1402/05/14 - 23 : 6
کد خبر: 37967
آبياري دقيق فضاهاي سبز تبريز همزمان با افزايش دماي هوا
احرار: سرپرست سازمان سيما، منظر و فضاي سبز شهرداري تبريز از بسيج تمام امکانات براي اجراي دقيق عمليات آبياري فضاهاي سبز شهري همزمان با افزايش بي سابقه دماي هوا خبر داد.

سيامک آسيايي در بازديد از روند انجام آيتم‌هاي روزانه فضاي سبز در سطح شهر، اظهار کرد: با توجه به افزايش بي سابقه دماي هواي استان و نياز آبي بيشتر گونه‌هاي سطح شهر، حوزه سيما، منظر و فضاي سبز شهرداري تبريز با بسيج تمام امکانات خود در حال اجراي دقيق آيتم‌هاي روزانه به ويژه اجراي منظم عمليات آبياري فضاهاي سبز شهري هستند.

وي با اشاره به اينکه توصيه‌هاي لازم در اين زمينه به کليه نيروهاي حوزه فضاي سبز تبريز ارائه شده است از نظارت دقيق خود و تمامي مديران، ناظران عالي و مقيم بر روند اجراي امور حوزه فضاي سبز به ويژه آبياري فضاهاي سبز شهري خبر داد.

آسيايي از بازبيني و تعمير و يا اصلاح سريع شبکه‌هاي آبياري قطره‌اي، دقت در رعايت ساعات تعريف شده براي آبياري، آبياري در ساعات بعد از غروب آفتاب، پيگيري و کنترل دقيق برنامه آبياري تانکرها و حضور مستمر نيروهاي حوزه سيما، منظر و فضاي سبز در حوزه‌هاي کاري مربوطه را از جمله توصيه‌هاي خود براي نيروهاي حوزه فصاي سبز در روزهاي گرم سال عنوان کرد.

حفر چاه‌هاي جذب آب به منظور مديريت بهينه منابع

سرپرست سازمان سيما، منظر و فضاي سبز شهرداري تبريز از حفر چاه‌هاي جذب آب براي مديريت بهينه منابع آبي خبر داد.

سيامک آسيايي با اشاره به کمبود منابع آبي حوزه فضاي سبز و لزوم مديريت بهينه اين منابع، خاطرنشان کرد: برنامه‌ريزي‌هاي متعددي در حوزه فضاي سبز تبريز براي مديريت بهينه منابع آبي صورت گرفته است که از آن جمله مي‌توان به تغيير الگوي کشت و استفاده از گونه‌هاي کم نياز آبي، تغيير ساعات آبياري و استفاده توامان از ساعات شب براي آبياري، توسعه شبکه آبياري قطره‌اي و راه‌اندازي سامانه GPS تانکرهاي آبياري براي کنترل دقيق عملکرد آن‌ها اشاره کرد.

وي در اين زمينه حفر چاه‌هاي جذب و ذخيره‌سازي منابع آبي هدر رونده و نيز تقويت منابع آبي سفره‌هاي زيرزميني را يکي ديگر از روش‌هاي موثر مديريت بهينه اين منابع عنوان کرد که با تاکيدات شهردار تبريز در نقاط آبگير حوزه فضاي سبز در حال انجام است.

آسيايي، حفر ?? چاه جذب مناسب با عمق ?? تا ?? متر در حوزه منطقه يک را سرآغازي براي اجراي اين طرح عنوان کرد که در ادامه در ساير نقاط آبگير شهر نيز انجام مي‌شود.

 سرپرست سازمان سيما، منظر و فضاي سبز مديريت بهينه نزولات آسماني و آبهاي سطحي هدر رونده و جلوگيري از هدر رفت آب و نيز استفاده مجدد از آب‌هاي جمع‌آوري شده در آبياري و احياء فضاهاي سبز شهري را از اهداف عمده اجراي اين طرح برشمرد.

گفتني است، يکي از روش‌هاي معمول در حوزه فضاي سبز براي ذخيره‌سازي آب، احداث سپتيک در مناطق شني، ماسه‌اي و خرده سنگي است که روش اخير حفر چاه‌جذب نيز در کنار روش‌هاي قبلي کمک شاياني به ذخيره و تامين آب مورد نياز حوزه فضاي سبز و تقويت سفره‌هاي زير زميني آب مي‌کند.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 8 + 2

  آخرین اخبار
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.