1402/05/19 - 15 : 46
کد خبر: 38988
مديرکل بيمه سلامت آذربايجان شرقي خبر داد
بهره مندي 82 درصد جمعيت آذربايجان شرقي از خدمات رايگان بيمه سلامت
احرار: مديرکل بيمه سلامت آذربايجان شرقي از بهره مندي دو ميليون و 200 هزار نفر(82 درصد) از جمعيت استان از خدمات بيمه سلامت و گفت:از اين تعداد بالغ بر تقريبا 1 ميليون و 800 هزار نفر رايگان بيمه شده اند به عبارتي هيچ گونه حق بيمه اي پرداخت نمي کنند.

وحيد مجيدي در نشست خبري با اصحاب رسانه اظهار داشت : در حال حاضر نزديک 280 موسسه  طرف قرارداد داريم که 90 دفتر خدمات پيشخوان  حتي در دورترين نقاط استان، خدمات بيمه گري ارائه مي دهند.

 وي همچنين به توسعه خدمات دولت الکترونيک اشاره کرد و افزود : بالغ بر صد در صد خدمات  در استان نسخه ها را به صورت الکترونيکي   از سال 1400سال  اسناد و  دفترچه هاي کاغذي حذف شده اند، و دسترسي آسان پزشکان به سوابق پزشکي بيمار نيز از جمله مزاياي حذف دفترچه هاي کاغذي است .

وي افزود : طي سال گذشته 8 ميليون و 800 هزار خدمات براي حجمعيت تحت پوشش ارائه شده است که تقريبا به طور کامل  اين خدمات به صورت الکترونيکي بوده است، در سال گذشته فقط يک روز مشکلي قطعي اينترنت داشتيم. و با تدبيري که انجام داديم تا با مشکل خاصي روبرو نشويم 

وي همچنين گفت: بيمه سلامت در سالهاي گذشته بالغ بر 200 ميليارد تومان هزينه چاپ دفترچه در کل کشور  پرداخت مي کرد و سو استفاده هايي که از دفترچه ها مي شد در آن شرايط به سادگي قابل پيگيري نبود اما با الکترونيکي شدن اين امر به آساني قابل پيگيري است .

وي همچنين گفت : در سال 1401 صندوق بيماري هاي خاص تصويب شد و مسئوليت آن بر عهد بيمه سلامت استان بودکه با اعتباري  بالغ  بر 5 ميليارد تومان تصويب شد  که در  سه ماهه اخر سال فعاليت اين صندوق آغاز گرديد.

 مجيدي ابراز داشت : هدف از صندوق  بيماري هاي خاص حمايت بيشتر  از بيماران خاص و صعب العلاج است  که بحث هزينه هاي درمان که پرداخت  هايشان به سمت صفر ميل کند.

 وي افزود : 107 بيماري به عنوان بيماري خاص از سوي وزارت بهداشت و سازمان بيمه  تعريف شده است که  از 107 گروه بيماري است که هر گروه شايد شامل بيماري هاي زير مجموعه نيز باشد  که تا کنون  48 هزار نفر در اين زمينه نشاندار شده اند  تابتوانند از مزاياي بيمه اي بيشتر برخوردار شوند .

وي ادامه داد: از آذر ماه سال گذشته که اين صندوق به ما ابلاغ شده بالغ بر 28 ميليارد تومان در قالب خسارت متفرقه به  بيمه شدگان پرداخت شده  رقم آن نزديک به هشتاد ميليارد تومان بوده است.

 مجيدي همچنين در خصوص خدمات بيمه سلامت به زوجين نابارور نيز اظهار داشت : خدمات بيمه سلامت  يه حدود 3302 زوج نابارور نشان دار شده  ارائه مي شود که از اين تعداد 2980 نفر  خانم و و 322 نفر  آقا هستند که از مزاياي نازايي  به صورت  سرپايي و بستري بهره مند شوند  که ميزان حمايت سازمان از اين زوحين  مبلغي افزون بر 17 ميليارد تومان  در قالب خدمات مخلف مثل ويزيت .. آيي وي اف دارو ها و .. بوده است .

 وي افزود : در حال حاضر مرکز ناباروري در استان خدمات نازايي ارائه مي دهند  که بيمارستانهاي الزهرا و مرکز ناباروري جهاد دانشگاهي بيمارستان شمس و بيمارستان وليعصر تبريز از آن جمله اند .

 

  وي همچنين يکي از وظايف بيمه سلامت را بيمه نمودن مادران باردار و کودکان زير 5 سال اعلام کرد و گفت :  در حال حاضر 16 هزار و 643 نفر مادر باردار و همچنين 69 هزار و 278  مادر شيرده و 144 هزار نفر از کودکان زير پنج سال تحت پوشش بيمه سلامت قراردارند که از حمايت هاي بيمه اي  برخوردارند

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 3 + 9

  آخرین اخبار
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.