احرار: رئيس مرکز بازرسي، ارزيابي عملکرد و ارتباطات مردمي وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي از ثبت 700 درخواست مردمي در حوزه وزارت کار در دو روز ابتدايي برپايي ستاد دومين سفر رياست جمهوري به آذربايجان شرقي خبر داد.
به گزارش روابط عمومي اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعي آذربايجان شرقي، رئيس مرکز بازرسي، ارزيابي عملکرد و ارتباطات مردمي وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي از ثبت 700 درخواست مردمي در حوزه وزارت کار در دو روز ابتدايي برپايي ستاد دومين سفر رياست جمهوري به آذربايجان شرقي خبر داد.
مهري طالبي دارستاني در حاشيه مرکز ارتباطات مردمي وزارت کار در دومين سفر رياست جمهوري به آذربايجان شرقي که در تبريز برگزار شد، اظهار کرد: در دور دوم سفرها با توجه به شرح وظايف گسترده وزارت کار و مشکلات متعددي که مردم در حوزههاي مختلف بهزيستي، تامين اجتماعي، تعاون، روابط کار و ساير موارد مرتبط با شرح وظايف وزارت کار دارند، سعي کرديم تا با رويکرد حل مسئله، ناظر به مسائلي که در دور اول سفرها احصا کرده بوديم، ورود کنيم.
وي افزود: اغلب مشکلات مردم استان آذربايجان شرقي در حوزه وزارت کار مربوط به سه بخش اشتغال، تعاون و يارانهها است که بر اساس پروتکلهاي مشخص شده سعي ميکنيم تا مشکلات مردم را در اين سه حوزه با رويکردهاي جديد و تحولي برطرف کنيم.
وي با اشاره به اجراي طرحهاي جديد اشتغال و تعاون در اين وزارتخانه، گفت: وزارت تعان، کار و رفاه اجتماعي تمامي تلاش خود را براي رفع مشکل بيکاري جوانان کشور با اجراي طرحها و برنامههاي جديد به کار ميگيرد.
وي ادامه داد: مشکلات مردم در زمينه يارانه و روابط کار را نيز از طريق مرکز پيگيري ميکنيم تا مشکلات سامانهاي مربوطه رفع شود. در زمينه تعاون هم طي سه روز گذشته تعداد هفت جلسه تخصصي با حضور مسئولان مرکز و استاني برگزار شده و بسياري از مشکلات مربوط به تعاونيها استان در حال حل و فصل است.
طالبي دارستاني تاکيد کرد: با توجه به رويکرد رياست جمهوري که در جريان سفر به استانها از نزديک مشکلات مردم را شنيده و براي رفع آنها دستور ميدهند، توقع داريم که مسئولان استاني هم با همين رويکرد در استان خودشان براي رفع مشکلات به سراغ مردم بروند، نه اينکه مردم، پشت درهاي بسته مانده و مشکلاتشان بعد از دو سال همچنان باقي بماند.
وي افزود: مرکز بازرسي وزارتخانه براي گامهاي بعدي، تيمهاي بازرسي را به استان ميفرستد تا مواردي که در اين سفر احصا و ثبت شده است را ديگر به عنوان مشکلات تکرارپذير در سفرها و بررسيهاي بعدي نداشته باشيم.
??وي خاطرنشان کرد: در سفر قبلي رياست جمهوري به آذربايجان شرقي بالغ بر 1560 ثبت درخواست و شکايت داشتيم و براي اين سفر نيز تا کنون 700 درخواست به ثبت رسيده است. بالغ بر 70 درصد از معضلات مطرح شده در سفر قبلي پاسخ گرفته و برخي نيز روند اداري درخواستهايشان به لحاظ قانوني طولاني است که در دست اقدام ميباشد.
??رييس مرکز بازرسي، ارزيابي عملکرد و ارتباطات مردمي وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي در خصوص دليل کاهش تعداد درخواستهاي مردم استان در سفر دوم طي دو روز اول گفت: اين امر نشان ميدهد که بسياري از مشکلات سفر قبلي حل شده است. اگر مشکل تکراري سال قبل امسال نيز مطرح شود، قابل قبول نيست و بايد به نحوي مشکل برطرف شود.
وي با بيان اينکه تکرار مشکلات مردم غيرقابل اغماض است، تاکيد کرد: با جديت پيگير رفع مسائل وبرخورد با مسئولان متخلف هستيم.
انتهاي پيام