1402/03/20 - 0 : 3
کد خبر: 36765
وزير راه و شهرسازي :
چهار برابر مسکن مهر براي نهضت ملي مسکن زمين تامين شده است
احرار: وزير راه و شهرسازي با بيان اينکه در کل مساکن مهر در سال هاي گذشته 8 هزار هکتار زمين تامين شد اما تا امروز بيش از 32 هزار هکتار الحاق به محدوده هاي شهري شده است گفت : اين رقم نشان دهنده آن است که تقريبا چهار برابر مسکن مهر زمين مورد نياز براي نهضت ملي مسکن تامين شده است.

مهرداد بذرپاش  در مراسم افتتاح بيش از 11 هزار واحد مسکوني طرح نهضت ملي مسکن  با اشاره به پروژه‌هاي متعددي که در سفر به استان آذربايجان از جمله راه‌آهن بستان آباد_ خاوران افتتاح شد،  بيان کرد : اين پروژه‌ها به ويژه  با هدف تکميل کريدورهاي شرق و غرب و شمال و جنوب  داراي اثرات مهم اقتصادي براي آينده کشور است..

 بذر پاش خاطر نشان کرد : با وجود مسائل و مشکلاتي بسيار عديده اي که در بحث تامين مسکن وجود دارد عده اي بر اين باور بودند که دولت نبايد در اين خصوص به مردم تعهد بدهد،  و به مانند دهه گذشته بر اين نکته تاکيد کند که تامين مسکن خيلي به دولت ارتباط ندارد  اما از زير بار مسئوليت شانه خالي نکرد.

وي با اشاره به مشکلات و موانع پيش رو در پروژه نهضت ملي مسکن تصريح کرد: در  اين مسير بزرگ مشکلات و چالش‌هاي زيادي از جمله تامين زمين (معارض هايي که در تامين زمين وجود دارد ، زمين براي مجموعه هاي نظامي يا دستگاه هاي مختلف)  ، تامين منابع مالي براي ساخت، خدمات زيربنايي، عمليات ساخت ومعضلات  تسهيلات بانکي  که بانکها مشکلاتي دارند هر چند ما خود  به عملکرد بانک ها نقدداريم و..‌. وجود دارد..

 

تامين زمين نهضت ملي 4 برابر مسکن مهر

بذر پاش  با بيان اينکه دولت اهتمام ويژه اي به خانه دار کردن هر چه زودتر مردم دارد گفت : در کل مساکن مهر در سال هاي گذشته 8 هزار هکتار زمين تامين شد اما تا امروز بيش از 32 هزار هکتار الحاق به محدوده هاي شهري شده است که  اين رقم نشان دهنده آن است که تقريبا ? برابر مسکن مهر زمين  مورد نياز براي نهضت ملي مسکن تامين شده است.

در بحث تامين زمين با سرعت پيش مي رويم

 وزير راه و شهرسازي با بيان اينکه  در بحث تامين زمين با سرعت پيش مي رويم گفت :  در تبريز و اطراف تبريز ايجاد  سه شهرک را مصوب خواهيم کرد که  به محدوده شهر الحاق شوند ، همچنين بايد طرح هادي اصلاح شود تا احتکار زمين در روستاها نيز تغييرکند و  از بين برود..

تامين زمين در بافت فرسوده ضامن امنيت مردم دربلاياي طبيعي

بذرپاش با اشاره به اينکه بافت فرسوده يکي از بهترين روش‌هاي تامين مسکن در محيط هاي شهري است بيان کرد:  در اين راستا با بسته 19 بندي ارائه شد در تهران  و به گواه معاون شهرسازي شهرداري تهران  تنها در فروردين و ارديبهشت  300 درصد رشد صدور پروانه در شهر تهران داشتيم .

وي خاطرنشان کرد : با تامين زمين در بافت فرسوده امنيت  مردمي که در بافت فرسوده زندگي مي کنند ( به ويژه درهنگام بلاياي طبيعي از جمله زلزله و .. جانشان در خطر است ) را حفظ کنيم.

وي افزود : با اقداماتي که در حال انجام است،  انتظار داريم  دري صدور پروانه در بافت‌هاي فرسوده در همه شهرها رشد 100 درصدي را شاهد باشيم ..

تحويل زمين به 400 متاقضي تا پايان سال جاري

وزير راه و شهرسازي  يکي از دلايل تامين گسترده زمين را هدفگزاري براي ساخت خانه‌هاي ويلايي و تک طبقه  عنوان کرد و گفت : اعتقاد داريم که هموطنان در اين خانه ها زندگي ايراني تر ، اسلامي تر و با آسايش بيشتر خواهند داشت که با نوع سبک زندگي ايراني- اسلامي  سازگار تر است..

وي افزود:  به صورت گسترده اين هدف را دنبال مي کنيم و در راستاي نيل به اين هدف 400 قطعه زمين تقديم هوطنان خواهيم کرد.

 تا پايان سال 70 هزار مسکن مهر تکميل و به مردم تحويل خواهيم داد

بذر پاش خاطرنشان کرد : ما ميراث دار بيش از 230 هزار باقي مانده از گذشته هستيم که حدود 60 هزار آن را تقديم هموطنا کرده ايم و امسال تا پايان سال هم 70 هزار واحد مسکن مهر را تکميل کرده و به مردم تحويل خواهيم داد..

وي سياست ديگر در نهضت ملي مسکن را شهرک سازي عنوان  و تصريح کرد: ساخت شهرک در ?? نقطه از کشور هدفگذاري شده و از سرمايه‌گذاران دعوت مي کنم  در اين فرايند مشارکت کنند..

وي ادامه داد: 27 شهر ساحلي در حاشيه درياي عمان و خليج فارس طراحي شده تا همه استان‌هاي فاقد ساحل نيز با استان‌هاي ساحلي هم پيوندي داشته باشند و از اقتصاد دريا بهره‌مند گردند تا به عنوان مثال آذربايجان شرقي که ساحل ندارد  يکي از همان شهرهاي ساحلي که در مجاورت درياي جنوب است را مختص اين استان قرار مي دهيم که  مي تواند به نام يکي از مشاهير استان نامگذاري شود  و از سارمايه گذاران آذربايجان شرقي براي مشارکت در اين شهرک ها هم دعوت به عمل مي آيد و اختيار ان به شوراي برنامه ريزي استان داده خواهد شد تا در مديريت استان تصميم گيري شود.

 

بذرپاش گفت: توليد يک ميليون مسکن در سال نياز کشور است و بايد 8 ال 9 سال  عقب ماندگي گذشته را جبران مي کرديم  با قوت براي تحقق اين امر تلاش مي کنيم و در حوزه کنترل بازار مسکن نيز اقداماتي انجام شده  است..

  ميزان تامين زمين از سال 1401 تا کنون  از 600 هکتار به 9 هزار هکتار رسيده است

مدير کل راه و شهرسازي  استان آذربايجان شرقي نيز در اين مراسم با بيان اينکه تعداد ثبت نام کنندگان مسکن ملي 286 هزار نفر هستند گفت: از اين ميزان 53 هزار نفر واجد شرايط تشخيص داده شدند و از اين تعداد 21 هزار نفر اورده اوليه دارند که متقاضي موثر شناخته مي شوند.

 او با اشاره به اينکه  ميزان تامين زمين از سال 1401 تا کنون  از 600 هکتار به 9 هزار هکتار رسيده است گفت :از اين ميزان 1500 هکتار داراي کاربري مسکوني است که  براي ساخت 100 هزار واحد کافيست.

وي افزود: حدود 4 هزار و 308 هکتار نيز  در حال اتمام تغيير کاربري است که با احتساب آن مي تواند جوابگوي ساخت300 هزار واحد مسکوني باشد.

 

افتتاح مرکز اشتغال و کارآفريني بانوان در شهر جديد سهند

 در ادامه  حضور وزير و راه و شهرسازي مرکز اشتغال و کارآفريني بانوان در شهر جديد سهند استان آذربايجان شرقي،  افتتاح شد

وزير راه و شهرسازي ضمن بازديد از مرکز اشتغال و کارآفريني، از نزديک در جريان فعاليت‌هاي اين مرکز قرار گرفت.

 اين مرکز در زميني به وسعت 5 هزار  و 200 متر مربع طراحي شده و داراي 12 غرفه کارآفريني، 10 عرفه نمايشگاهي و فروشگاهي و 3 غرفه استارتاپي است.

اين مرکز قرار است به عنوان مرکزي تعاملي و مشارکتي ميان شاخه‌هاي مختلف هنري، صنايع دستي، کارآفريني و توليدي و همچنين بستر شبکه سازي توليد، فروش و آموزش با محوريت بانوان کارآفرين، زنان خودسرپرست و صاحبان ايده‌هاي خلاقانه مديريت شود.

 

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 9 + 4

  آخرین اخبار
جشنواره 26 آذربايجان شرقي الگويي براي سال هاي آتي خواهد بود
حمل زباله بر روي اتومبيل باز هم حادثه آفريد/ شهروندان از باکس‌هاي زباله استفاده کنند
مناطق 6 و 7 تبريز به بافت ارزشمند شهر تبديل مي‌شود
نتايج قطعي انتخابات در حوزه تبريز، آذرشهر و اسکو مشخص شد
فعاليت مدارس سه حوزه انتخابيه آذربايجان شرقي، فردا با 2 ساعت تاخير
نبايد نسبت به تعيين سرنوشت خود بي تفاوت باشيم
حماسه حضور در انتخابات امروز تکميل مي شود؛ تبريزي‌ها با شور و شوق پاي صندوق‌هاي راي آمده‌اند
ورزش و سلامتي کارکنان
توسعه فضاهاي تفريحي تبريز با احداث شهربازي‌هاي جديد
خطوط توليد تراکتورهاي ايراني در خارج از کشور به چهار خط افزايش مي يابد
  پربازدیدترین اخبار
حماسه حضور در انتخابات امروز تکميل مي شود؛ تبريزي‌ها با شور و شوق پاي صندوق‌هاي راي آمده‌اند
نتايج قطعي انتخابات در حوزه تبريز، آذرشهر و اسکو مشخص شد
فعاليت مدارس سه حوزه انتخابيه آذربايجان شرقي، فردا با 2 ساعت تاخير
خدمت به مردم افتخاري براي قرارگاه پيشرفت و اباداني
نبايد نسبت به تعيين سرنوشت خود بي تفاوت باشيم
اصحاب فرهنگ و هنر پاي کار انقلاب هستند
حمل زباله بر روي اتومبيل باز هم حادثه آفريد/ شهروندان از باکس‌هاي زباله استفاده کنند
مناطق 6 و 7 تبريز به بافت ارزشمند شهر تبديل مي‌شود
تاسيس انجمن اسلامي دانشجوبان آرمانخواه تبريز
جشنواره 26 آذربايجان شرقي الگويي براي سال هاي آتي خواهد بود
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.