1402/05/23 - 0 : 9
کد خبر: 39000
فرمانده سپاه عاشورا تاکيد کرد؛
موضوع درياچه اورميه امنيتي نيست
احرار: فرمانده سپاه عاشورا يکي از مطالبات به حق مردم آذربايجان را مربوط به وضعيت نگران کننده درياچه اروميه دانست و گفت: اين موضوع به هيچ عنوان امنيتي نيست موضوع خشک شدن اين درياچه اجتماعي و زيست محيطي و مديريتي است.

سردار اصغر عباسقلي‌زاده روز يکشنبه با گراميداشت روز خبرنگار اظهار داشت: امروز تاثيرگذارترين جبهه‌اي که مي‌تواند تمام معادلات و سرنوشت بشريت تاثير بگذارد، رسانه‌ است.

وي با  اشاره به برگزاري کنگره 10  هزار شهيد آذربايجان اظهار کرد: برابر ابلاغيات وزارت کشور و رياست جمهوري و همچنين ستاد نيروهاي مسلح قرار بر اين است که هر پنج سال يک کنگره در حوزه شهدا در استانهاي مختلف برگزار شود که در اين دوره قرعه به نام آذربايجان افتاد.

وي ادامه داد: 10 هزار شهيد آذربايجان شامل شهداي انقلاب، دفاع مقدس سلامت و همچنين امنيت هستند.. 

وي با بيان اينکه ستاد کنگره متشکل از 22 دستگاه است افزود: تمامي مسوولان کميته متشکل از مديران استان است، اين يک کنگره ملي است که به رياست نماينده ولي‌فقيه و استاندار آذربايجان‌شرقي  و سپاه عاشورا نيز دبير اين کنگره ملي است.

رسانه ها مطالبه گري کنند 

سردار عباسقلي‌زاده با بيان اينکه  مطالبه‌گري منطقي و حقيقي موضوع اصلي و وظيفه خبرنگاران است که با شنيدن حرف مردم و انتقال آن به مسوولان محقق مي‌شود و در اين راستا برپايي ميزهاي خدمت بهترين فرصت براي اصحاب رسانه است که با موشکافي  مسايل، مشکلات و مسيرهاي نادرست مديريتي را شناسايي کرده و نسبت به اصلاح روشهاي نادرست وارد ميدان شوند.

تحريم هاي بي رحمانه به مشکلات دامن زده اند

عباسقلي‌زاده همچنين به تحريم ها اشاره کرد و گفت:   تحريم هاي داروي، ادوات جنگي ساير تحريم ها که در طول تاريخ بشريت بي سابقه بوده از اوايل انقلاب به کشورمان تحميل شده است. اگر انرژي هسته اي که حق مسلم ماست مورد بهره وري قرار گيرد بيشتر مشکلات نيروهاي برق رفع خواهد شد و از طرفي مصرف آبي که در نيروگاه ها صرف توليد برق مي شود به چرخه مصرف مردم ايران بازمي گردد و مشکل کمبود آب هم رفع خواهد شد اما متاسفانه تحريم ها به اين مشکلات دامن زده اند.

 وي  افزايش روابط سياسي و اقتصادي با کشورهاي مختلف را از نقاط قوت دولت آيت الله دکتر رييسي خواند و افزود: قبل از روي کار آمدن اين دولت مردمي روابط ديپلماتيک جمهوري اسلامي ايران با اغلب کشورها  در سطح بسيار نازلي قرار داشت.

او  با بيان اينکه در دولت قبل  اميد دولت به مسايل حاشيه اي همچون برجام و سند 2030 بسته شده بود که در پايان کار نيز براي همه مردم و کارشناسان مشخص شد که دل بستن به بيگانگان دردي از دواي کشور را حل نکرده و نخواهد کرد.

عباسقلي زاده يکي از دلايل اصلي و مهم مشکلات اقتصادي و معيشتي کنوني کشور را مربوط به روش هاي اشتباه دولت هاي قبلي بيان و اضافه کرد: بدهي هاي کلان و هنگفتي که دولت قبلي براي دولت کنوني به بار آورده است از جمله اين مشکلات است که حل و فصل آن زمان بر خواهد بود.

سردار عباسقلي زاده همچنين گفت:  مسئوليت نمايندگان مجلس عزل و نصب نيست بلکه رفع موانع قانوني و نظارت بر عملکرد دولت و دستگاه ها است که اين وظايف آمان بايد مطالبه شود.

بدون کمک رسانه ها توسعه همه جانبه امکانپذير نيست

وي با تاکيد بر نقش مطالبه گري رسانه ها در بهبود شرايط اقتصادي و سياسي و اجتماعي کشور، افزود: برپايي ميزهاي خدمت بهترين فرصت براي اصحاب رسانه است که با موشکافي خاص خود مسايل، مشکلات و مسيرهاي نادرست مديريتي را شناسايي کرده و نسبت به اصلاح روش و شيوه هاي نادرست وارد ميدان شوند، چون در غير اين صورت و بدون کمک رسانه ها توسعه همه جانبه کشور محقق شدني نيست.

عباسقلي زاده ابراز داشت : خبرنگاران به عنوان رزمندگان عرصه هاي فرهنگي و دفاع از امنيت، آرامش و آسايش ملت و نيز نقطه اميدآفريني و مقابله با جنگ ترکيبي دشمنان عليه ايران اسلامي هست.

عباسقلي زاده گفت:  در جريان اغتشاشات اخير و توطئه هاي دشمنان براي تهييج افکار عمومي و اعلام فراخوان هاي مختلف براي ايجاد بلوا و آشوب، آحاد مردم و به خصوص رسانه هاي منطقه نشان دادند که همچنان در دفاع از آرمان هاي انقلاب و شهدا مصر هستند.

مسئله درياچه اورميه امنيتي نيست

فرمانده سپاه عاشورا يکي از مسايل مهم و مطالبات به حق مردم آذربايجان را مربوط به وضعيت نگران کننده درياچه اروميه دانست و با تاکيد بر اينکه اين موضوع به هيچ عنوان امنيتي نيست، گفت: موضوع خشک شدن اين درياچه اجتماعي و زيست محيطي و مديريتي است که بايد با تصميمات درست و علمي نسبت به احياي آن اقدام شود.

عباسقلي زاده دليل خشک شدن درياچه اروميه را داراي سابقه تاريخي 10 ساله دانست و افزود: کمبود بارندگي ها، ايجاد سد، شرايط اقليمي و معطل ماندن طرح هاي مربوط به احيا از عوامل موثر در اين زمينه است که بايد توسط رسانه ها تحليل و پيگيري هاي دقيق شود.

وي با اشاره به حضور قرارگاه خاتم در اجراي پروژه هاي مربوط به انتفال اب ارس يادآور شد: البته نبايد از نظر دور داشت که برخي اقدامات منفي و خائنانه در گذشته هاي تاريخي نيز در اين زمينه موثر بوده است از جمله اقدام رضاخان در واگذاري ارتفاعات آرارات به ترکيه که منشاء و سرچشمه اصلي آب هاي ورودي به درياچه است.

وي با اشاره به ورود سپاه عاشورا با بهره گيري از متخصصان امر براي احياي درياچه اروميه، بهترين و کارشناسي ترين مسير را انتقال آب از درياي خزر به بستر درياچه اعلام و اظهار کرد: هر چند اين طرح که مطالعات آن به اتمام رسيده است بسيار سخت، پيچيده و هزينه بر است اما مطمئن ترين و علمي ترين روش در اين زمينه است.

 سپاه حق ورود به انتخابات را ندارد

فرمانده سپاه عاشورا به موضوع مهم انتخابات آينده مجلس شوراي اسلامي اشاره کرد و گفت: رويکرد اين مجموعه در اين عرصه مهم سياسي برگزاري امن، سالم و تلاش براي حضور حداکثري مردم در چاي صندوق هاي راي است و به هيچ عنوان سپاه دخالتي در انتخابات نداشته و نخواهد داشت.

عباسقلي زاده با تاکيد بر اينکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به هيچ عنوان حق ورود به انتخابات را ندارد، يادآور شد: بر همين اساس اين مجموعه در حمايت و يا بر عليه هيچ تشکل و فرد در جريان برگزاري انتخابات وارد عمل نمي شود و تمام تلاش خود را براي مشارکت حداکثري مردم به کار خواهد بست.

وي دعوت به شرکت عمومي آحاد مردم را جزو رسالت هاي سپاه در جريان برگزاري انتخابات برشمرد و ادامه داد: بايد همه در اين زمينه کمک کنند تا افراد اصلح و کساني که توانايي رفع مشکلات مردم و بهبود وضعيت اقتصادي را دارند، وارد عرصه شوند.

عباسقلي زاده يادآوري کرد:  در طول سال هاي پس از انقلاب اسلامي و در برهه ها مختلف تاريخي مشخص شده است که بايد مشکلات و مسايل کشور توسط خودمان حل و فصل شود و به هيچ عنوان بيگانگان و کشورهاي خارجي هرگز مشکلات ما را رفع نخواهند کرد.

وي گفت: هر جا به دشمنان اعتماد کرديم ضربه خورديم، پس بايد همه دوشادوش همديگر خود را براي برگزاري انتخابات پرشور و گسترده در اسفند ماه امسال آماده کنيم.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 7 + 3

  آخرین اخبار
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.