1394/04/28 - 18 : 19
کد خبر: 3904
رهبر معظم انقلاب در خطبه‌هاي عيد فطر:
چه اين متن تصويب شود چه نشود اجر مذاکره کنندگان محفوظ است
احرارنيوز: حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تصريح کردند: براي تصويب متن تهيه شده، بايد مسير قانوني پيش بيني شده طي شود البته چه اين متن تصويب شود چه نشود اجر مذاکره کنندگان محفوظ است.

به گزارش احرارنيوز به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت الله خامنه اي امروز شنبه در خطبه اول نماز عيد سعيد فطر در مصلاي تهران با تبريک خجسته عيد فطر به ملت ايران و همه مسلمانان جهان، ماه رمضان امسال را به معناي واقعي کلمه، ماه بارش برکات الهي بر ملت ايران خواندند و افزودند: روزه داري در روزهاي گرم و بلند تابستان، محافل گسترده قرآن، مجالس زيباي دعا و توسل و تضرع، سفره هاي ساده افطار در مساجد و معابر عمومي، و در نهايت راهپيمايي عظيم روز جهاني قدس از نشانه هاي اين برکت آسماني بود.

ايشان افزودند: راه درست شناخت ملت ايران، تأمل در اين گونه واقعيات است، واقعياتي که نشان مي دهد ملت در عرصه عبادت آنجور عمل مي کند و در صحنه مبارزه با استکبار نيز، اينگونه راه را به ديگر ملتها نشان مي دهد.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به شعارهاي «مرگ بر اسرائيل» و «مرگ بر امريکا»ي ملت ايران در روز جهاني قدس خاطرنشان کردند: جهت گيريهاي عظيم حرکت ملت را بايد از اين شعارها درک کرد نه از زبان مغرض بيگانگان که متأسفانه در داخل نيز برخي کج فهم ها آنها را تکرار مي کنند.
حضرت آيت الله خامنه اي در خطبه دوم نماز با اشاره به حوادث ناگوار منطقه گفتند: متأسفانه دستهاي نامبارک و سيه کار، ماه مبارک رمضان را براي بسياري از ملتهاي منطقه در يمن، بحرين، فلسطين و سوريه، تلخ و سخت دشوار کردند که اين مسائل براي مردم ايران مهم است.
بخش اعظم خطبه دوم حضرت آيت الله خامنه اي به بيان چند نکته درباره موضوع هسته اي اختصاص داشت. در اولين نکته ايشان با تشکر از دست اندرکاران مذاکرات طولاني و نفسگير هسته اي به خصوص زحمات و تلاشهاي هيأت مذاکره کننده، افزودند: براي تصويب متن تهيه شده، بايد مسير قانوني پيش بيني شده طي شود البته چه اين متن تصويب شود چه نشود اجر مذاکره کنندگان محفوظ است ان شاءالله.
حضرت آيت الله خامنه اي خطاب به دست اندرکاران بررسي «متن تهيه شده هسته اي» تأکيد کردند: براساس مصالح کشور و منافع ملي با دقت کار خود را انجام دهيد تا بتوانيد حاصل بررسيها را با گردن افراشته به ملت و خداوند ارائه دهيد.
ايشان با تأکيد بر مقابله جمهوري اسلامي با هرگونه سوءاستفاده از «متن تهيه شده» فرمودند: چه متن تهيه شده تصويب شود چه نشود، به هيچکس اجازه خدشه بر اصول اساسي نظام اسلامي را نمي دهيم.
رهبر انقلاب با اشاره به فضاي تهديدآميز موجود و تکيه دشمنان بر مسائل دفاعي ايران، افزودند: به فضل الهي قابليتهاي دفاعي و حريم امنيت کشور حفظ خواهد شد و جمهوري اسلامي هرگز تسليم زياده خواهي دشمنان نخواهد شد.
«ادامه حمايت از دوستان جمهوري اسلامي در منطقه»، نکته ديگري بود که رهبر انقلاب در موضوع هسته اي بيان کردند.
حضرت آيت الله خامنه اي گفتند: چه متن تهيه شده پس از طي روند قانوني داخل کشور، تصويب شود چه نشود، ملت ايران از حمايت ملت مظلوم فلسطين، يمن، بحرين و ملت و دولت هاي سوريه و عراق و مجاهدان صادق لبنان و فلسطين دست بر نمي دارد.
رهبر انقلاب اسلامي با تأکيد بر اينکه در هر صورت سياست ملت و نظام جمهوري اسلامي در مقابل امريکا هيچ تغييري نخواهد کرد، افزودند: ما درباره مسائل دو جانبه، منطقه اي و جهاني هيچ مذاکره اي با امريکا نخواهيم داشت مگر در موارد استثنا همچون هسته اي که قبل از اين هم سابقه داشته است.
ايشان با انتقاد شديد از سياستهاي امريکا در «حمايت از دولت تروريستي و کودک کش صهيونيسم و تروريست خواندن مجاهدان فداکار حزب الله لبنان» بيان داشتند: سياستهاي ما و امريکا در منطقه صد و هشتاد درجه اختلاف دارد بنابراين چگونه مي توان با آنها گفت‌وگو و مذاکره کرد.
حضرت آيت الله خامنه اي در ادامه تذکرات و نکات خود در باب مسئله هسته اي به رجزخواني چند روز اخير امريکايي ها اشاره کردند و افزودند: دولت مردان و دولت زنان امريکا اين روزها براي حل مشکلات داخلي به ناچار، مشغول رجز خواني هستند اما زياده گوييهاي آنها حقيقت ندارد.
ايشان با اشاره به يکي از رجزهاي امريکايي مبني بر جلوگيري از توليد سلاح هسته اي در ايران خاطرنشان کردند: ما سالها قبل براساس مباني اسلام، فتواي حرمت توليد سلاح هسته اي داده ايم و براي توليد اين سلاح، مانع شرعي داريم اما امريکاييها با وجود اينکه گاهي به اهميت اين فتوا اذعان مي کنند، در تبليغات و رجز خوانيها دروغ مي گويند و ادعا مي کنند تهديد آنها جلوي ساخت سلاح هسته اي ايران را گرفته است.
رهبر انقلاب اسلامي افزودند: مقامات فعلي امريکا از تسليم ملت ايران حرف مي زنند البته پنج رئيس جمهور قبلي آنها نيز پس از انقلاب از اين آرزوها داشتند اما يا مردند يا در تاريخ گم شدند و شما هم مثل آنها، تسليم ايران را مگر به خواب ببينيد.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به اعتراف رئيس جمهور کنوني امريکا به چند مورد از اشتباهات گذشته اين کشور در قبال ايران از جمله کودتاي بيست و هشت مرداد و حمايت از صدام افزودند: اينها تنها مشتي از خروار است و اشتباهات بسياري وجود دارد که امريکايي ها هنوز حاضر نيستند به آنها اعتراف کنند.
ايشان به مقامات امريکايي توصيه کردند از اشتباهات جاري دست بردارند تا مقامات آينده اين کشور مجبور نشوند به اشتباهات فعلي آنها اذعان کنند.
رهبر انقلاب با تأکيد بر اقتدار روزافزون جمهوري اسلامي ايران اظهار داشتند: حدود دوازده سال است شش کشور بزرگ جهان تلاش مي کنند ايران را از پيگيري صنعت هسته اي باز دارند و همانگونه که برخي گفتند پيچ و مهره هاي هسته اي يران را بکلي باز کنند اما امروز مجبور شده اند گردش چند هزار سانتريفيوژ و ادامه تحقيق و توسعه را در ايران بپذيرند و تحمل کنند و اين، معنايي جز اقتدار ملت ايران ندارد.
ايشان، اقتدار و قدرت رو به گسترش جمهوري اسلامي ايران را ناشي از ايستادگي و مقاومت ملت و شهامت و ابتکار دانشمندان عزيز خواندند و با تجليل از دانشمندان شهيد هسته اي و رهروان و خانواده هاي آنان افزودند: رحمت پروردگار بر ملتي که اينگونه پاي حرف حق خود مي ايستد.
حضرت آيت الله خامنه اي در بخش پاياني خطبه دوم نماز عيد سعيد فطر با اشاره به حرف رئيس جمهور فعلي امريکا مبني بر توان نابود کردن ارتش ايران گفتند: قديم ها به اين گونه حرفها «لاف در غريبي» مي گفتند.
رهبر انقلاب خطاب به مقامات امريکايي تأکيد کردند: ما از هيچ جنگي استقبال و هيچ جنگي را آغاز نمي کنيم اما اگر جنگي روي دهد آن کس که از نبرد سرشکسته خارج مي شود امريکاي متجاوز و جنايتکار است.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 9 + 8

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.