1402/05/22 - 16 : 12
کد خبر: 38997
.مشکل قطعي آب تبريز تا سه روز آينده برطرف مي‌شود
اجرار: مديرعامل آب و فاضلاب آذربايجان شرقي با بيان اينکه کسري 900 ليتر بر ثانيه آب شرب تبريز در آستانه تامين قرار گرفته است، گفت: مشکل قطعي آب شهرک‌هاي شمالي اين شهر تا حدود سه روز آينده برطرف خواهد شد.

محمد خاني» روز يکشنبه با حضور در خبرگزاري جمهوري اسلامي مرکز آذربايجان شرقي، با بيان اينکه آورد رودخانه ها در زمستان در فاصله زماني يک ماه قبل و يک ماه بعد از عيد قابل بحث است، افزود: در عيد امسال مشخص شد که آورد رودخانه نهند کافي نيست از اين رو در ارديبهشت ماه و با دستور وزير، پروژه جايگزين نهند با فرصت 2.5 ماهه آغاز شد ضمن اينکه شماره قراردادهاي اين پروژه براي قبل از عيد است. وي اضافه کرد: اين پروژه با هدف تامين کسري 900 ليتر بر ثانيه آب تبريز بلافاصله آغاز شد و با همت و تلاش کارکنان شرکت، پروژه سه ساله ظرف مدت کمتر از سه ماه آماده بهره برداري شده است. خاني ادامه داد: آب به اندازه نياز در تبريز تامين شده اما اينکه چرا از دهم مرداد در شهر دچار قطعي آب شديم و شهر دچار تنش آبي شد ربطي به تامين و توزيع نداشت و ناشي از مشکل قطعي برق بود. وي افزود: دهم تيرماه گذشته و با توجه به نبود آب در نهند، اين خط را از مدار خارج کرديم و 6 شهرک باغميشه، نصر، رشديه، ولي امر، فرشته و ارم و 50 درصد وليعصر با 280  هزار نفر جمعيت از اين محل تامين آب مي شدند از طريق پمپاژ آب از داخل شهر تامين آب شدند. خاني ادامه داد: اين مناطق از اول ارديبهشت تا دهم تيرماه به ترتيب از مدار خط آبرساني نهند خارج و به خط لوله جنوب شهر و آب سبک و گواراي زرينه رود وصل شدند و در واقع با اين کار، رينک داخلي شهر از طريق پمپاژ آب وارد مدار شد. وي گفت: با اتصال خطوط لوله شمال تبريز به خطوط لوله جنوب اين شهر، در واقع آب زرينه رود به 35  درصد از اين شهر وصل شد و اهالي اين مناطق از آب سبک اين خط انتقال بهره مند شدند و تهديد ايجاد شده براي تبريز به فرصت تبديل شد. وي با بيان اينکه تاسيسات آبياري تبريز از بالا به پايين و اقطار بزرگ به کوچک تنظيم و نصب شده است، گفت: پمپاژ آب از جنوب به شمال، نيازمند برعکس کردن اين تاسيسات و تغيير رژيم جريان بندي آب بود و جريان هيدروليکي اين شهرک ها به ناچار به هم خورد.

 

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان با بيان اينکه کار کارگران شرکت آبفاي استان در اجراي اين عمليات بي نظير بود گفت: معاون وزير، مديرعامل آبفاي کشور و همه مسوولاني که از طرح اتصال و جايگزين نهند بازديد کردند تمامي موارد فني، هيدروليکي، زوم بندي، تغيير رژيم در جريان بندي و پهنه بندي را کنترل و تاييد و اعلام کردند که به جز مشکل فني و هيدروليکي، مشکل ديگري در اجراي پروژه نبوده و نيازي به نيرو و ماشين آلات و يا کمک ديگر استان ها وجود ندارد و اين تغيير در جريان آب تا سه روز آينده برطرف خواهد شد.

 

خاني با بيان اينکه عمر متوسط تاسيسات زيرزميني آبفاي استان بين 15 تا 30 سال است، افزود: اتفاقات در تاسيسات اين چنيني قابل پيش بيني نبوده و همين عوامل موجب طولاني شدن برخي تغييرات مي شود

 

مدير عامل آبفاي استان با اعلام اينکه از اين بابت از مردم عذرخواهي مي کنم، ادامه داد: تامين آب شرب تبريز به رغم حذف يکي از منابع تامين آب، شبيه معجزه است و ايستگاه پمپاژي که در داخل شهر نصب شده يکي از بزرگ ترين و تکميل ترين ايستگاه هاست و به دليل اينکه آب برداشتي از لوله انجام مي شود، امکان اصافه برداشت و يا افزايش ظرفيت وجود ندارد.

 

خاني با بيان اينکه در سراسر استان دچار کم آبي هستيم، گفت: اگر به موقع اقدام نمي کرديم و تزريق منابع مالي از سوي دولت سيزدهم به موقع و مناسب انجام نمي شد اکنون در ?? شهر استان تنش آبي داشتيم که خوشبختانه همه اين تنش ها رفع شده و تنها در تبريز و مرند به طور کامل مهار نشده است.

وي در مورد دليل قطعي طولاني مدت آب شرب شهرک باغميشه افزود: ترکيدگي لوله اصلي در اتوبان پاسداران در عمق 6 متري، زمان بر شد که قرار بود تا ظهر رفع شد اما تا ساعت 21 شب به طول کشيد و در حال حاضر آب اين شهرک وصل شده و مشکل رفع شده است.

 

وي با تاکيد بر رعايت الگوي مصرف از سوي مشترکان، گفت: متاسفانه 35 درصد مردم استان الگوي مصرف را رعايت نمي کنند و هر فرد در آذربايجان شرقي در طول شبانه روز 80  ليتر بيشتر از ميانگين کشوري آب مصرف مي کند.

 

 

 

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 5 + 7

  آخرین اخبار
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.