1394/4/15 - 11 : 27
کد خبر: 3761
جلسه شوراي شهر تبريز
از فساد اداري در سيستم شهرداري تبريز تا نگراني براي آبرو
احرار نيوز: نوک پيکان صحبت‌هاي امروز اعضاي شوراي شهر تبريز فساد اداري سيستم شهرداري تبريز و تخلفات در اين مجموعه را مورد هدف قرار داد.

به گزارش احرار نيوز به نقل از فارس، اگرچه جلسه ظهر ديروز شوراي شهر تبريز به صحبت‌ها و گزارش شمس، مدير مرکز انتقال خون استان اختصاص داشت اما نوک پيکان صحبت‌هاي اعضاي شوراي شهر تبريز در لابه‌لاي اين صحبت‌ها، فساد اداري سيستم شهرداري را هدف گرفت. براين اساس اعضايي که قرار بود نظراتشان را در مورد صحبت‌هاي مدير عامل سازمان انتقال خون بيان کنند، حتي با وجود تذکرات رياست شورا موارد متعددي از شائبه‌هاي فساد اداري در شورا و شهرداري را بيان کردند.

اعضاي شوراي شهر به تحقيق و تفحص از سازمان عمران و سازمان همياري‌ها بپردازند

حبيب شيري‌آذر عضو شوراي اسلامي شهر تبريز با اشاره به اينکه متاسفانه سازمان‌هاي شهرداري به جاي اداره سازمان به روش قانوني، از خلاهاي قانوني سو استفاده مي‌کنند، گفت: سازمان عمران و سازمان همياري دلال بازار شده‌اند.

وي با انتقاد از عدم آگهي مطبوعاتي براي اجراي مناقصه‌هاي اين سازمان‌ها گفت: لازم است شورا به تحقيق و تفحص از اين سازمان‌ها بپردازد.

رئيس کميسيون خدمات شهري در ادامه با انتقاد از عملکرد برخي مديران مجموعه شهرداري تصريح کرد: در زمان بررسي بودجه قصد داشتيم شهر را نظام‌مند اداره کنيم ولي از قرار معلوم برخي مديران شهرداري با پيدا کردن خلاهاي قانوني دنبال اجراي خواسته‌هاي خودشان هستند.
 شيري آذر با انتقاد شديد از عملکرد دو سازمان عمران و همياري شهرداري گفت: معلوم نيست اين دو سازمان پروژه‌هايشان را چگونه و به چه کساني داده‌اند.

فريدون بابايي‌اقدم: همکاراني در شهرداري منافع خود را به منافع شهرداري و بيت‌المال ترجيح مي‌دهند

 فريدون بابايي ديگر عضو شوراي اسلامي شهر تبريز با اشاره به يکي از پروژه‌هاي مشارکتي شهرداري در اتوبان منتهي به ائل‌گلي گفت: متاسفانه شهرداري نه تنها در اين پروژه پروانه داده است بلکه حمايت‌هاي ديگري انجام داده است.

بابايي با انتقاد از قيمت‌گذاري 8 ميليوني براي هر متر مربع از اين پروژه تجاري در يکي از مطلوب‌ترين مناطق تبريز گفت: اين در شرايطي است که درخواست ما اين بوده که قيمت‌گذاري توسط کارشناسان رسمي دادگستري انجام شود.

وي در بخش ديگري از صحبت‌هايش گفت: از يک طرف مي‌گوئيم شهرداري ورشکسته است و از طرف ديگر گزارش‌هايي به دست ما رسيده است که همکاراني از شهرداري منافع خود را به منافع شهرداري و بيت المال ترجيح مي‌دهند و شنيده شده است که براي کم کردن جريمه 140 ميليوني يک پرونده، بعضي افراد مسئول در شهرداري از خاطيان پول گرفته و جريمه‌ها را به طور قابل ملاحظه‌اي کاهش داده‌اند.

سعيد محدث: شخصاً اجراي پروژه بدون پروانه در شهر را پيگيري قضايي خواهم کرد

سعيد محدث نيز با تاکيد به اينکه متاسفانه پروژه مورد اشاره فريدون بابايي بدون داشتن پروانه از شهرداري، در حال اجراست گفت: من شخصا اين مورد را پيگيري قضايي خواهم کرد

وي افزود: چگونه فردي را که به لحاظ مالي وضعيت مناسبي ندارد مجبور به پرداخت هزينه مي‌کنيم و حتي گاه براي اين کار از پليس استفاده مي‌شود اما يک سرمايه‌گذار در شهر، پروژه‌اش را بدون پروانه پيش مي‌برد و هيچ کس هم حرفي به او نمي‌زند.

خزانه‌دار شوراي شهر تبريز با تأکيد بر اينکه از شهرداري خواسته است تا ليست شرکت‌هايي را که در آن سهم دارد به شورا اعلام کند، گفت: اخيرا اين مسئله عنوان شده است که

شهرداري بدون اطلاع شورا سهامش را به تأمين اجتماعي فروخته است که اين مسئله نيز غيرقانوني است.

محدث با انتقاد از اينکه شهرداري ساختماني با عنوان ساختمان 137 را در فلکه امام رضا با پيشروي در پياده رو اين منطقه ساخته است، گفت: همچنين شهرداري به فاصله 200 متر از اين فلکه يکي از ساختمان‌هايش را به يک سازمان داده است و لازم است شورا از جريان واگذاري اين ساختمان مطلع شود.

وي عنوان داشت: در همين جلسه شورا تذکر داده‌ام که لازم است مناقصه‌هاي پيمانکاري سازمان عمران و همياري در روزنامه‌هاي درج شود چرا که پيمانکاراني که نتوانسته‌اند به من «محدث» دسترسي پيدا کرده و پروژه بگيرند! پشت سرمان حرف مي‌زنند و مورد تهمت قرار مي‌گيريم.

خزانه‌دار شوراي شهر تبريز با تأکيد بر اينکه اگر اين مناقصه‌ها در روزنامه‌ها بيايد به خاطر رقابت قيمت تمام شده نيز کمتر مي شود، گفت: درست نيست که پيمانکاران از مجراهاي ديگر به اين شرکت‌ها معرفي مي‌شود.

وي افزود: لازم است شهرداري ليست پيمانکارهايي را که از ابتداي سال از طريق اين دو شرکت پروژه گرفته‌اند را به ما اعلام کند.

اگر کسي کار غلطي انجام داده بايد رسيدگي شود

رئيس کميسيون عمران شوراي شهر تبريز نيز با خطاب قرار دادن رياست شورا گفت: آقاي دبيري شما که به عنوان يکي از مديران پاکدست شناخته شده‌ايد بايد در مورد مسائل مطرح شده در مورد دخالت مديران شهرداري و بعضي اعضا در پروژه‌ها تحقيق و اعلام نظر کنيد.

وي افزود: اگر کسي کار غلطي انجام داده لازم است اين مسئله مشخص شود وگرنه بايد اعاده حيثيت شود و از زير اين هجمه بيرون بياييم.

شهين‌باهر با تأکيد بر اينکه شورا 21 نفره است و بروز چنين مسائلي از طرف تنها چند عضو به همه اعضا شورا ضربه خواهد زد، گفت: متاسفانه اين مسائل باعث شده ما حتي جسارت نداشته باشيم از يک سرمايه‌گذار حمايت کنيم يا او را به سرمايه‌گذاري در شهر تشويق کنيم.

وي افزود: متأسفانه اين روزها حتي صحبت‌هايي در مورد واگذاري محل پيشنهادي کميسيون عمران براي ساختمان شورا نيز شنيده مي‌شود.

عضو کميسيون عمران مجلس با اشاره به نامه 40 تن از سرقفلي‌داران ديزل آباد گفت: اينکه مالکان اين مجموعه با استفاده از قراردادشان با شهرداري به صاحبان سرقفلي زور بگويند و مشکلاتشان با صاحبان سرقفلي را از طريق شهرداري حل کنند، درست نيست و اين کار استفاده ابزاري از شهرداري است.

سردار جعفري: نگران آبرويمان هستيم

محمدحسين جعفري نيز در اين ارتباط با اشاره به اينکه همه ما در مورد اصلاح فساد اداري شهرداري با هم همفکريم، گفت: اما تا زماني که  اصلاح ساختاري اتفاق نيفتد و شهرداري با قانون بلديه اداره شود، اين مشکلات خواهد بود.

وي افزود: اين مسئله به اين جهت است که ما اصلاً از سرمايه‌گذاري‌هاي شهر خبر نداريم.

اين مسئول افزود: اگرچه اصل بر برائت است، اما متأسفانه شايعاتي در ارتباط با مديران تصميم‌گير وجود دارد.

عضو کميسيون فرهنگي مجلس با تأکيد بر اينکه نگران آبرويمان هستيم گفت: يکي از ايرادات شورا اين است که تا کنون هيچ طرحي براي اصلاح اين وضعيت به صحن نياورده است.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 2 + 3

  آخرین اخبار
ورزش و سلامتي کارکنان
توسعه فضاهاي تفريحي تبريز با احداث شهربازي‌هاي جديد
خطوط توليد تراکتورهاي ايراني در خارج از کشور به چهار خط افزايش مي يابد
77کانون تخصصي خواهران در مساجد آذربايجان‌شرقي فعال است
آخرين زمان ثبت‌نام نمايندگان نامزدها در سامانه «داوطلب»/ اين مهلت تمديد نخواهد شد
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
  پربازدیدترین اخبار
تشکيل کميته ويژه براي اجراي پروژه استراتژيک جاده جلفا- کلاله
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
خطوط توليد تراکتورهاي ايراني در خارج از کشور به چهار خط افزايش مي يابد
77کانون تخصصي خواهران در مساجد آذربايجان‌شرقي فعال است
ورزش و سلامتي کارکنان
آخرين زمان ثبت‌نام نمايندگان نامزدها در سامانه «داوطلب»/ اين مهلت تمديد نخواهد شد
توسعه فضاهاي تفريحي تبريز با احداث شهربازي‌هاي جديد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.