه تبريز فراهم شده و پس از اين در کنار حمل کالا و مسافر وسائل پستي ما که قبلا از طريق فرودگاه امام خميني(ره) تهران انجام مي‌گرفت به صورت مستقيم از فرودگاه تبريز پست مي‌شود.

وي افزود: فرودگاه تبريز خدماتش را به بهترين نحو انجام مي‌دهد و از هر دو باند فرودگاه استفاده‌هاي لازم به عمل مي‌آيد؛ «کارگو» به راه افتاده و پروازهاي داخلي و بين‌المللي هم افزايش يافته است.

پورمهدي تصريح کرد: با وجود همه اين اتفاقات هنوز راضي و قانع نشده‌ايم و مسئولان فرودگاه را مکلف کرده‌ايم باز هم پروازهاي بين‌المللي را افزايش دهند.

معاون عمراني استاندار آذربايجان‌شرقي يادآور شد: براي باند فرودگاه تبريز اخيرا 40 ميليارد تومان هزينه صرف کرده‌ايم و انتظار داريم اين هزينه مورد بهره‌برداري قرار گيرد.

پورمهدي خاطرنشان کرد: فرودگاه تبريز جزو آن دسته از فرودگاه‌هاي کشور است که وضع خوبي دارد و مشکل خاصي در اين مورد نداريم و بايد ساير زمينه‌هاي حمل و نقل مثل ترمينال و راه‌آهن نيز براي بهره‌گيري مناسب از فرودگاه آماده شوند.

وي اضافه کرد: پيشرفت ترمينال به خوبي انجام مي‌شود؛ راه آهن نيز وضعيت نسبتا مطلوبي دارد ولي بايد خط سريع‌السير تکميل شود تا چرخه حمل و نقل شهر به وضعيت ايده‌آل خود در آيد.

گزارش فارس حاکي است، هم‌اکنون از فرودگاه بين المللي شهيد مدني تبريز پروازهاي خارجي به مسيرهاي ترکيه، عراق و امارات متحده عربي و پروازهاي داخلي به مسيرهاي تهران، مشهد، اصفهان، اهواز، شيراز، بندرعباس، عسلويه، کيش و کرمان برقرار است.

فرودگاه تبريز در سال 1329 با ماموريت ارايه خدمات هوايي، پروازهاي برنامه‌اي و غيربرنامه‌اي، آموزشي و نظامي براي مسافران، متقاضيان و ساير ارگان‌هاي کشوري و تحت نظارت ضوابط سازمان جهاني هوانوردي ICAO در محل کنوني تأسيس شد.

براي نخستين بار در سال 1326 دفتري با عنوان بي‌سيم هوايي در شهر تبريز در ساختمان مشهور به بي‌سيم در انتهاي خيابان ارتش فعلي فعاليت خود را آغاز کرد و در سال 1329 از بي‌سيم هوايي به ايستگاه هوايي تغيير عنوان يافت و باند پروازي خاکي در محل فعلي فرودگاه مورد استفاده قرار گرفت تا اينکه در سال 1335 با نصب دستگاه‌هاي ناوبري در محوطه فرودگاه و ايستگاه هوايي به‌نام فرودگاه تبريز تغيير نام داده است.

در سال 1356 پرواز حجاج از اين فرودگاه آغاز و از سال 1370 با تصويب هيئت دولت به عنوان فرودگاه بين‌المللي نام‌گذاري شده و در سال 1378 به عنوان يکي از فرودگاه‌هاي درجه يک کشور انتخاب شده و از آن تاريخ به عنوان يکي از چهار فرودگاه Open Sky (آسمان باز) ايران خدمات هوايي خود را به پروازهاي داخلي و خارجي و عبوري ارايه مي‌کند.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 6 + 1

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.